¤¤¤MARRASMURUT VKOON 23¤¤¤
Kommentit (35)
joskus auttaa että painaa "backia" selaimesta eli palaa edelliseen ruutuun, sieltä saattaa löytyä se teksti vielä ja sen saa kopioitua talteen vaikka word-tiedostoon. Uuden litanian kirjoittaminen joka kerta kun nämä sivut kaatuu on kyllä suhteellisen tylyä puuhaa...
Meilläkään ei juuri hankintoja ole tehty, esikoiselta on jäänyt kaikenmoista ja tuttavapiiri on nyt niin lisääntymiskaudessa että vauvan vaatetta ja muuta kiertää enemmän kuin tarpeeksi, aina perheestä toiseen. Noi ihan pienten vaatteet on niin vähän aikaa käytössä että kestää hyvin vaikka viidennellekin lapselle vielä. Sen huomaa muuten kirpparivaatteissakin hyvin, ihan pienille löytyy tosi hyväkuntoista ja hienoa, mutta heti siinä puolentoista kahden vuoden tienoolla alkaa kirpparilöytöjen kunto huonontua kun kasvu ei enää ole niin nopeaa ja kulutuskin on ihan eri luokkaa..
Neuvolan välit on täälläkin olleet välillä pitkät, taisin tuossa jo valittaakin huhtikuussa että lääkäriaika peruuntui ja käyntien välille tuli reilut puoltoista kuukautta. Mutta muuten palvelussa ei ole valittamista, terkkari on yltiömukava ja muistaa meidän asiat ja osaa tosi pätevästi myös neuvoa ja kertoa kun kysytään. Viimeksi huolestuin että jos seuraava käynti kesäkuun alun jälkeen menee elokuulle asti niin mun pitäis ilmoittaa äitiyslomalle jäämisestä ennen kuin ehdin saada sitä kelan vaatimaa todistusta. Onneks terkkari lupasi ottaa sitten vaikka lyhyelle käynnille heinäkuun puolella niin saadaan paperihommat kuntoon.
Kun vaimo oli raskaana esikoisen kanssa niin loppuraskaus osui heinäkuun lomakaudelle, ja silloin yrittivät että vaikka oli turvotusta ja hermopinne kädessä ja hirveät helteet ja heikko olo yleisesti niin eivät olisi ottaneet kuin kahden viikon välein pissakokeita edes viikon 37 jälkeen. Silloin jouduttiin kyllä iskemään nyrkkiä pöytään että suostuivat tsekkaamaan useammin. Kättärillä kätilö käski että nyt pidätte kiinni niistä neuvoloista, sanoi että kaupunki yrittää aina lintsata niistä kesäaikaan. Mutta että olkaa tiukkoina varsinkin te joilla on jotain kremppaa ja ongelmaa, kyllä niiden on pakko teidät sinne ottaa jos vaaditte.
Zel & z, 18+4
jokos teidän masut on kasvanu?
Mun masua ei kyllä vielä voi ees sanoa masuks!.. nyt siis 17+6, tasan 18!
Leila
Josko jotain taas vaihteeksi kirjoittelis, ettette luule että oon ihan kokonaan hylännyt teidät... Mä oon vaan niin puhki aina iltaisin, etten jaksa kirjoitella (seliseli...) Mutta tänään meenkin vasta puol yhteentoista, joten on aikaa kirjoittaa, jos ei tuo esikko päätä herätä, sen kanssa kun ei oikein kirjottamisesta tuu mitään, kun tahtos vaan auttaa...
Mä täällä ootan kuin kuuta nousevaa 14.7 kun alkaa loma!!! neljä viikkoa saadaan olla koko perhe kotona, ja sen jälkeen mä palaan viideksi ja puoleksi viikoksi töihin, jos viittin... Mun toinen työkaveri ottaa sen verran pannuun tällä hetkellä, ettei vois paljoo kiinnostaa tehä töitä sen kanssa, mitään en osaa tehä/sanoa, ja kaiken mitä teen/sanon niin menee jotenkin väärin, huoh!
