***LOKAKUISET***
Aloitan lokakuisten pinon. Puhaltakoon raskautumistuulet meihin kaikkiin vuoden vaihtumisen kunniaksi!!!
Helene kp.2/22-29, yk.12
Kommentit (662)
Höttis: Itse olen kanssa jo uudessa kierrossa mielessäni, vaikkei tätiä vielä näykään. Tänään piti ostaa sitä kuuluisaa greippimehua, mutta unohtui. Huomenna sitten, kun on taas asiaa kaupoille... Ensi kierrossa kyllä tikutan tarkasti, että näen, tuleeko sitä ovulaatiota sitten varmasti ollenkaan. Ja myös, että luteaalivaihe on riittävän pitkä. Sulla oli muistaakseni kanssa ennen cerazettet käytössä. Luulen, että niitä käyttävillä raskautuminen kestääkin kauemmin, kuin ns. normi e-pillereitä käyttävillä. Meijän pillerit kun estää koko ovulaation tulemisen, niin eihän sitä tiedä, kuinka kauan hormonit elimistössä vielä vaikuttaa. Siksi en ainakaan vielä kovin suurta pettymystä ole kokenut. Mieskin sanoi, ettei kai kukaan eka kerralla raskaudu. Kuitenkin jo parempaan suuntaan oon menossa, koska viimeksi kierron pituus oli 22 päivää, eikä tullut ovista. Nyt on siis kp 28, ja ovis ehkä tuli, tai ainakin lähellä oli :D
Marjana: Mitäs kalaöljyä sä meinasit syödä? Itse syön möllerin vahvoja omega3-kalaöljykapseleita, jotka ei röyhtäytä. Ajattelin, vaan, ettet mene ostamaan kalanmaksaöljyä, jossa on paljon A-vitamiinia (ainakin omassa pullossani on, jota ennen söin.) Siinäkin oli joku keskenmenoriski... Siitä syystä vaihdoin normi multivitat raskausmultivitaksi, ettei tuu liikaa A-vitamiinia.
Kokis: Meillä ei ole vielä mitään tekonimiä käytössä. Niitä on kyllä mietitty, mutta ehkä se tulee luontevammin, SITTEN KUN on raskaana. Ei siis mitään jossitteluja sen suhteen :P
Sandis
Täällä on melko kiireinen viikko takana, vaikka vapaapäiviä olenkin viettänyt. Ovulaatio osui tälle viikolle, mutta kp:t 14 ja 15 menivät hukkaan, eli ei ässäilyä silloin.. En kyllä ole lainkaan varma tuosta ovulaation ajankohdasta, ensi kierrossa ajattelin koittaa tikuttaa oikeaa ajankohtaa..limoja tai muita oireita en tässä kierrossa huomannut ollenkaan, omituista. Jostain muistelisin lukeneeni, että yli 30v naisilla ovulaatiota ei olisi kuin muutaman kerran vuodessa..onko tästä muilla tarkempaa tietoa? Masentavaa, jos asia on noin..mahdollisuudet plussan saamiseen vain pienenee :/
Näin työkaverini eilen, ja hän siinä puolihuolimattomasti kysäisi, että olenko raskaana..työpaikalla kuulemma liikkuu sellaista huhua. Ärsyttävää, teki mieli sanoa pahasti, mutta tyydyin vain nauraen kieltämään asian. Minulle on tullut ehkäisyrenkaan käytön lopettamisen jälkeen paljon hormoninäppyjä leuan alueelle, kai siitä on saatu vettä myllyyn..plus nämä pari jouluna tullutta lisäkiloa, johan sitä näyttääkin raskaana olevalta :D
Anteeksi omanapainen teksti, piti saada avautua jollekin..ja täältä löytyy onneksi samaa läpikäyviä naisia ;)
Iltikselle kiitos oireitten listaamisesta, nyt tietää pitää silmällä merkkejä tässä loppukierrossa..
Kaikille kovasti onnea ovulaation hyödyntämiseen ja plussan odotteluun..!
Crystal kp 18/25-29 yk 5
Höttikselle pahoittelut tädin saapumisesta!
