Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutuksesta Tiede-lehdessä

Vierailija
06.01.2011 |

Lehdessä varoiteltiin laihdutuksen vaaroista. Todettiin, että laihduttajista lähes kaikki palaavat vanhoihin mittoihinsa parin vuoden sisällä, ja iso osa ylittää vanhat mitat, koska laihduttaminen lihottaa, esim tuhoamalla lihasmassaa.

Jutussa kehoitettiin unohtamaan laihduttaminen, ja lisäämään liikuntaa. On terveellisempää olla hieman ylipainoinen, ja hyväkuntoinen, kuin normaalipainoinen, joka ei liiku paljon. Ja liikunta on terveellistä myös niille tosi lihaville, joiden tietysti kannattaa yrittää luopua kaikkein huonoimmista ruokatavoistaan. Vuosien varrella tämä on terveellisempää kuin laihdutus, koska jojolaihduttaja kuolee nuorempana, kuin tasaisesti ylipainoinen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä vaan kertakaikkiaan haluaa olla hoikka? Sitä paitsi kaikki eivät liho takaisin.

Vierailija
2/6 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä onkin ihan eri asia kuin laihduttaminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opetellut toteuttamaan jo yli vuoden verran. Välillä on vaan äärettömän vaikeaa sopeutua ajatukseen ettei tule koskaan olemaan hoikka, kun joka puolella näkyy tämä yleisesti hyväksytty kauneusihanne = vain laihoja naisia (mainoksissa, elokuvissa, julkisuudessa)

Mutta oikeasti olen kyllä voinut henkisesti paljon paremmin, kun olen lopettanut ajatukset laihtumisesta ja ajatellut vaan että harrastan liikuntaa kuntoilumielessä ja saadakseni happea ja hyvää mieltä.

Ja toisaalta, paino on siis pysynyt nyt vuoden verran samassa lukemassa, tätä ennen mun paino ei ole ikinä (teini-iän jälkeen) pysynyt samassa kahta kuukautta pidempään. Olen ollut todellinen jojo, ja se ei varmasti ole terveellistä, ei fyysisesti mutta ei etenkään henkisesti, vaan äärettömän stressaavaa ja mielialat on pomppineet painon lailla...

Vierailija
4/6 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolehtiminen on helpompaa, kun lopettaa sen itsensä inhoamisen, ja ajattelun, että minun pitää laihtua, ennen kuin voin tehdä sitä tai tätä. Eli kun uskaltautuu hyväksymään itsensä, voi varmaan helpommin lähteä harrastamaan kaikenlaista terveellistä, josta on sitten oikeasti hyötyä.

Minäkin olin nuorena hoikka, eikä ole ollenkaan helppoa hyväksyä sitä, etten enää olisi. Mutta tosiaan hyvä kunto olisi kiva, ylipainoinenkin voi harrastaa vaikka 10 km juoksulenkkejä, itselläkin on kokemusta :)

ap

Vierailija
5/6 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se haave, että jos nyt kestän tämän, olen hoikka sen jälkeen. Se vaatii aika kovaa raivoa, että pystyy oikeasti laihduttamaan, ja olen varma että hyvin usein se on enemmänkin näännyttämistä, jonka jälkeen ei henkisesti ainakaan ole kovinkaan hyvässä kunnossa. Mutta on myös raskasta tosiaan ajatella, että ei auta, en muutu hoikaksi ihmiseksi vaikka mitä tekisin. Vaikka pystyisinkin laihtumaan, en tule kokemaan oloani siroksi ja sporttiseksi ikinä.

Se on oikeastaan ihan täyskäännös antaa periksi, ja ruveta ajattelemaan että ihan sama, minä voin tehdä parhaani voidakseni hyvin tässä kropassa, eikä minun tarvitse muuttua sen takia täysin, riittää että alan yksi asia kerrallaan huolehtia itsestäni.

Vierailija
6/6 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän tarkoittaa, että jojotat, eli artikkeli oli oikeassa.