Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauvalla 7kk hörökorvat - sukulaiset ja tuttavat kyselevät leikkauksesta...

Vierailija
30.12.2010 |

Tuntuu tosi ikävältä, kun meidän tytöllä, 7kk, on vähän hörökorvat. Eivät ole tosiaankaan mistään pahimmasta päästä, mutta vähän kuitenkin. Itse en tosiaankaan ole miettinyt viedä vauvaa mihinkään leikkaukseen, mutta jo useampi sukulainen/ystävä on kysynyt, että olenko/milloin olen viemässä tyttö leikkaukseen. :(

Tyttö on mielstäni maailman sulosin ja kaunein (niin kuin varmaan jokaisen äidin mielestä oma lapsi on), vaikka korvat olisivat vähän höröllä. Itseasiassa en ollut edes itse asiaan kiinnittänyt mitään huomiota, ennen kuin ensimmäinen tuttava siitä huomautti.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi vaan.

Vierailija
2/20 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset päätökset voi jättää tytölle tehtäväksi sitten aikanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todennäköisesti lapsellesi tulee hiuksiakin lisää.

Sinuna en stressaisi asiasta ennen eskari-ikää. Jos korvat silloin vielä höröttävät niin paljon, että pelkäät lapsen joutuvan kiusatuksi, niin kysele neuvolasta apua.

Mutta siihen saakka nauti kauniista tyttärestäsi!

Ja sano niille kommentoijille vaikka että hörökorvat voi sentään leikata, mutta tyhmyydelle ei voi mitään...

Vierailija
4/20 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan täti suositteli, että kannattaa tarkkaan katsoa, että korvat ovat suorassa hatun alla.

Iän myötä korvat ovat "oienneet", eivät ole ollenkaan hörökorvat nyt 6-vuotiaalla.

Vauvalta eivät edes ala leikkaamaan, lähempänä kouluikää voidaan leikata, jos ovat tosi hörökorvat

Vierailija
5/20 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö ne jo täytyy leikata?

Ja entäs jos ei kiusatakaan?

Ja kun ne eivät todellakaan ole mitkään pahat. Kuvaa en omasta lapsestani tänne viitsi laittaa..

ap

Vierailija
6/20 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tytöllä, kun tuolla kansikuvavauvalla :)

ap

Vierailija
7/20 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytöllä on samanlaiset, mun mielestä ne on keijunkorvat :)

meidän tytöllä, kun tuolla kansikuvavauvalla :)

ap

Vierailija
8/20 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytöllä on samanlaiset, mun mielestä ne on keijunkorvat :)

meidän tytöllä, kun tuolla kansikuvavauvalla :) ap

mutta kun kaikki on sanoneet niitä hörökorviksi niin itsekin alkaa kuvitella...:(

ap

Vierailija
9/20 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun seuraavaksi joku moista ehdottaa, kysy, koska hän on aikonut poistattaa ryppynsä ja kohottaa vähän noita roikkuvia rintoja :)

Vierailija
10/20 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kohta neljä vuotias ja vauvasta asti ollut "hörökorvat". Ne eivät ole myöskään kovin pahat ja minusta ne on kauniit ja persoonalliset. Ainut ongelma korvien kanssa on se, ettei tytöllä pysy normaali pipo päässä tai korvien päällä, vaan nousee aina korvien yli. Kiusattu tyttöä ei vielä päiväkodissa ole, mutta yhtenä päivänä kotiin tullessa kysyi "onko minulla hörökorvat?" eli oli joku jo asian huomioinut. Kysyin neuvolasta korvien leikkauksesta ja siellä sanoivat että yleensä kuuden ikävuoden paikkeilla leikataan, jos on tarvis. Meidän tyttö menee ilmeisimminkin leikkaukseen, vaikka kaunis korvineen onkin. :)

Vierailija
11/20 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin kyllä ihan kunnolla, mutta korvia ei kyllä ikinä ilkuttu, vaikka höröt ovatkin. Kyllä ne huomattiin, mutta haukkumisen aiheet löydettiin ihan muualta.