SANDIS: Käytän liuosmuotoista Lysin sitruunanmakuista omega-3 -valmistetta. Minulla moni kapselimallinen sattuu mahaan jostain syystä. Eivät röyhtäytä vaan nimenomaan kipeyttävät vatsan. Olen itse apteekkialalla, joten melko hyvin on onneksi nuo vitamiinijutut tiedossa. Vaihdoin jo aikoja sitten Multivita Plussan tuohon tavalliseen, kun Plussassa on juuri sitä A-vitamiinia.
Crystal: No höh, ikävää jos työpaikalla aletaan kysellä asiasta. Huumoriksi heittäminen on onneksi aina hyvä vaihtoehto. Monesti kun alkaa kauhistella, että "olenko minä niin paljon lihonut", niin kyselijää alkaa hävettää. =P
Eiköhän tuo ovulointi ole kuitenkin hyvin yksilökohtausta. Älä lannistu! Ja ainahan tosiaan voit tikuttaa sitä ovista ja seurata tuleeko sitä oikeasti.
Iltis: Kiitos hienosta oirelistasta! Pääsee seurailemaan mitä oireita itselle tulee... Todellisia tai kuviteltuja.
Omassa navassa ei mitään uutta. Alkukierto on tylsää aikaa sinänsä. Mutta voipahan keskittyä ainakin ihan kaikkeen muuhun kuin tähän projektiin. :)
Marjana kp 4/30-37
Aivan ihanaa lueskella teidän toisten ajatuksia :)
Eleanor & Marjana: Tarviipa tänään tarttua taasen uudella innolla greippiin, jos vaikka olisi helpompaa kuin eilen :) En nyt itsekkään pidä sitä minään ihmeaineena, lähinnä ajattelin ettei siitä ainakaan haittaa ole ja pysyvätpä pissatulehduksetkin loitolla, KUN tässä taasen alkaa se kauhia höyläys..
Iltatähtönen: Sun listas oli mielenkiintoinen...bongasin itseltäni viimekierrossa kaikki kipristelyt, mielihalut (piimä?), nännien muutokset, pissattamiset yms mutta täti se vain väen vängällä kaartoi tänne...Itse mietin että onkohan mulla toi kiinnittyminen ollu ongelmakohtana, kun kpkin venyi tuonne 28 asti ja pikku tuhruilu alko kauheilla kuukautiskivuilla. Tosin vieläkään ei kunnon verta ole tullut, ainoastaan limaista verituhrua (anteeksi LIKAISET yksityiskohdat ;) )...
Jokatapauksessa, meillä on isäntä kovin innoissaan tuosta punaviinin tehovaikutuksista ja GREIPISTÄ. Äskenkin kuljeskeli onnellisena greippiä nassutellen... raskautuu pian helpommin kuin minä :)
Laskeskelin tuossa äsken, koska aletaan heilutella peittoa oikein urakalla. Osuu ajanjaksolle 28.1-2.2... Nyt ajattelin, etten mitään ovistikkuja ostele, enkä myöskään r-testejä...katsotaan ihan rauhassa ne seuraavat kuukautiset. Viime kierrossa tikuttelin, niin malttamattomana ja turhaan :(
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :)
Elle
Olipas tänne tullut paljon tekstiä reissun aikana! Pitää perehtyä niihin tarkemmin myöhemmin., että pääsee taas juttuun mukaan.
Pahoitteluni kaikille syyskuisista tänne pudonneille ja paljon plussatuulia kaikille!
Tosi kiva tuo lista meistä kaikista, onpas meitä jo paljon!
ON: Eli uskoisin oviksen sattuneen reissun kohdalle ja ässäiltiinkin ahkerasti. Olen vielä noviisi näissä oviksen merkkien tunnistamisessa, mutta rinnat oli kipeät kuin mitkä (nännit on edelleen toosi herkät) ja valkoista limaa havaitsin myös.
Alexandra: Minulla tuntuu olevan vähän sama juttu kun sulla ton miehen suhtautumisen kanssa. Tuntuu etten voi oikein mitään tästä vauvanteosta puhua, ettei hän stressaanu, että vouhotan liikaa... Hän kyllä haluaa vauvaa, mutta tuntuu ettei siitä voi liiaksi puhua... argh! mikä siinäkin nyt sitten on... Onneksi teille voi täällä höyrytä, päähän tässä muuten hajois!
Tsemppiä alkavaan viikkoon!
Elmu kp 17/? yk1.
