*** TORSTI :) ON TOIVOA TÄYNNÄ, SYYSKUISET 2004 ***
Kommentit (33)
niin, Typyhän nauttii edelleen korvikkeesta, joten Jekovitit viihtyy enimmäkseen kaapissa. Koskahan taas uskaltaisi alkaa lisätä maitoa Nannin joukkoon, sellaista ihmistestiä tämä meidän maidonjuonti on ollut. En viitsi siitä stressata kuitenkaan, jos vielä ens kesänä maistuu Nanni niin maistukoon :-)
Mimmuli: joskus muinoin Puustellilta saatiin paras hinta ja oltiin todella tyytyväisiä, mutta toden totta kannattaa kysyä jokikisestä paikasta tarjousta. Hirveitä hintaeroja tuli jo silloin vuonna yks ja kaks samalle " keittiölle" .
Hilu: tuntuuhan tuollainen ero ja matka etukäteen pelottavalta, mutta hieno tilaisuus miehellesi :-) Jos seinät tuntuu kaatuvan, niin viestiä vaan tänne niin eiköhän seuraa löydy vaikka päiväkahville.
Tomeralle ja Ramikalle tsemppiä matikkaan. Hui mitä matikka tuokaan mieleen! Kirjoitusten jälkeen hain kahteen paikkaan opiskelemaan ja kuinka ollakaan siihen haluamaani en päässyt, mutta jostain ihme syystä TKK:lle pääsin, kaverien painostuksesta olin paprut sinne lähettänyt. Sieltä sitten liukenin hiljalleen omalle alalleni, ei musta olis insinööriä tullut, kun ei se maailma ikinä ole kiinnostanut.
Leppikselle ja Kepalle riittävästi unta ensi yöksi! On se kumma, että nykyisin ihan kohtuullisenkin yön jälkeen on ihan tööt, jos on joutunut useamman kerran heräämään. Eihän siitä ole niin kauaa kuin pari-kolme imetystä yössä oli vielä hyvä yö, eikö? :-)
Typykin on parina yönä taas heräillyt, kaippa näkee ikäviä unia :-( Viime yönä rauhoittui silittelyllä, mutta edellisenä yönä valvottiin enemmän.
Onneksi tänään on lämpimämpi ilma kuin eilen, vaikka eilen me vietettiin melkein koko päivä ulkosalla mm. käytiin Korkeasaari kiertämässä. Siellä oli ilmaispäivä ja tietty paljon porukkaa liikkeellä.
Typyllä oli ekaa kertaa kirppislöytö kevyttoppis päällä. Saattaa olla joku vanha äp-puku, mutta tuntuu isommalta kuin meidän vuosikerta. Lakki oli ilman kypärämyssyä niin iso, että pyöri päässä ja ne hanskat eivät edelleenkään pysyneet kätösissä... Tänään oli siis helpotus, kun pärjättiin ulkoillessa entisellä kevyemmällä syysvarustuksella :-) Ei tänne siis lunta vielä, kiitos ja please.
Keilin & Typy
Joo T-P mä oon se hulttioäiti joka juoksee A-luokan lomilla tasaseen tahtiin :)) ja koska kotona on menny hyvin ilman mua, niin suosittelen muillekin ja vaikkei kaikki meniskään putkeen niin tuskin siitä elinikäsiä traumoja kenellekkään jää....luulisin näin.
Tietty kaik on erilaisia ja kaikki eivät kaipaa omaa lomaa.
