Entäs sitten se, että kun laitat sen sirukorttisi siihen masiinaan, se voi olla
vaikka naapurin Jaskan?? Nykyään on helppoa maksaa varastetuilla/lainatuilla korteilla.
Kommentit (7)
että kortti on sen kortinhaltijan vastuulla. Jos tunnuslukusi möläytät naapurin Jaskalle, niin oma on mokasi. Ei se kassalle kuulu, kenen kortti se on, jos sirulla maksaa ja tunnusluvun oikein näppäilee.
Mä koen, että toi sirukortinlukija-uudistus on älyttömän hyvä. Eipä kukaan voi tietää tunnuslukuasi, mutta nimmarin voi väärentää helposti.
Mutta joissain tilanteissa en suostu käyttämään sirukortin lukijaa vaan maksan käteisellä. Näin esim. baarissa, jossa paljon ihmisiä, jotka voivat helposti kurkata tunnuslukusi.
vaikka naapurin Jaskan?? Nykyään on helppoa maksaa varastetuilla/lainatuilla korteilla.
Esim. keväällä jouduin hakemaan miehelleni apteekista lääkkeitä ja monenlaista tarviketta ( ei päässyt itse, koska oli tilapäisesti pyörätuolissa). Onneksi apteekissa oli sirukortin lukija, joten pystyin maksamaan miehen pankkikortilla. Eipä olisi onnistunut, jos olisi ollut allekirjoitussysteemi.
Mutta ei niin SAA tehdä
Miksi niin ei saisi tehdä? siis maksaa puolisonsa sirukortilla jos puoliso on itse estynyt käymään asioillaan ja hän on antanut korttinsa tunnusluvun. Kyllä meillä ainakin ollaan miehen kanssa puolin ja toisin käytetty toistemme sirupankkikortteja aina sen mukaan kummalla on rahaa.
mutta mitenkähän tuon sirukortin lukijan kanssa menee? Onko sekin rikos, että käy pankkiautomaatilta nostamassa vaikkka miehen kortilla rahaa?
vaikka kuinka monessa paikassa se tunnusluku on näppäiltävä masiinaan missä ei ole edes mitään suojaa, ja näkeehän sen pienen suojan kanssakin mihin suuntaan sormet liikkuu ja siitä voi arvata
Vedät vain nimmarin alle, ei ole tarvinnut urkkia pin-koodia tietoon.