Mulla oli muuten viime la-suyönä ihmeellinen vattatauti, kesti viis minuuttia! Puol kolmen aikaan heräsin hirveeseen mahapolttoon ja menin vessan ja oksensin siellä ainakin kaks minuuttii putkeen ja sit se oli ohi! Tosin voi johtua siitä, että oltiin la mun serkun ylppäreissä, ja siellä tuli ahdettuu ittensä täyteen kakkuja...
Masun kasvusta, mulla näky esikosta sillon vasta noin 8+10 viikkoo ennen laskettua, mutta nyt tuntuu, ettei tartte pysty enää peittelemään, kun kaikki arvaa/tietää kuitenkin... Ja kaikki tavalliset housut kiristää ihan hirveesti!
Hankinnoista olitte jutelleet, mä oon tällä tulokkaalle ostanut vauvakirjan (kulta pieni) ja sitten tilattiin veljen vaimon kanssa turvakaukalopussit, meillä kun on lasketuissa ajoissa 10päivän ero... Muuta ei olla vielä ostettu, kun en oo löytänyt mitään kivaa. Tai no kivojahan on, mutten oo uskaltanu ostaa ens kesäksi mitään, kun ei tiedä kumpi tulee, minkä kokoinen on (meillä esikko kun on pieni kokoinen) yms. Mutta eiköhän tuossa loppukesästä tai syksystä tuu hommattua, kun tulee syksyisempiä vaatteita myyntiin. Vaunuista (oon tainnu jo aikaisemmin puhua...) mä haluisin uudet, mutta mies ei suostu, kun kuulemma meillä toimivat vaunut jo on, niihin vaan tarttee ennen jokaista lenkkiä pumpata lisää ilmaa ja sit mua raivostuttaa kun ei niissä oo sitä heittoaisaa, sen haluisin ehdottomasti. Mutta toisaalta, kun ei me tiedetä tarvitaanko me tuplia, että miten toi isompi suostuu kävelemään ens talvena... Ja kun lenkeillä oon kuitenkin aina yksin ja koira mukana, että jos Eetu päättää ottaa ja lähtee, niin mitä teen!!! Mutta on tässä se hyvä puoli, että uudet KUNNON rattaat saan ostaa sitten kun niiden aika tulee! Meillä on matkarattaat, ja eipä niillä oikein mitään tee... Vaatteita ei vissiin kovin paljon osteta, kun Eetun kaikki vaatteet on säilötty hyvin talteen.
Äitiysvaatevarastoa mäkin oon täydentäny, ja pitäs käydä ostamassa vielä jotkut caprit, kun noi tavalliset puristaa ja kiristää... Ja jos samalla ostais paidan tai pari...
Mun olis mieli tehny ostaa se kotidoppleri, mutten sitten raaskinnutkaan... Ja nyt kun oon pari kertaa tuntenu vauvan liikkeet (tai sitten on suolissa ilmaa) niin en enää viitti moista ostaa.
Ruskanodotukselle tuosta rasvoomisesta, mä en käyttäny mitään rasvoja esikoisen aikana, enkä taida käyttää nyttenkään, mä oon vaan tyytyväinen (paitti liikakiloista!) että "elämä" näkyy kropassa...
Olipas Koralli joutunut kokemaan kauhun hetkiä, mutta onneksi vauva voi hyvin!
Neuvolakäynnit, mä oon käyny rv 8+1j neuvolalääkäri oli rv 12+0 seuraava on ens viikolla rv 16+1, sekä ultrissa alkuraskauden ultrassa 7+1 sekä sen vuodon vuoksi rv 9+2 ja 11+6 ja nt-ultrassa 13+1 ja rakenneultra on 14.7 rv 20+6. Eli aikas paljon mulla noita käyntejä loppuen lopuks on ollukkin... Hui! Ja kuulostaa kyllä aikas kummalta ja erikoiselta, ettei tartte niin usein kun on toissynnyttäjä niin noita neuvolakäyntejä. Zelin kanssa siis oon samaa mieltä, että pakkohan niiden on ottaa "meidät" vastaan jos ME niin halutaan! Sehän on niiden työtä!!!