Keilin kiitos tsemppauksesta ja muistan kyllä kuulutella kaffeseuraa jos höperyys uhkaa iskeä :)
Nooh, et sinä mikään hulttioäiti Hilu ole, et toki! Mä en edes pelkää että mies ja poika (ja isovanhemmat) ei pärjäis viikonloppua mutta sitä mietin, kuinka itse pärjäisin. Ikävähän tässä tulee jo pelkästä ajatuksesta. Ja tää ratkaisu olis semmonen nyt, että yhden yön jälkeen ei olis oikeastaan mahista edes mennä Onskan luo, 420km kun on välimatka ja kulkuyhteydet on mitä on. Mutta toisaalta, sais nukkua ja VAAN OLLA! Ehkä taidan sitäkin huolehtia, että jospa Onni ei enää olekaan iloinen kun näkee mut sitten:( Kun miestä näki syyskuun alkuviikolla aika vähän, oli se melkoista itkua aina kun mies tuli töistäkin. Tosin on tuota vieläkin liikkeellä. Iloitsee kyllä kun näkee isin mutta sylissä tulee itku, jos äiti yrittää tehdä ruokaa. Eli kai se äiti on popeista popein vielä parin yön jälkeenkin, onhan tässä yli vuosi oltu kaksistaan koko ajan.
Emmin tässä lähteäkö ulos. Mies tulee kaiketi tunnin päästä. Pyykit pitäs viedä mutta taidankin laittaa ne tuohon telineeseen ja törkätä sen ulos.
T-P
Kun vaan ois niitä hulttiokavereita:) Kesäiset polttarit on siis olleet ainoat jolloin olen päässyt yöksi pois kotoota ilman lapsia. Lähtisin kyllä, jos voisin! Siis se seura puuttuu. Eli T-P, täällä toinen kannustaja! Ois varmaan ihanaa sunkin päästä rauhassa hääpuuhiin ja nauttia syömisestä ja olemisesta ihan täysillä. Kyllä Onska pärjää varmasti! Täytyy vaan muistaa, että miehellä on ne omat keinot ja tavat ja se pitää hyväksyä. Minä sain myös kerran hyvän neuvon, että miehen kanssa pitää sopia, että " turhista" ei valiteta, vaan toisen pitää antaa rauhassa nauttia olostaan. Sama silloin, jos mies on viikonlopun omissa riennoissa.
Me annetaan d-vitskua 5 tippaa, jos ollenkaan. En ymmärrä miten vaikea on muistaa antaa niitä! Esikoiselle muistin helposti, vaikka alotettiin vasta 1,5v ikäisenä eikä siis totuttu siihen alusta saakka. Meillä juodaan tavallista kevytmaitoa, joten se 2-3 tippaa päivässä ois meilläkin sitten oikea määrä.
Viesti jäi ruudulle yli tunniksi, joten lähetän sen nyt viimeinkin (kopioituna).
T: Ynis
Tänään olin päätä tuulettamassa Enkelin kanssa kaupungilla :-)
Typylle oli tullu kamala itku ku oli nähny mun kuvan.Sitä oli kattonu ja surkeena huutanu äittää :-( oli kuitenki rauhottunu ku isi oli laittanu viihdytys taidot peliin ja loppupäivä meni hyvin.
Ei olis musta vielä yö rientoihin lähtemään,mutta kovasti muita kannustan jos vaan itsestä siltä tuntuu ni kyllä ne sillon kotona olijatki pärjäävät!!
Meillä pääasiassa typyllä gefilusmaito käytössä,mut iltamaito vielä nania...ja kaupoilla ku on helppo ottaa mukaan.
D-vitskusta me on saatu ohjeet että pojallekin 5v tippoja 3 annetaan,en muista kuin vanhaks??Miten muut kellä vanhempia lapsosia??Poika saakin ne useemmin ku ite pyytää!!Ois ehkä typylle enempi tarpeen!!
Leppis:En nyt muuta osaa ehdottaa,mut jos tulee hampaita ootko illalla kokeillu lääkettä antaa,jos auttas ees vähä?Paljon voimia!VArmasti rankkaa tulee töissä olemaan jos ei yöllä saa nukkua :-(
Enkelille huomiselle voimia ja halaus!Olet ajatuksissa!
