Koira marssii mun perässä KOKO AJAN,miten saan sen lopettamaan?
En oikeasti saa liikahtaa edes metriä ilman että tuo seuraa minua.Jos menen esim vessaan,se jää makaamaan siihen oven taakse kunnes tulen ulos.Kun siivoan,on piski siinä imurin edessä seisomassa koko ajan jne jne
Tuo on se syy varmaan miksi meillä on aina niin levoton ilmapiiri,ei saakeli mikä ääni tuosta tepsuttelusta laminaatilla kuuluu!
Kommentit (12)
Mutta mua se ei häiritse vaikka marssijoita on kaksi.
Oletko yksin kotona? Koira taitaa kaivata seuraa
kouluttanut koiraamme... jos sanon sille paikka tai maahan niin kyllä se siinä pysyy... kannattaa opettaa sille nuo peruskäskyt...
ja aikaisemmin minulla on ollut 3,ja vain tämä yksi ramppaa perässäni.Mikään aiempi koira ei ole tuota tehnyt tässä mittaluokassa.
Kai sillä jotain eroahdistusta on.Normaalia tuo ei kyllä ole. ap
Koirakin vaikuttaa stressaantuneelta.Äsken nousin tästä tuolista ja samalla nousi myös koira,ihan kun sillä olisi joku tarve vahtia minua tms? ap
Minua se ei tosin pätkääkään haittaa. Niin kauan kun pysyn näköpiirissä se pysyy paikallaan, mutta jos menen vessaan se tulee perässä, jos ei ehdi vessaan asti ennen kun suljen oven, makaa oven edessä niin kauan että tulen ulos. Se makaa pesuhuoneen lattialla kun käyn suihkussa ja saunassa, se nukkuu sohvalla tai sohvan alla kun olen sohvalla, kun olen ruokapöydässä se on ruokapöydän alla, kun olen sängyssä se on sängyn vieressä yms yms... Se on mukanani myös töissä. Ei se muita seuraa meidän perheessä kun minua.
Kyseessä on mittelinarttu, hyvin lujasti ihmiseensä kiintyvä rotu tämä mittelspitz.
Mutta miksi se häiritsee sinua? En ymmärrä.
on hermostuneen oloinen,tuskin se itse siis myöskään nauttii tilanteesta. Joo,koira mukaan töihin,onkohan tuokaan nyt ihan normaalia? ap
Meillä koira myös usein seuraa minua kuin varjo, varsinkin vessaan tulee perässä (joo varmaan oppinut että ennen lähtöä käyn vessassa ja se tarkoittaa lenkkiä tai yksinjääntiä). Muita perheenjäseniä ei seuraa.
Meillä tuo koira on varsinkin minuun perääni. Yksin ollessa on sitten rauhallinen. Mutta on aika todella paljon yleensä ihmisten perään ja todellinen laumaeläin.
Seuraamista kotona meillä helpottaa jos koira on hyvin lenkitetty ja väsytetty. Jos on purkamatonta energiaa, niin on heti kintereillä ja samoin myös kinuamassa ruokaa ja vinkumassa-huoh. Tuntuu että ne ovat pikemminkin sijaistoimintoja tylsistymiselle. Toisaalta seuraaminen helpotti myös kun koira aikuistui. Lisäksi jos on lenkitetty ja muuten väsytetty, niin ei seuraa, vaan lepää väsymystään pois.
Vaikka koirissa ja erityisesti roduissa on tuossa eroa, niin veikkaisin kuitekin että koirasi ei ole riittävästi aktivoitu tai liikutettu. Lopettaako seuraamisen pitkän lenkin jälkeen? Tai mitä jos antaa puuhatehtäviä (piilottaa namipaloja sitä tarkoitusta varten oleviin leluihin)?
että vessareissutkin pitää seurata sivusta ;)
on hermostuneen oloinen,tuskin se itse siis myöskään nauttii tilanteesta. Joo,koira mukaan töihin,onkohan tuokaan nyt ihan normaalia? ap
Onko sinusta jotenkin normaalimpaa jättää koira yksin kotiin 8-10 tunniksi joka arkipäivä?
Aika erikoinen näkemys asiasta sinulla minun mielestäni.
ja aikaisemmin minulla on ollut 3,ja vain tämä yksi ramppaa perässäni.Mikään aiempi koira ei ole tuota tehnyt tässä mittaluokassa. Kai sillä jotain eroahdistusta on.Normaalia tuo ei kyllä ole. ap
Miten koira kestää yksin jäämisen? Näkyykö eroahdistus silloin?
Meillä ollut useampia vinttikoiria ja juuri ne "kovimmat" yksilöt ovat olleet kovahermoisempia ja rauhallisempia. Ne varsinaiset seurakoirat ovat olleet enemmän seurailijoita ja ihmisten perään. Näitä eroja ollut saman rodun sisälläkin.
Toisilla roduilla on myös enemmän tuollaista käytöstä. Joillakin roduilla myös eroahdistus on yleistä. Kuitenkin jos kyseessä on eroahdistus, niin luulisi näkyvän koiran yksin jäädessä ja koira usein myös selkeästi stressaantuneempi.
laminaatista voitte syyttää vain itseänne