Onko mielestäsi ok korvaus? (pph)
Hoitolapsen aamupalaan 0,67, lounas 1,58 ja välipalaan 0,67. Muut kulut sähkö, vesi, vessapaperi, saippua, askartelu 1,67e.
Kommentit (46)
Keitosta joutuisi etsimään sattumia.
En säästele lihan määrässä enkä tingi laadussa. Tässä vaikuttaa varmasti se että 5 omaa lastani on vielä kotona ja he syövät samasta padasta. Ruoka-aineet ovat takuulla laadukkaita.
Leivon paljon itse ja juuri sen takia että itselläni on iso perhe. En koe sitä mitenkään taakkana. Hoitolapset ovat kuin omaa perhettä ja en voisi elää sen asian kanssa että syöttäisin heille eri ruokia kuin omille.
Annosten koossa en myöskään säästä. Lapset saavat mahansa täyteen. Usein vanhemmat kertovatkin että ei ne lapset sitten enää kotona syö :o) Minä otan sen kohteliaisuutena.
Meillä ei puuroa ole aamuisin kuin erittäin harvoin. Tänään ruokalaistamme oli tällainen :
Aamu : luonnonjogurtti, itsekerätyt vadelmat, ruisleipää ja juustoa.
Lounas : kalakeitto 6 l:n kattila, ruisleipä, maitoa, porkkanapaloja, mansikoita
välipala : rahkapannukakku, jäätelö, itse tehty hillo
Ja siksi tällainen kun huomenna on lasten vapaapäivä. Meillä siis 2 omaa lasta päivisin kotona. 3 koulussa.
Ongelma on kai vauvat, kun niille pitää ostaa korviketta ja korvike maksaa sen 45 senttiä tötterö.
Mutta kyllä tuo nähdäkseni riittää. Aamupalaksi vaikka kaurapuuroa, ripaus sokrua ja maitoa. Kyllä tuon saa 0,67 senttiä/annos. Välipalana taas vaikka Valion jugurttia. Pienimmät voi syödä puoliksi yhden 2dl jugurttipurkin.
Tarkka saa silti olla ja itse tehdä kaiken.
Olikohan se alle 2v saa jonkun kymmentä euroa lisuketta. Että voi sillä korviketta ostaa.
mansikoita lounaalla?!
rahkapannukakku ihan jees MUTTA miksi hilloa ja jäätelöä?!
Painonnousuun taipuvainen lihoo kuin porsas noilla sun eväillä.
Ideana on syödä 5 kertaa päivässä normaalisti!
tuo pph selitti että oli erikoistilanne kun huomenna on pyhä. Hyvältä kuullosti, ja eikös mansikat ole ihan kiva jälkkäri? Vaikka meillä ei yleensä jälkkäriä syödä ollenkaan (siis lapselleni tai meille aikuisille, arkena)
mansikoita lounaalla?!
rahkapannukakku ihan jees MUTTA miksi hilloa ja jäätelöä?!
Painonnousuun taipuvainen lihoo kuin porsas noilla sun eväillä.
Ideana on syödä 5 kertaa päivässä normaalisti!
No kerran kuukaudessa olen pyrkinyt pitämään herkuttelupäivän ja se sattui olemaan tänään :o) Kas kun se vanhemmista oli mainio juttu kun nämä 2 hoitolasta ei muutoin satu olemaan enää tässä kuussa välipalalla yhtäaikaa ;o)
TSI-hilloa oli joo. Kiehautin kattilassa mustikoita, mansikoita ja vadelmia. Sekaan ruokalusikallinen hedelmäsokeria. "hilloa" tuli n. 1.5 litraa. Katsos. Onhan meitä muitakin kuin hoitolapset.
Jäätelö oli sitten normaalijäätelöä, mutta sitä ei juurikaan 0.5 dl enempää mahdu massuun eikä se ole välipalalla se pääasia.
Yleensä välipala meillä on kiisseli, mannapuuro, riisipuuro, ruisleipä, sämpylä..... Ja tuorehedelmä tai kasviksia.
ja hoidossani oli 2- ja 3-vuotiaat. Aamupala oli aina veteen keitetty puuro voisilmällä ja vain yhdellä aterialla sai maitoa, muilla vettä.
Lounaaksi tein ihan normaalia ruokaa ja kotona oli siis omatkin lapset. Kyllä 2- ja 3-vuotiaat syövät niin vähän että tuskin tuon enempää kuluja tuli.