Ipanat sählää tossa kokoajan ni on varmaa tosi sekava teksti,mut olkoo!!
jatu
Nyt se on päätetty! Tai jo aiemmin oikeastaan. Mä lähden huomenna Ouluun, ilman tuota omaa kullannuppuani!!! Vai pitäskö laittaa:(:( Kyllähän se ikävä jo nyt kalvaa mieltä mutta mulla on paljon hommia häiden suhteen Oulussa ja saan kerrankin hyvällä omallatunnolla käydä kaupoissa eikä tarvi kiirehtiä hoitaan Onnia. Aion nauttia vaikka varmasti 2 yötä on ekalla kertaa tosi pitkä aika.
Nyt pian saunaan. Ei mulla muuta ollut, piti vaan tulla " itkeen" tänne tätä mun suurta juttua. Vaikka onhan tässä elämässä isompiakin ja surullisia juttuja. Voimia tämän myötä Enkelille rutkasti!
T-P
Hyvää reissua!!Nauti kaikesta mitä sulla on aikaa tehdä :-) Shoppailet ja herkuttelet ja istut rauhassa juttelemassa ystävien kanssa...ja reissun jälkeen on niin ihana ottaa onni syliin halittvaks ja pusittavaks :-)
jatu
ihanaa reissua, kuulostaa tosi kivalta, kyllä se pitää äideillekin vapaata suoda, miehethän on yleesnä ainakin sen 8 tuntia " vapaalla" eli muiden ihmisten seurassa ja kotonakin vapaata löytyy, joten ei mitään huonoja omatuntoja T-P! Meillä ois juhlta ens vkon pe, saa nähdä uskaltaako äitini ottaa pojat yökylään vai jääkö tänne yöksi (eli lähtee heti aamulla ktoiin, kun aina kiire...)
Tuttis kiiruisena
Nopee vaan
Tomera, ehkä törmätään kun tuutte tänne, ollaan kotosalla mekin tässä naapurirapussa se viikonloppu! :)
T-P, nautinnollista viikonloppua! Taatusti tekee hyvää kaikille osapuolille. Lapsellekin on ihan hyvä nähdä, että äiti voi olla välillä poissa ja tulee kyllä takaisin (sanoi lastenpsykiatri Raisa Cacciatore jossain haastattelussa).
Minäkin haaveilen
- hotelliyöstä miehen kanssa kahden
- viikonloppureissusta siskon tai hyvän ystävän kanssa
Pitäisi vaan saada aikaiseksi toteuttaa! Typy kyllä pärjäisi hyvin vaikka isovanhempien hoidossa.
Matematiikasta tuli mieleen, että oon hurahtanut tuohon hesarin Sudoku-numeroristikkoon. Matematiikka olikin koulussa lempiaine. Erilainen nuori?!?
Jalassariippumiskeskusteluun: tosiaan kiva kuulla että tämä on normaalia. Tänään oli vähän omatoimisempi päivä typyllä, jopa pari kertaa torjui syliinottoehdotukseni!
Nyt nukkumatin luo.
- tea -
Nyt ajattelin jättää väliin, mutta alkoi ottaa mies niin paljon päähän, ettei taida nukkumisesta tulla mitään. Ei mikään maailman suurin juttu, tympeän pitkistä päivistä vaan ja silti pitäis kuulemma tehdä viikonloppuna töitä, kun ollaan menossa huomenna syömään kavereiden kanssa. Että jos lähteekin töistä tuntia tai kahta aiemmin ylipitkien päivien jälkeen, niin sitten varmasti tarvis ainakin puoli päivää viikonlopusta töiden tekoon. Mies kun ei koskaan saa mitään tehtyä nopeasti ja on todellinen optimisti mitä tulee ajankäyttöön! Argh! Mun mielestä tää on epistä, vaikka saisin minkä tahansa tiukkapipon leiman. Olen vaan vakaasti sitä mieltä, että työ tehdään työaikana ja ne työajat ei saa venyä ylipitkiksi. Elämässä kun on muutakin kuin työ! Yleensä mies onkin oppinut elämään silleen, mutta aina välillä tulee tää " korvaamattomuus" -paine. Töitähän ois aina kymmenen henkilön edestä, vaikka vain yksi tekijä. En siis vastustele satunnaisia ylitöitä, mutta jos päivät on pitkiä jo viikon, niin johan on kumma, että tarvis viikonloppunakin käyttää perheen aikaa töihin. Mieshän kuitenkin keksii sen työnteon sillon, kun molemmat tytöt on hereillä eikä vahingossakaan tajua hyödyntää päiväunia. Onhan se epäreilua, jos ei jää omaa aikaa ollenkaan. NIINPÄ!