Perjantaina sit kuiteski alko punaset päivät. :/ Et se siitä sitten... :( Mietintätauko alkakoon!!
Hipskukka, pahoittelut!! Mitäs tämä mietintätauko tarkoittaa? Olet ehkä kirjoittanutkin, mutta ilmeisesti ei vielä kaikki jää mieleen tässä, kun muutaman päivän vasta hengaillut täällä lokakuisissa.
Elmu: Minulla meni pillereitten lopettamisen jälkeen varmaan 5 kiertoa ennen kuin alan tuntemaan oman kroppani merkkejä oviksesta jne. Toisessa kierrossa pillereitten lopettamisen jälkeen tuli ihan järkyttävä toispuoleinen alavatsakipu ja ensin ihan säikähdin, että mikä on vikana. Lopulta ymmärsin sitten sen olevan ovulaatiokipua. Minulla ei ollut koskaan aiemmin ollut mitään oviskipuja. Ei siis silloinkaan, kun en käyttänyt pillereitä ehkäisynä muutama vuosi takaperin. Jännä kapistus tämä naisen kroppa. :)
Omia höpinöitä:
Se olisi sitten taas maanantai. Onneksi vain 4 päivää töitä ja pitempi viikonloppu tulossa. Eihän työssä mitään vikaa ole, mutta se haittaa välillä vapaa-aikaa. ;)
Greippimehulasi odottelee jo tuossa hörppijäänsä ja minulla se menee oikeasti aika kivuttomasti. Oviksen ajankohtaa jännään jo nyt, kun pelkään sen osuvan miehen iltavuoroviikolle. Se on kaikista hankalin viikko seksin harrastamiselle, kuten hommiin pääsee vasta klo 22.30-23 ja minulla soi aamulla 6.15 herätyskello. Toki tämä on niin tärkeä asia, että vaatii uhrauksiakin, mutta jos ei pysy hereillä puoli yhteentoista asti, niin sitten menee aina yksi ilta hukkaan.
Mukavaa viikonalkua kaikille!
Marjana kp 5/30-37
Meillä oli mieheni kanssa tarkoitus aloittaa yritys vasta myöhemmin keväällä (syynä lähinnä minun työasiani), mutta päätimmekin jättää pillerit pois jo nyt=)Lauantaina otin viimeisen pillerin... Tää on niin jännää!!!
Tietoa hieman minusta: Olen 30 v. kolmen pojan äiti ja kuumeillut täällä aiemminkin siis. Pojat ovat nyt 10 v. 8 v. ja 6 v. Nyt mahdollinen uusi vauva olisi meidän viimeinen. Aikaisemmat raskaudet ovat alkaneet melko pian pillereiden lopettamisesta, joten uskoisin, ettei ihmeen kauaa menisi nytkään... saapa nähdä!
Viikonlopun aikana oli tullut paljon juttuja! Itsellä menee usein viikonloput ohi niin nopeesti, ettei ehdi ollenkaan seurailla täällä. Mutta, alkaapahan sitten uusi viikko kivasti, kun voi lueskella teidän juttuja :)
Krislee, Tähtisafiiri, Hipskukka, Eleanora, Maatiainen ja Höttis (toivottavasti meni nimet oikein): pahoittelut tädin tulosta!
Marjana: Kiitos listan päivityksestä! Itsekin juon tota greippimehua nimenomaan siksi, että onpahan sitten ainakin tehnyt kaiken mitä voi. Tuskin se mikään ihmeaine on, mutta ei siitä haittaakaan voi olla. Sen lisäksi nyt kun makuun on tottunut, tekee sitä mielikin juoda :)
Helene: Tää ON se kierto!!
Rupikonna: Tsemppiä! Yritä jaksaa!
Elle80: Tervetuloa! Niinkun muutkin tossa jo kirjoitteli, niin siihen greipin makuun tottuu onneksi tosi nopeesti!
Iltis: Kiitos oirelistasta! Nyt voi sitten kuvitella itselleen noi kaikki :)
Crystal: Todella ärsyttävä tollanen juoruilu töissä! Tuli varmasti ikävä tunne! Itsellä vähän sama, että kaikki tuntuu tuijottavan vatsaa ja naamaa ja odottelevat sitten että koska saan kerrottua että olen raskaana. Se on sekä raskasta, että ärsyttävää. Tsemppiä, et ole yksin!