Itkuhälyttimestä, mä sellatteen hommasin, mutta ei se meillä oikein toiminut, kun jostain syystä ei vaan aina kuulunut itku siitä, joten meillä Eetu (helmikuun vauva) nukku pihalla, ja mä kyllä sain olla ihan rauhassa sisällä ja tehä omia juttuja, kun pidin vaan ton välioven auki ulkoeteiseen. Joten enpä usko, että meillä tulee tarvetta tälle toisellekaan...
Joo, eiköhän tässä tullu taas tärkeemmät sanottuu... Joten poistun taas takavasemmalle...
napero ja pikkutonttu 15+2
Kiva oli kuulla Naperostakin pitkästä aikaa! :)
Itkarista piti sanoa, että tietty vaikuttaa mimmosessa asunnossa/talossa asuu. Me asutaan niin pitkulaisessa talossa, ja terassi jonne vaunut vien on sillai, että jos oon toises pääs taloa, niin en kyl kuule vaikka olis väliovi auki vauvan herätes. Meillä toimi itkari vaunuis hyvin. Oli muuten sellainen malli jossa siinä vauvan päässä oli akkumahdollisuus, niin sen saatto hyvin viedä ulos. Se kantsii varmistaa ostaes, koska jotkut on semmosia, että niissä on vaan verkkovirtamahdollisuus siinä vauvan lähelle tulevassa vastaanottimessa, ja se taas on sit aika hankala viritellä ulos.
Noista äitiysvaatteista oonki unohtanu sanoa, että mä oon jo siirtyny mammahousuihin. Mun omat tiukat farkut rupes tuntuun reilu viikko sitten sen verran ilkiältä masun kohdalta että nakkasin ne kaapin perälle. En ruvennu ostaan isompia farkkuja täs vaihees. On mulla jotkut kuminauhalliset puuvillahousut, jotka vielä menee, mut noi mammafarkut on tosi mukavat. Kesällä tietty menee vielä ihan tavalliset mekotkin. Nyt on varmaan tullu kyl painoakin vähä lisää, luulen että kilon verran ellei puolitoista ja ne on kyl tullu ihan siitä, että alko yhtäkkiä taas ruoka maistua sen ekan kolmanneksen jälkeen. Musta tuntuu että voisin syödä taas ihan mitä vaan ja milloin vaan. Tarttee nyt skarpata vähän. Oli vaan niin ihanaa, ku pitkästä aikaa taas kahviki alko maistua ja leipä ja kunnon ruoka.
Napero: Eikö niihin vaunuihin vois hommata uudet renkaat, ettei tarttis aina pumpata ulos lähties, onhan se nyt turhaa vaivaa ruveta pumppailemaan, mä en ainakaan jaksais. Meillä on vm. 2003 gessleinit ja mä kans mietin että pitäskö niihin hankkia uudet renkaat uutta tulokasta varten. Eivät vuoda, mutta ovat sen verran halkeilleen näköiset, että eivät varmaan kauaa kestä. Mä en vaan tiedä että mistähän noita gessun renkaita saisin. Onko renkaat kuin merkkikohtaisia? Ovat varmaan, vai?
Iloista päivän jatkoa kaikille!
T: Koralli & Aarre 15+0
Koralli; kannattaa varmaan kysellä jostain lastentervikkeita myyvästä liikkeestä niitä renkaita.
Itkuhäläreistä; se varmastikkin riippuu tosi paljon omista käytännöistään ja asunnosta, että onko tarpeellinen kapistus vai ei. Jos aina käy lenkillä vauvan päikkäriaikaan (tai siis ainakin silloin kun nukuttaa vauvan ulos) niin tarvetta ei ole. Tai jos vauva nukkuu parvekkeella tai muuten niin lähellä omaa olinpaikkaa, että kuulee hyvin sisälle (ikkunoiden läpikin kuuluu yllättävän hyvin). Mutta meilläkin on iso talo kolmessa kerroksessa ja yritän yleensä päikkäriaikana saada jotain sisällä aikaiseksi, niin meillä häläri on ollut tosi arkea helpottava ja välttämätön väline.