Välipala oli useimmiten itse tehtyä kiisseliä tai sämpylää, mutta kyllä minä raaskin halpaa jogurttia tai muroja välillä antaa.
Askartelua sitten ei kovin paljon ollutkaan. Lähinnä piirtämistä.
ja hoidossani oli 2- ja 3-vuotiaat. Aamupala oli aina veteen keitetty puuro voisilmällä ja vain yhdellä aterialla sai maitoa, muilla vettä.
Lounaaksi tein ihan normaalia ruokaa ja kotona oli siis omatkin lapset. Kyllä 2- ja 3-vuotiaat syövät niin vähän että tuskin tuon enempää kuluja tuli.
Välipala oli useimmiten itse tehtyä kiisseliä tai sämpylää, mutta kyllä minä raaskin halpaa jogurttia tai muroja välillä antaa.
En usko tuohon. Provo.
T. se, joka antoi jätskiä pannarin kanssa tänään :o)
Minä teen laadukasta ruokaa hyvistä raaka-aineista. Ja ruoan määrässä en säästele. Lisää saa niin paljon kuin haluaa.
Usein teen hoitolapsille oman ruoan kun oma lapsi on allerginen ja sama ruoka ei käy. Se myös lisää kustannuksia. Mutta ei ateriakorvaus riitä per/lapsi vaikka ei tarvitsisi tehdä kuin yksi ruoka kaikille.
Muu korvaus on pieni myöskin kun mm. askartelemme paljon ja askartelutarvikkeet ovat kalliita.
Pidän kuitenkin kovasti työstäni. Sitten täytyy säästää jostain muusta omissa hankinnoissa, kuten muutenkin, onhan palkkaus harmillisen pieni.
Sitten täytyy säästää jostain muusta omissa hankinnoissa, kuten muutenkin, onhan palkkaus harmillisen pieni.
Ei ole todellista :))
Minä teen laadukasta ruokaa hyvistä raaka-aineista. Ja ruoan määrässä en säästele. Lisää saa niin paljon kuin haluaa.
Usein teen hoitolapsille oman ruoan kun oma lapsi on allerginen ja sama ruoka ei käy. Se myös lisää kustannuksia. Mutta ei ateriakorvaus riitä per/lapsi vaikka ei tarvitsisi tehdä kuin yksi ruoka kaikille.
Muu korvaus on pieni myöskin kun mm. askartelemme paljon ja askartelutarvikkeet ovat kalliita.
Pidän kuitenkin kovasti työstäni. Sitten täytyy säästää jostain muusta omissa hankinnoissa, kuten muutenkin, onhan palkkaus harmillisen pieni.
Olen pph ja viimeksi saatiin 1 sormiväripurkki / hoitaja. Tästä on aikaa useampi vuosi.
Takuulla terveellistä ruokaa. On niin halpaakin, että jää varaa tarjota lapsille vaikka joku hedelmä.
Tuossa ylempänä pari pphaa kyseli, mistä tietää, että lapsen pph ei laita omia rahojaan. Siitä tietää, kun on kysynyt. Eipä sitä muusta voisi tietääkään.
Edullinen perusruoka on usein terveellisempää kuin kalliimmat jogurtit, kinkut ym. En todellakaan ymmärrä mitä pahaa on puuroissa rasvalisällä ja kasvisvoittoisessa ruokavaliossa.
eurolla tekee ison annoksen laadukasta kotiruokaa. Varmasti riittää lisää jokaiselle nälkäiselle. Rahaa jää vielä maitoon ja juurespalaan tms
Esim
kanakeitto: kilo perunoita, kasviksia, 300g kanasuikaleta
makaroonilaatikko: 400g jauhelihaa, makaroonia, muna, maitoa
kalaruoka: esim paistetaan paketti seitiä, keitetyt perunat ja kastike
pinaattikeitto ja keitetyt munat
hernekeitto
jne
Välipalat on varmaan vaikeampi saada vaihteleviksi noilla korvauksilla. Mutta esim leipä ja omena on oikein kelpo välipala. Vanhemmat voi itse tarjoilla lapsilleen kotona jukurtit sun muut.
ruoan tehtyä noilla hinnoilla. Paljonko
tuohon sisältyy maitoa?
Ja sitten taas on isompia, joille ei mikään meinaa upota. Ja alle vuoden ikäiselle pitää hoitajan hankkia korvikkeetkin, ilman erillistä korvausta.