Nämä tämän palstan mammat jotka
kehuvat että ovat käyneet yksityiskoulua ulkomailla ja toivovat sitä Suomeenkin eivät näköjään tiedä, että ME VERONMAKSAJAT olemme maksaneet heidänkin koulutuksensa muodossa tai toisessa.
Valtio nimittäin kustantaa diplomaattien lasten koulutuksen ulkomailla (keskiarvo on noin 20 000 euroa / lukuvuosi) ja kun kv. firmat lähettävät työntekijöitään ulkomaille, firmat maksavat lasten koulutuksen ja saavat sen verovähennyksenä takaisin.
Eli euroakaan eivät nämä tapaukset ole itse maksaneet "yksityiskoulutuksestaan". Veikkaan että jos systeemi rantautuu Suomeen, näille tulee ikävänä yllätyksenä se, että heidän lastensa koulutusta ei sitten maksaisi kukaan muu kuin he itse.
Kommentit (4)
etteivät kaikki ole diplomaattien lapsia, jotka ulkomailla yksityiskoulua käyvät, ja moni siis maksaa ihan itse.
Tavisten ei täällä tarvitse myöskään maksaa yhtään, kun me veronmaksajat maksamme sen, hyvä niin.
ulkomaille, ne poikkeuksetta myös kustantavat alaikäisten lasten koulutuksen ja se on yleensä iso menoerä firmoille. Siksi valtio on tullut apuun ja myöntää verovähennyksen firmoille.
- tosin erittäin hyvää sellaista (28 000 highschoolista top 100:ssa vuosia peräkkäin), pystyisivätpä meidänkin veronmaksajat tarjoamaan samaa.
Minä nimenomaan vastustan tuota, koska se eriyttää yhteiskuntaa vielä lisää. Mutta kun se on välttämätön paha jos hallitus jatkaa nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa. Asun nyt Englannissa ja täällä koululaitos on ihan pilalla ja puhtaasti sen takia, että kouluista on tullut gettonuorten temmellyskenttä. Oma tuttavani lapsi oli primary tasolla kunnan koulussa ja turpiin tuli ja tavarat varastettiin by muslims ja tekijät olivat 5 vuotiaita. Koulun pihalla on poliisin videovalvonta-auto ja porteilla iso määrä poliiseja. Tälläisissä tapaukissa vanhempien on pakko viedä lapsensa yksityiseen kouluun vai oletko asiasta eri mieltä? Aika harva tämänkään palstan äideistä haluaa lastaan esim Meri-Rastilan kouluun tai johonkin Varissuon kouluun ja ne ovat kuitenkin vielä suht hyviä ja turvallisia.
etteivät kaikki ole diplomaattien lapsia, jotka ulkomailla yksityiskoulua käyvät, ja moni siis maksaa ihan itse.
Tavisten ei täällä tarvitse myöskään maksaa yhtään, kun me veronmaksajat maksamme sen, hyvä niin.