Omaa napaa sen verran, että käydessäni äsken vessa, oli ph-suojaan tullut jotain vaaleanpunaista. Ei mulla täällä mitään täydellistä paniikkia (vielä) ole, mutta eihän tuo mikään mieltä ylentävä näky ollut. Eilen tuli kyllä vähän turhan vauhdikkaasti pelattua jalkapalloa ja tänään vielä tulin pyörällä töihin. Olisiko sillä ollut vaikutusta asiaan???
maria80 rv 16+5
Ihana ilma! Ulkona oltu reilusti tyttöjen kanssa.
Maria80: vieläkö on vuotoa tullut?
Kävin eilen neuvolassa ja kaikki hyvin. Sf oli jo 21cm ja vauvan syke 155. Eli tyttöhän tuo on ;)
Tänään kävin neuvolalääkärillä selkäkipujen takia ja saikkua laittoi 16pv asti ja sanoi että pitäis työoloja vähän katsoa tai sitten on saikkua loppuun asti. Tosi helppoa vaihtaa työjuttuja kun on hoitoalalla ja nostella pitää yms. et saas nähdä kuin käy. On kyl nin p*ska duunipaikka et ei haittaa vaik oliskin saikulla :)
Huomenna käydään visiitillä mummolassa. Muksut on innoissaan. Ehkä saamme miehen kanssa viettää kahestaan aikaa jos mummo katsoo lapsia. Olis ihanaa pitkästä aikaa.
Jepujee.
AIHA ja pesue + rv 16+5
Oltiin koko aamupäivä puistossa ton murusen kanssa. syötiinkin siellä. Muru rakastaa uimista ja molskikin koko ajan siinä puiston altaassa. Sit käytiin vielä kaupassa. Muru nukku mut äitiä väsyttää nyt.
Koralli, mulle kävi just sama juttu. Kävin vessassa ja pikkarit oli ruskeessa tuhrussa. Paperiin ei kyl mitään enää tullut. Neuvolaan en enää ehtinyt soittaa kun se soittoaika oli jo mennyt. Pitäisiköhän mun aamulla kuiteski soittaa? En nyt oo liikkeitäkään tuntenut nyt iltapäivällä. Huoh, näinkö mä taas joudun stressaamaan. Johan tässä kaksi viikkoa meni rauhassa....
Napero, minkä ikäinen teidän esikoinen on? Meillä kun on vähän sama pulma noiden rattaiden kanssa. Murun rattaat on ihan hyvät vielä, mut en tiiä miten tuo suostuu kävelemään kun on aika tempperamenttinen tapaus. Ainakin toistaseks sinkoilee ihan mihin sattuu.... Mä ajattelin hankkia sisaristuimen, vaikka niitä ei suositellakaan, mut en millään viitsis ostaa 800e tuplia, joiden kanssa on tosi hankala liikkua julkisilla kun eivät mahdu ratikkaan. Muru siis kuitenkin 2,5v marraskuussa eli jos talven selviäis sisarusistuimella niin keväällä vois ehkä jo alkaa kävelee...
Muru tahtoo että muovailen sen kanssa. Jos nyt hetki oltais sisällä ja syötäis ja sitten taas pihalle...
murunmamma, muru 05/06 ja muru nr2 rv17+2
Tuo esikoinen on reilut kolme kun kakkonen syntyy, ja kävelee jo nykyjäänkin tosi hyvin esim. ratikka- ja bussipysäkille ja puistoihin ja muualle. Mut epäilyttää, että mitenköhän suostuu ensi talven loskakeleissä omin jaloin menemään, eikä silloin myöskään mikään sisarlauta kärryissä auta, kun Helsingin loska on ihan todella rasittavaa sellaista ja laudan pienet pyörät jää armotta jumiin.
Mutta uusia tuplarattaita ei kyllä lähdetä 3,5 v lapselle ja vauvalle enää ostamaan, ehkä se sitten vaan menee niin että pärjätään miten kuten talven yli ja sitten seuraavana talvena onkin jo ihan eri tilanne taas.
