Järkytyin!
Lapsen opettaja on ainakin 55v ja mä 42v. Neljäsluokkalainen ei ollut ihan varma, kumpi meistä on vanhempi:(
Kommentit (8)
Paha se on neljäsluokkalaisen muutenkaan mennä sanomaan!!
että isäni on vanha. Oli 29, kun menin ekalle:D
Olen lukuisia kertoja yrittänyt kysellä lapsilta esim. uuden opettajan tai valmentajan ikää ennen kuin olen tavannut kyseisen henkilön itse, eikä lapsilla yleensä ole aavistustakaan.
Esim. esikoisella oli ensin ihan vastavalmistunut, vähän yli parikymppinen ope ja sitten sellainen hyvin lähellä eläkeikää oleva, eikä kummastakaan osannut sanoa, onko äitiä nuorempi vai vanhempi ;-)
Arvioin suunnilleen kolmeen kategoriaan: nuoret aikuiset (tyyliin 18-25 v.), perheenäidit ja -isät (25-60 v.) ja mummot ja papat (yli 60 v.).
et mun äiti on 20 kun kysyttiin äidin ikää (en muista miksi) ja en ymmärtänyt äidin ja isän hillitöntä naurukohtausta kun kerroin siitä kotona (äiti oli 34).
mun eka- ja neljäsluokkalaiset on arvuutelleet "äiti, kumpi on vanhempi, sinä vai mummu?" Mummu on jotain 80 ja risat, mä 40, joten totisesti toivon, että te vastaajat olette oikeassa.
mummuista on vanhempi ja lopulta päätyi oikeaan ratkaisuun. Toinen on 59 ja toinen 82. Ja kumpikin ihan ikäisensä näköinen...:)
25-vuotiasta 45-vuotiaasta, aikuinen mikä aikuinen!
Meillä tyttö 3v sanoo kaikista yli 15-vuotiaista, että "täti" ja jokainen yli 4v on "iso tyttö" !!!
Puhuu usein, "sitten kun olen iso tyttö, kun olen 4 vuotta..." jne !