Mitä meidän suomalaisten olisi hyvä tietää, kun maahamme tulee ulkomaalaisia!
En halua eritellä tässä ulkomaalaisia luokitellen heitä mamuihin, turisteihin, opiskelijoihin, jne. Eli en erottele tässä nyt heitä eri syihin, miksi ovat maamme valinneet tai tänne "joutuneet".
Täällä jaksetaan haukkua mm. tummaihoisia lapsia, jotka käyttäytyvät huonosti.
Mutta eikös kukaan aikuisena ymmärrä sitä tosiasiaa, että TE voitte tehdä aloitteen ja mennä esim. puhumaan tästä heidän vanhemmille (jos siis kyseessä vaikka kerrostalo-alue). Asiallisesti puhumalla, eikä heti syyllistämällä, jolloin ajatte heidät ns. nyurkkaan ja he tietenkin puolustautuvat.
Eli aikuinen ihminen osaa puhua toiselle asiallisesti?! Eikö ?!!!
Itse olen näin joutunut tekemään, jos on olleet säännöt vähän heillä hukassa pihassamme.
Samaa olen joutunut tekemään myös suomalaisten lasten kohdalla!!! Ja heidän kohdalla vielä enemmän.
Ja olen itse ainakin huomannut miten paljon ystävällinen katse ja jopa hymy vaikuttaa ihmisiin. Eli kun oma asenne on kohdalla, ovat hekin ystävällisempiä sinua kohtaan.
Jos katsot heihin alentuvasti tai vihaisena, tietenkin heidän asenne sinua kohtaan on toisenlainen!!
Järki käteen! ... tai no... mielummin sinne päähän :D
Ja ennen kuin joku haluaa tästä minua "loukata", minä ja lapseni olemme suomalaisia ja valkoisia, jos pitää eritellä väri.
Eli en kirjoittanut tätä siksi, että itse olisin yhdessä tumman miehen kanssa ja minulla olisi tarve siksi puolustella "heitä".
Kirjoitin tämän vain siksi, koska en ole rasisti.
Ja olen iloinen, että poikani (ainakin vielä) leikkii muidenkin lasten kanssa kuin vain "valkoisten". Koen tämän hänen elämässään rikkaudeksi, hyväksyä jo pienestä pitäen eri kansalaisuudet ja eri "rodut".
-K-
Kommentit (2)
Se onkin taitolaji kuinka puhua toiselle aikuiselle ja antaa tälle neuvoja kasvatukseen.
Eli ettei suoraan sanoisi kuinka pitäisi tehdä, voisi miettiä miten se kuulostaisi hänen korvaansa imartelevammin :)
ap
Fiksut ihmiset, jotka eivät tiedä miten missäkin paikassa tai tilanteessa pitäisi olla ja heitä neuvoo nätisti, ottavatkin tällaiset neuvot vastaan ja ovatkin kiitollisia jos joku kysyy, voisiko auttaa ja opastaa asioissa, joita he eivät itse hallitse.
Sitten on niitä, joilta saa vastineeksi vaan haistattelua jos menisi "neuvomaan" koska he tietävät itse paremmin. Varsinkaan he eivät tykkää, että heidän lapsiaan yleensäkään ulkopuoliset komentavat millään lailla. Vaikka itse käyttäytyisi miten nätisti, kun yrittää tämän asian esittää.
Tämä pätee kaikkiin ihmisiin ja tilanteisiin, ihan universaalisesti.
Ei riipu mitenkään ihmisen ihonväristä, etnisyydestä, uskonnosta ym asioista.