(.) meillä on käynyt paljon vieraita viime päivinä, eilen kaveri kolmen koiransa kanssa (lapsi oli riemuissaan) ja tänään ystäväperhe, johon odotetaan heinäkuulla kakkosta ja niiden ykkönen on meidän esikoisesta puoli vuotta nuorempi. Se on niin mukavata kun nuo kakarat leikkii yhdessä ihan omilla taajuuksillaan ja aikuiset saa vaihteeksi jutella rauhassa käyttäen peräti kokonaisia lauseita... ;-)
Tsemppiä kaikille teille joilla jotain pientä vuotoa on, uskotaan ja toivotaan että ovat vaaratonta lajiketta.
-zel & z, 18+5 vasta tänään, toisin kuin toissapäivänä yritin väittää.
Eli viikon viimeistä työpäivää mennään jälleen!
murunmamma, joko liikkeitä on tuntunut? Vaikka mullakin tota pientä vuotoa oli, niin kyllä nuo liikkeet rauhoittaa kummasti! Tosin meillä kaikilla marraskuisillahan on vielä viikkoja niin vähän, että liikkeissä saattaa tulla yli viikonkin tauko ilman että mitään olisi pielessä!
Kärrypulma meilläkin, vähän parempia kaksosten kärryjä olen suunnitellut (mies ei kyllä tiedä tästä mitään ;)). Meillä yhdet kaksosten matkarattaat on, mutta alkavat olla tiensä päässä, niissä ei ole edes jarrut enää kunnossa eikä muutenkaan ole sen näköiset että niillä viitsisi julkisille paikoille mennä. Meillehän nuorimmaisen ja tämän tulokkaan ikäeroksi tulee 1v 10kk...
oma (.) nyt ei ollut tullut enää mitään vuotoa, ei edes valkkaria :-O. Vatsaa särki kyllä koko eilis illan ja nukuinkin sitten töiden jälkeen päikkärit ja siitä melkein suoraan jatkoin yöunille ;)
maria80 rv 16+6
Olisi kyllä aika hurjaa joutua odottamaan yli kaksi kuukautta seuraavaa neuvola-aikaa! Itselläni oli eilen neljäs neuvola täällä kotipaikkakunnalla (yksi käynneistä oli lääkäri-neuvola). Lisäksi tuohon oli se np-ultra Rovaniemellä.
Kaikki tuntui olevan menossa parempaan suuntaan. Kuten kätilö totesi, näytänkin paremmalta - viimeksi olin ollut kuulemma ihan raato. Verenpaine 102/58 (viimeksi 90/68), hemoglobiini 124 ja paino -0,5 kg edelliseen (mutta enemmän kuin pari vkoa sitten). Vauvan sydänäänet kuulostivat uskomattoman selkeiltä verrattuna niihin aiempiin kertoihin, syke 152. SF-mittakin otettiin eka kerran: 13 cm. Heinäkuussa sitten seuraava neuvola ja sieltä aika rakenneultraan.
Hyvä ruoka - parempi mieli. Niin se vain on, että kun ruoka alkaa maistua, koko elämä kirkastuu. Tarvin edelleen älyttömän pitkät yöunet ja mielellään pienet päikkäritkin, mutta muuten jaksaa touhuta. Toivotaan, että täällä joillakin ilmestyneet vuodotkin ovat johtuneet äkillisestä reippaudesta ja ovat vaaratonta luokkaa.
Mites marrasodottajat meinaavat viettää viikonlopun? Meillä vaihtuu talossa uudet kyläilijät ja sunnuntaina tiedossa on ristiäiset ystäväperheessä. Koko kesäkuu on yhtä hulabaloota, mutta iloisia juhlia kuitenkin. Talopakettikin on valittu, joten ensi viikolla sitten rakennuslupia hakemaan.
Ruskanodotus, rv 17+6
Jälleen täällä, heh. Eipä mulle mitään ihmeitä kuulu sen enempää kuin viimeksi. Kohta kun tuo esikko tuolta heräilee, niin lähetään mun vanhempien luo, käydään kattomaan laivoja laivarannassa... Ja varmaan syödään jäätelöt siellä... Äskön vetäsin tunnin tirsatkin, joten edelleen väsymys vaivaa. Eilen oli ihan törkee päänsärky mulla koko päivän. Meinasin pyörtyäkin välillä, mutta onneksi meni yön aikana ohi!
