Mitä vauvalle 11kk unipussiin alle kun makkarissa "se ideaali" 18-19°c?!!
Musta tuntuu kylmältä, aikaisemmin ollut pitkähihaisessa bodyssa ja unipussissa mutta ennen meillä kyllä ollut huomattavasti lämpimämpi makuuhuoneessa..
Mietin vaan onkohan vauvalla kylmä kun alkanut heräilemään öisin.. ja itsekkin nukun valtavissa vällyissä!
Kommentit (21)
oli myös makuuhuoneessa minun mielestäni todella kylmä (n. 18 astetta) tosin ihan vaan siitä syystä että patteri toimi heikosti. Pidin lapsella unipussissa rusovillan villabodya, joka on niin ohut että se ei varmasti hiosta, mutta muuten miellyttävän lämmin eikä kutita ihoa vasten. Oman lapseni kohdalla oli ihan nappijuttu, lapsi nukkui huomattavasti paremmin villainen body päällä, eli oli ilmeisesti palellut yön aikana, koska kaikki sellainen pikkuheräily jäi pois.
aika ohut mun mielestä..
No kokeilen tänä yönä ohutta, mutta lahkeellista bodya alle..
Meillä pelkkä body alla, asteita 22
unipussin alla puuvillainen haalari ja vyötäröstä alaspäin kuitenkin täkki päällä ja makuuhuoneen lämpötila oli silloin 19-20. Nyt kun lämpötila on 23, ei vieläkään aivan tarkene pelkällä unipussilla vaan jossain vaiheessa yötä täytyy laittaa peittoa jaloille tai sitten jo illalla pukea yöhaalarin päälle vielä fleecehousut. Niin ja vauva ei muuten palele herkästi...
ma en itse ikina tarkenis nukkua noissa lampotiloissa. Lapsi on siis ollut unipussissa ilman bodya tai mitaan muuta? Laita nyt jotain muutakin, ettei raukka pieni joudu herailemaan itseaan lammittamaan sen takia, kun kehon lampotila on liian matala!
Mihin tarvitaan unipussia?
unipussi pysyy paikallaan :)
mukava vaihtoehto. kun lapsi yrittää nousta ylös vielä, niin pussissa se on vaikeata!
mukava vaihtoehto. kun lapsi yrittää nousta ylös vielä, niin pussissa se on vaikeata!
Huh
Ja seisova/konttaava vauva vetää herneen nenään.
Meillä on ehkä 20 astetta ja vauvalla kalsarit, body, potkupuku ja peitto päällä.
Ja esim housuja ei voi käyttää(kö)?
ja peitto ei edes peittäisi käsivarsia.
Jos vauvaa olisin tuollaisessa nukuttanut, olisin laittanut ruskovillaa pitkähihaista ja -lahkeista + tumput.
Mä ainakin nukun itse untuvatäkin alla yöpaidassa, kädetkin peiton alla.
lämpötila 16-18 astetta.
**Lyhytlahkeiset villahousut jotka tulee ylös vyötärölle asti.
**PAksu froteinen yöpuku pitkät hihat ja lahkeet
**Hihaton unipussi collgea
**paksu peitto
Meillä on reilusti yli 20 astetta ja vauva nukkuu parhaiten kun on kunnon terällinen yöpuku ja kääritty peittoon kunnon rullalle, peitto on vauvan ympäri yhteensä kaksi kierrosta (äitiyspakkauksen täkki)
Jos meillä olisi 20-21 astetta, laittaisin vauvan fleece-haalariin, muuten on kädet kylmät.
Tytölle riitti pelkkä unipussi ja body, pojalla on unipussi ja sen alla kunnon yöpuku. (poika muutenkin viluisempi tapaus)
Ja tuosta unipussista; meillä molemmat lapset ovat nukkuneet superhyvin siinä ja äitikin nukkuu hyvin kun ei tartte öisin heräillä asettelemaan peittoa : )
makkarissa noin 20 astetta ja 1v lapsemme nukkuu näin:
- hihaton H&M:n unipussi
- pitkähihainen ja lahkeinen puuvillayöpuku
- sukat
Meillä unipussi ei estä seisomaan nousemista eikä aiheuta kiukuttelua. On nukkunut kuumaa kesää lukuunottamatta syntymästään asti unipussissa ja menee siihen nykyisinkin mielellään kun tietää että on uniaika.
melko ohuessa unipussissa alla pitkähihainen ja -punttinen potkupuku. Siis sellainen missä on edessä vetskari tai nepit. Välillä on terätön ja välillä terällinen.
meillä on 1,5vuotiaalla pitkähihainen body ja unipussi (ikeasta 2.0 tog) ja makkarissa noin 20 astetta lämmintä. ei ole kylmä eikä hiki aamuisin.
Onko 0.5, 1,0 vai 2,5 tog?