Sandokai: Mikä tilanne? Plussatuulia!!
ON: Viikonloppu meni nopeesti, mikä on ihanaa, koska innolla odottelen että aika kuluisi nopeammin, niin että tietäisi jo tämän kierron tuloksen. Toisaalta, kyse on tosiaan yk1, joten tuskinpa tärppää vielä. Kuviteltuja oireita on, mutta yritän parhaani mukaan valmistaa itseäni siihen todennäköiseen tätiin, joka viikon päästä tulisi...
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Alexandra kp 25/30-32
Sandis: Pitäisköhän minunkin kokeilla tuota greippimehua?! Mulla tosiaan oli kans cerazettet käytössä ja täytyykin toivoa, että kierto pysyy normaalin mittaisena. Nyt kyllä tuntuu, että vuoto on jo loppumassa tai sitten taitaa vuotoa tulla aika pitkään. Ei koskaan ole ollut näin niukat alussa. Toivoa saattaa, ettei mitään kummallisuuksia tapahdu. Ja en minäkään oikeastaan pettynyt ollut vaikkei onnistunutkaan heti, mutta aina sitä ajattelee kuitenkin, että olispa onnistanut. Tämä yrittäminen ja peittojen heiluttaminen kun on niin hauskaa hommaa, niin ei kannata ihan heti lannistua! =)
Täälläkin on litkitty greippimehua, oon juonu sitä viimes silloin, kun kuopusta yritettiin saada alulle ja muistelin että se on pahempaa, mutta sehän on ihan hyvää ja raikasta! Kaks litraa oon ehtiny juoda sitä tälle kierrolle. Ovis piti olla viikonlopun aikaan, saas nähä riittikö meidän ässäilyt, koska jotenki on menny niin rennolla meiningillä, etten oo murehtinu yhtään tuleeko harrasteltua oviksen kannalta oikeeseen aikaan.. Voi olla että missattiin ovis tällä kertaa :/
Lämpöjä oon mittaillu aamuisin, mutta ovistikkuja en ainakaan tähän kiertoon ottanu käyttöön. Katotaan jos sitte ens kierrossa tikuttelis, koska tää kierto taitaa mennä harakoille. Olikos se niin, että oviksen aikaan/jälkeen lämmöt tippuu hetkellisesti ja sitte alkaa nousta?
Nyt sitte pari viikkoa saa odotella tän kierron tulosta.. Täytyy pitää itsensä kiireisenä, niin ei ehdi edelleenkään liikoja murehtia tän kierron kohtaloa..
Tärppionnea kaikille!! Toivottavasti pian päästään onnittelemaan seuraavia plussaajia!
:)
Arianna kp 15/27-28
En oo vähään aikaan ilmotellu itestäni, ei oo jaksanu eikä oikein ehtinytkään.. mutta nyt kun lätsähti kp1 taas kehiin, niin tuli tarve sympatioille :(
Eli yk5 pyörähtää käyntiin. Näyttäs nyt olevan normikierto pysyvän, viimeks 31, nyt 28. Parin päivän heitot on mulla normeja.
Viime kierrossa tikutin hymynaamoilla, mut ne loppu kriittisessä vaiheessa enkä sitten tiiä oliko ovista vai ei.. ei ainakaan tärpänny. Ens kierrossa en taida tikutella, tai en tiedä. On nyt mennyt niin paljon rahaa noihin tikkuihin, että ei olis enää varaa!
No, pääsinpähän kokeileen uutta lelua, nimittäin kuukuppia. Ostin sellasen viime kierron aikana ja toivoin tietty ettei sitä tarvis. Ehkä mun pitäis lopettaa nää murphyt ja siirtyä toiseen ääripäähän, hommata vaunuja ja vauvanvaatteita ;) Mutta niin on vissiin tätä rouvaa ronkeloitu, että kerralla alko sujua, on helppo systeemi. Nyt pitää vain muistuttaa miehelle et mikä se keittokattila veskis on.. se on niin kova siivoomaan, että voi viedä vaikka takas kattilakaappiin tai nakata lasten ammeeseen.. Jos tää näin helppo on ja toimiikin, niin suosittelen! Tosin enemmän toivon, että kenenkään täällä ei tarvis kuppeja tai mitään käyttää!! Voi itku, harmittaahan tää taas..