Koralli, toihan olis siis halvin vaihtoehto, mutta kun "mä haluun ne uudet vaunut!"... Saa nyt nähä mitä tehään...
Me asutaan kyllä kanssa aikas isossa omakotitalossa, mutta kyllä mä silti oon päättäny pärjätä ilman itkarii...
Mariaa oli kanssa säikytelty punaisella vuodolla, mutta hyvä kun on kaikki kuitenkin kunnossa. Saapi muuten nähä, mitataanko multa sf-mitta ens viikolla, viimeksi kun se mitattiin ekan kerran vasta rv22+...
Murunmamma, meillä esikolla ikää nyt 2v4kk, joten marraskuussa on sitten n 2v9kk, joten se olis just siinä ja siinä pärjättäiskö ilman tuplii... Me kun asutaan vielä täällä ihan maalla (vaikka kohta liitytään kaupunkiin!) mutta ei täällä oo kävelyteitä, eikä oikein oo turvallista kävellä tien reunassa, kun nää "hullut" ajaa täällä tuhatta ja sataa...
Ruskanodotuksella tuntuu olemaan elämä parempaan suuntaan, kiva!
Mutta nyt täytyy alkaa tekemään jotain lähdön hyväksi... Mun pitäs uskaltautua meneen ton esikon kanssa vielä ostamaan ittelleni äitiyscapreja, mitenhän mun käy...
napero ja pikkutonttu 15+3 sekä isoveli 2v4kk
Onko HIUKAN nyppinyt tämä palsta! En ole varmaan kuukauteen kirjoitellutkaan, kun jostain syystä en saanut vastattua ketjun viesteihin, ja pari krt on viesti kadonnut ulkoavaruuteen. Saakutti että menivät uusimaan...
No, tässähän on yhtä ja toista ehtinyt tietysti tapahtua. Ultra oli muutama viikko sitten, kaikki siinä ok, nyt vaan ootellaan rakenneuä:tä, joka on tasan kuukauden päässä. Tänään kävin trisomiaverikokeessa, kun oon tämmöinen vanha käpy. Viikolla 15 käskettiin käydä, mutta nyt jostain luin, että mikäli siinä on jottain häikää, niin on jo myöhäistä mennä lapsivesipunktioon - verikokeen tulosten saapuminen kun kestää pari viikkoa. Onko jolakulla tästä tietoa? Voiko punktion tehdä myöhemminkin kuin 17. viikolla? No, toivon tietysti, ettei tätä tarvitsisi miettiä.
Onko joku muu, jonka vatta on jo HIRVEÄN iso? Arvatkaa vain, kuinka monta kertaa oon saanut kuulla, että "Ootko varma, että siellä on vaan yksi"... Olen kropaltani sen mallinen, että vatsa erottuu hirmu hyvin, pieni yläkroppa ja notkoselkä.
Ja vielä, onko teillä jotain tuntemuksia vauvan sukupyolesta? Mulla ei oo hajuakaan, ei ollut esikostakaan, en osaa yhtään arvata kumpi on.
Liikkeitä tunnen harvakseltaan, mutta silloin tällöin kuitenkin, ekan kerran 13. viikolla! Olin ensin varma, että kuvittelen, mutta jostain brittijulkaisusta luin, että kakkossynnyttäjät voivat näinkin aikaisin jotain tuntea. No, kunnon jytinät alkanee vasta kuukauden sisään...
Tarvikkeista - meillä on hiukan hassu tilanne, kun meille piti tulla vain yksi lapsi, ja kaikki pinnasängystä vaunuihin oli vain lainassa! Vauvanvaatteita on sentään jonkin verran omia, muttei niitäkään paljoa. Taidan ottaa tuon äitiyspakkauksen kumminkin, se on aika mukavan näköinenkin tänä vuonna.
Esikon kanssa painitaan korvatulehduskierteen kimpussa, vaikka poitsulla on ikää jo 3½ vuotta. Jatkuva lääkärissä ramppaaminen alkaa potuttaa. No, ainakin voi olla kiitollinen, että älys ottaa vakuutuksen...
