Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Junan lähtöaika on muuttunut".

Vierailija
06.01.2011 |

Kivasti VR neutraloi kielellisellä ilmauksella ainakin kaikkien lähijunien osalta myöhästelyt, vaikka ne olisivat pitkiäkin. Miksi ilmoitus ei voi olla tyyliä "Juna on aikataulustaan myöhässä, uusi lähtöaika on..." Hitto että ärsyttää päivästä toiseen kuunnella tuota, kun ei voida edes sanoiksi pukea ainaista myöhästelyä. Nimim. Junan orja, ja junia PITÄISI mennä jopa kerran tunnissa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä erikseen todeta että myöhässä on, eikö se muka tule selväksi jo tuosta muuttuneesta lähtöajasta? Eihän ne etuajassakaan voi lähteä.

Vierailija
2/5 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo kahdesti tänä vuonna ehtinyt istua Helsingin rautatieasemalla sellaiseen junaan jonka pitäisi lähteä ja todennut sitten että eipäs lähdekään. Ja siitä ei vaan kukaan viitsi mitään matkustajille ilmoittaa. Kyllä vituttaa. Taidan lähteä lähiaikoina autokauppaan ja aloittaa yksityisautoilun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, että nykyisellä ilmauksella myöhästyminen neutraloidaan, kuten jo kirjoitin. Se kuulostaa (muka) pienemmältä pahalta kuin myöhästymisilmaus. VR puhdistaa tällä käsiään. -ap-

Vierailija
4/5 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näinhän monessa muussakin yhteydessä viestin sisältöä pehmennetään. "Vr tarkistaa hintojaan vuoden alusta".

Jätin itse hakematta juuri erästä mielenkiintoista työtä, jonne pitäisi kulkea tunnin matka kaukojunalla. Ei jaksa joka päivä jännitellä, ehtiikö kotiin edes iltapalaksi, kun aikaisin aamulla taas pitäisi olla jo menossa töihin.

Vierailija
5/5 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on jo iät ja ajat kuitattu myöhästelyt "lehtöaikojen muutoksilla".

Mutta muuten VR on kyllä nykyisin pelkkä vitsi!