Miten jakselet/jakselit raskauden viimeisellä kolmanneksella?
Jakselen aika raihanaisesti, ja ihmettelen miten raskaudet voi olla näin erilaiaisia; esikoisesta jaksoin varsin hyvin loppuun asti.
Mites muut jakselee? Onko kremppoja vai onko olo virkeä ja hyvä?
Kommentit (6)
Ainoastaan alkuraskaudessa oli pahoinvointia jonkin verran, en kuitenkaan oksennellut. Vielä edellisenä päivänä ennen synnytystä siivosin koko kämpän todella perusteellisesti, pyöräilin kuntopyörällä ja kävin shoppailukierroksella.
vikalla kolmanneksella, ainoastaan lievät liitoskivut riesanani (ilmenivät jos seisoin liian pitkään paikallani). Tokassa raskaudessa olin väsyneempi ja kivuliaampi (olisikohan mahdollisesti johtunut vilkkaasta esikoisesta :P ), mutta kolmannessa raskaudessa aivan paskana. Silloin iskivät kaikki mahdolliset krempat liitoskivuista ja pahemman luokan närästyksestä megalomaanisiin alapään suonikohjuihin. Noinkohan sitä jaksaisi neljättä raskautta edes yrittää... :P
henkisesti olo on hyvä ja virkeä, fyysisesti liitoskivut ja selkäsärky ovat ajaneet sairaslomalle töistä viime metreillä. Äitiysloma alkaa 17. päivä.
Tämä on toinen raskaus, ekassa olin paljon pirteämpi fyysisesti. =)
T. rv:lla 33+3 menijä
Eka raskaudessa olin aika hyvässä hapessa viimesiseen asti. Siis kun pääsin alkuraskauden pahoinvoinnista eroon. Taisin käydä vesijuoksemassakin vielä pari päivää ennen synnytystä.
No, tämä toinen raskaus on ollutkin ihan toista maata... Alku oli aivan kamala. Ja siitä kun pääsi niin yks sun toinen vaiva on seurannut toistaan. Saikulla olin moneen otteeseen ennen äitiysloman alkua ja nyt olen niin raihnainen, että huonoina päivinä hyvä kun sängystä ylös pääsee. Onneksi tämä loppuu kohta. Ja kolmatta ei tule.
Minulla kuusi lasta ja jokaisen raskausaikana rv 6-8 ja rv 25-30 olleet niitä kinkkisempiä(väsymys,etova olo,alhainen hemppa,iskiasvaivoja) mutta loppuraskaudet synnytykseen asti olleet lähes oireettomia,tiheesti tulevia harjoitussuppareita lukuunottamatta, eikä niitäkään kahdessa ensimmäisessä raskaudessa.
tosin parempi jakso alkoi vasta, kun rupesin rautaa syomaan, nyt energiaa kuin duracell pupulla :) aikaisemmin olin aivan loppu ja huippas kokoajan, kauppaankaan voinut menna.
oikeassa perseessa iskias vaivaa toisinaan jopa niin pahasti, etta menee 5min et paasee sangysta ylos ilman huutoa. tosin huumorilla senkin kuitannu ja eihan se kauaa enaa kesta.
tsemppia sulle sinne :) ja muillekkin