Muuten, voisiko joku, joka pitää sitä marrasmurut -listausta, lisätä munt siihen listaan? Olen niin urpo näitten koneiden kanssa, että tyrisin kumminkin jotenkin...
Meku 14+5
l.a. 30.11.
ikä 36, mies 33
synn. sairaala TYKS
esikoinen poika 12/04
Lisäsin sut listaan. Muokkasin nyt tuon listan uusiks. Pois kaikki värikoodit jne. On ne mulla wordissa tallessa, jos sattus, että saadaan vielä värit tänne palstalle joskus takasin.
Tylsää on tuo, että pitää pätkiä, kun ei hyväksy niin pitkää viestiä. Oisko se jonku spammin varalta se rajoitus päällä tmv. No, meneehän tuo noinkin. Pääasia, että on nyt luettavassa muodossa.
Nyt nukkumaan, väsy on.
Koralli 15+3 jo (ja kyllä nämä viikon verran tuntuneet tuntemukset taitaa olla vauvan liikkeitä. Joka päivä on tuntunut kerran joku muksahdus, siitä se varmaan lisääntyy, hieno homma)
Onko muilla ollut ongelmia msn:n kanssa? mä en saa millään viestejä meneen läpi. Ja nyt en enää jaksais edes yrittää. Toivottavasti tää palsta toimii, muuten viskaan varmaan koko tietokoneen ikkunasta pihalle...
Väsymystä ja selkäsärkyä löytyy täältä suunnalta. Rakenneultraa odotellessa, vielä olis vajaa kaks viikkoa siihen. Koko viikko ollut töissä pirun kiireistä ja vaan kiihtyy juhannuksen lähestyessä. Täytyy kyllä vääntäytyä yöpuulle, vei viimeisetkin voimat tää hemmetin tappelu koneen kanssa.
Shayen 17+1
Olen tänään jo kaksi kertaa aiemmin kirjoitellut samat litaniat koneelle ja sit kun painan lähetä ilmoittaa että "keskustelut hetkellisesti pois käytöstä." Kyllä vaan muut ovat päässeet kirjoittelemaan mutten minä! Olenko tyhmä vai mikä on???
Siis neuvola oli tänään ja kaikki oli ok! Hb:a ei otettu kun oli viimeksi niin hyvä johon olin ihan tyytyväinen kun en tykkää minkään kokoisista neuloista. Painoa ei ole tullut kuin 200g/vko josta yllätyin kun tuntuu että olen kokoajan jotain mutustamassa. Nytkin maistuu dumlet :D
Poika oli mukana kun sydänääniä kuunneltiin.Tyttö jäi odotushuoneeseen leikkimään kun kuuli ne viime kerralla niin oli sille jo vanha juttu.
Seuraava käynti onkin sit kuukauden päästä jota ennen on rakenneultra kahden viikon päästä. Lääkäristä kyselin ja sen aika on sit elokuun alussa.
Mukavilla väleillä noi neuvolat on kun ajattelee että on 9 vkoa väliä aika pitkä aika.
Kaveri asuu Vantaalla ja puhu ihan samoin että pitkät ovat välit. Mulla ainakin on edellisestä raskaudesta 5v väliä ja siinä ajassa ehtii unohtamaan tosi paljon. Pikku hiljaa kun vaivoja ilmestyy muistuu mieleen mitä kaikkea tähän liittyikään. Ja eikö se kroppa kolmessa vuodessa raskaudesta palaudu ennalleen. Niin olen jostain kuullut.
Hankinnoista joku kyseli ja meillä on kaikki tallella eli uutta ei tarvita. Vaunut vaan pitää korjata kun on työntöaisan korkeussäätö rikki.Soitin liikkeeseen ja sanovat ainakin että pystyy korjaamaan mutta mallihan on jo vuodelta -99.
Tänne ei sen kummempia kuulumisia. Jos nyt ei viesti lähde eteenpäin en enää kyllä uutta kirjoita X-(
Aurinkoa ja vointeja kaikille!!
Moschino rv 17+6 (th:n mukaan 18+1)