Ja tosi tökerösti kyllä sanottu tuttavilta.

Vierailija
13/20 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 5- 6 vuotiaana kannattaa alkaa hakeutua lääkärille, jos mielii leikkaukseen.tv. korvahoitaja

Vierailija
14/20 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä leikkauttaisin. Linkin kuvassa varsinkin todella söpöt:D

Vierailija
15/20 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on leikattu korvat kuudennen luokan jälkeen, sain itse valita menenkö leikkaukseen, ja reippaana tyttönä menin. Haluan vain kertoa että leikkauksen jälkeinen olotila oli TODELLA kivulias. Vahvat särkylääkkeet auttoivat sen verran että en itkenyt ihan kokoajan... Ja kipuherkkä en todellakaan ole, pari lasta on tullut pyöräytettyä ja urheiluvammoja jo silloin lapsena tullut koettua, eikä mitkään kokemukset vedä vertoja tuolle järkyttävälle särylle.

Omalla neljävuotiaalla tytölläni on isohkot ehkä hiukan höröt korvat, mutta omien kokemusteni perusteella en ikinä lähde leikkausta pelkistä kosmeettisista syistä ehdottamaan. Jos isompana haluaa niin mikäs siinä kun osaa varautua ja ymmärtää enemmän.

Mua ei ole kiusattu koulussa vaikka en mikään "luokan johtohahmo" ole ollutkaan, ennemmin vähän hiljaisempi. Oon aina sanonut leikkauksestani että jos olisin tiennyt etukäteen, olisivat saaneet höröttää iloisesti elämäni loppuun asti!

Vierailija
16/20 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskun olen miettinyt, että elleivät itsestään tunnu menevän "normaaliksi" ja lapsi niistä kärsii '8kiusausta yms.) niin sitten ne leikataan, muuten ei.

Vierailija
17/20 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne on ikävät, mutta joskus niistä saa kuulla. Lähinnä vähän isommat lapset kysyvät äidiltään: "miksi tolla pojalla on niin hassut korvat?".

Pahinta oli kuitenkin, kun aikuinen nainen kysyi pojaltani: "ootko lentoon lähdössä?"

Leikkautamme korvat, jos poika sitä haluaa ennen kouluikää.

Vierailija
18/20 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

höröttävät korvat. Ensin en edes huomannut koko asiaa mutta sitten pikku hiljaa ja kun iki-ihana möläyttelijä appi naureskeli tytön "Hassuille korville". Nyt tyttö on 1,5v eikä höröttävistä korvista enää tietoakaan. Kaunis paksu tukka kasvanut päälle ja esim kylvyssä hiusten ollessa märkinä ei korvia silloinkaan enää huomaa eli ovat selvästi muuttaneet muotoaan. Äläs hätäile ap oikeat hörökorvat on ehkä syytä leikkauttaa mutta ei sellaisia "hiukan höröttäviä". Katsoin omaa vauva-valokuvaani ja mulla oli tismalleen samanlaiset. Koskaan ei kukaan ole edes huomannut :D...

Vierailija
19/20 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne on ikävät, mutta joskus niistä saa kuulla. Lähinnä vähän isommat lapset kysyvät äidiltään: "miksi tolla pojalla on niin hassut korvat?".

Pahinta oli kuitenkin, kun aikuinen nainen kysyi pojaltani: "ootko lentoon lähdössä?"

Leikkautamme korvat, jos poika sitä haluaa ennen kouluikää.

Vierailija
20/20 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalla oli jo laitoksella teipattu korvat ettei tule hörökorvia, kun oli synnytyksessä jotenkin vääntyneet... en sen koommin ole kysyny kauanko joutui niita pitämään. mutta ei ole nyt hörökorvia ja on 2v