Hilu, tsemppiä yh-ajalle! Täytyy sanoa, että tälläsenä hetkenä se tuntuis paremmalta vaihtoehdolta:) Rankkaa se on, mutta jollain tapaa kivaakin, kun ei tarvi ottaa yhtä ihmistä huomioon ollenkaan pariin viikkoon:)
Ihanaa, kun tänne voi purnata ja ihan rauhassa tehdä kärpäsestä sen härkäsen:) Nyt piti päästää höyryjä pihalle!
Missä muuten on Öttis? Ethän jätä meitä?
T: Ynis
Osallistun kilpailuun Viestien otsikoiden omaperäisyydestä ;)
Tänään meillä olikin ruokavieraita ;))
Ayap pyysi kertomaan terveisiä. Matka on sujunut hyvin ja huomenna lähtevät kotiaan päin. Söimme poronsydänkäristystä ja oli ihan makoisaa. Seuraavalla kerralla (vajaa kuukausi vielä :)) ehkä ehdimme juttelemaan vieläkin enemmän. Nyt oli sellaista hulinaa (ja sittenkö ei ole? ;))
Antsa on siirtynyt kokonaan tavalliseen maitoon. Meillä käytössä Deetipat, enkä muista Jekovitin tai Devitolin annostuksia. Deetippoja annan n.15 (kun rintamaitoa saavilla 20 tippaa).
Mukavaa matkaa T-P! Yksin reissaaminen tekee varmasti välillä hyvää. Itselläni oli Helsingin reissulla niin tiukka ohjelma, etten edes ehtinyt nauttia (enkä oikein ikävöidäkään).
Kovasti on kalsea ilma. Nyt saisi tosissaan alkaa pakastamaan, jotta lumetus saataisiin käyntiin.
Kauniita unia tänäkin yönä syysmammat!
SM
Voi T-P, nauti!!!!
Enkelille paljon voimia surussa!
Leppis: Kääk, ei kuullosta hyvältä teidän yöt, ei tosiaan...... Voimia!
Mimmuli: Nyyhkis, mulla jäi " se viimeinen" imetys tekemättä. Kerran vaan aloinkin syömään kiellettyjä herkkuja ja se oli sitten loppu... Fiilistellä olis pitäny saada... Keittiöistä muuten... on kait niissä sit jotain sellasia eroja mitä mä en tiiä/ymmärrä mut mä olen ainaki katellu keittiö.net:n kuvastoa sillä silmällä et mulle se ainakin kelpaisi täysin. En ikinä raaskis pistää keittiön kaappeihin sellasta rahaa mitä Domus yms. maksaa... Ja mun mielestä ajaa aivan saman asian. Mitä en ymmärrä?
Nyt nukkuun, kaikki muut jo nukkuu...
Silitin tänään yli 2tuntia! Johan se oli aikakin...
Kerppu
Hilu, tiesin, että sulta saan vapauttavan lausuman, että mene ihmeessä:) Muistan silloin kun Onni oli pienen pieni ja kaipasin paussia tästä hullunmyllystä, sinä silloinkin kannustit lähtemään (muiden muassa, oli siis muitakin kannustajia, kiitos vaan). Taisit itse olla noihin aikoihin jossain mökillä yökyöpelinä ilman Lintsua ja teki gutaa. Vai muistanko väärin, oliko se Hip-su.. No enivei:D
Onko taas tylsää, kun vaan täällä lorvin. Mutta kun en viitsi mennä pyykkejä laittaan ulos kun luultavasti Onni just sitte herää. Onkin nukkunut jo 1h40min, eli 10 minsan päästä normaalisti kiekaisee.
T-P