Mutta plussajuna kaahasi kyllä syyskuulla kovaa kyytiä! Iltis ainakin hyppäsi kyytiin ja muitakin taisi olla roppakaupalla! Sori mä oon vähän ulkona, kun en oo jaksanu selata pinoja kovin paljoa.. Nyt sitte ootellaan lokakuun junaa, joka on ihan varmasti liikkeellä. Peukut kaikille ja kovasti jaksuja odotuksen odottamiseen! Mulla saattais plussa mennä kyllä sitten marraskuisten puolelle, mutta ei sen väliä, kuu kerrallansa tässä nyt edetään. Ja meidän lapset on syntyny kumpikin viikkoa ennen laskettua, et olis se lokakuuta kuitenkin.
Kyllä se taas tästä, nappasin buranat ja panadoolit naamaan, alkaa olla jo melkein hilpeä olo :O
Maanantai se taas pyörähti käyntiin...
Mermaid: Niin, jos kuukautisista jotain positiivista haluaa löytää, niin se on kyllä tuo kuukuppi. Ite olen käyttänyt rapian vuoden verran ja se on kyllä ihan ehdoton. Ei ikäviä lurahduksen tuntuja, ei falskausta...saa elää aivan kuin kuukautisia ei olisikaan. Ja loppujen lopuks se on yllättävän helppo ja siisti huoltaakin. Suosittelen myös kaikille.
Itse tässä odottelen vielä "kunnon kuukautisia", perjantaina aloitti tuhrulla ja sellaisena limana jatkui. Elisen aamun jälkeen ei ole tullut kuin valkovuotoa. Mitä tää on? Alkaisivat nyt kunnolla, niin pääsis niistä eroonkin :)
Elle
Täällä ollaan jo paljon paremmalla mielellä kuin viikonloppuna. Lauantaina ja sunnuntaina oli joku ihmeen ärrimurri minussa, tiuskin ja kiukuttelin miehelle ilman mitään syytä. Mutta nyt taas normaali olo :)
ELLE: Entäs, jos se tuhru olikin menkat? Muistelin, että kirjoitit lopettaneesi syksyllä pillerit, oisko siitä? Vai onko sulla sen jälkeen tullut kuukautiset normaaleina? Mulla nimittäin pillereiden jälkeiset kahdet menkat oli aivan onnettomat entisiin viikon mittaisiin verrattuna! Oli vain ensin viis päivää pientä tuhrua ja toiset menkat kesti 1,5 päivää (tuli tosin jo hiukan vertakin). En niistä ekoista tajunnu, että olivat menkat vaan luulin joksikin välivuodoksi (mikä oli kyllä uutta mulle) ja vasta myöhemmin tajusin kalenteria selaillessa, että siitä tuhrun alkamisestahan menkin 30 päivää seuraaviin. No, tiedä häntä! Toivotaan, että tilanne selviää!
MERMAID: Kurjaa, kun noin tylsien uutisten vuoksi jouduit tänne palaamaan! Parempaa tuuria ensi kiertoon! Mulla on myös tuo kuukuppi käytössä, ja se on ihan ässä! Toivotaan, ettei kumpikaan meistä joudu sitä käyttämään seuraavaan vuoteen :)
ARIANNA: Ihanan rento asenne sulla! Musta muistit ton lämpöasian ihan oikein. En tosin itse pahemmin mittaile, mutta muistelisin kans noin.
ALEXANDRA: Ei sitä ikinä tiedä, vaikka jo tärppäiskin :) Plussaonnea! Kyllä niitä oireita keksii päästään varmaan ihan jokainen jossain vaiheessa yrityskerroista riippumatta :D
TELLU: Terve tuloa!
MARJANA: Toi on kyllä paha, jos noin myöhään jää ässäilyaikaa. Itsestäni tiedän, että vaikka miten haluaisin hyödyntää oviksen, niin joskus sitä vaan väsyttää niiiiin kovin, että vaikka tietää tärppipäivästä, niin ei vaan jaksa. Ja sitten harmittaa seuraavana päivänä! Toivotaan, että mies on kotona!
HIPSKUKKA ja PIKKUHÖTTIÄINEN: Tätipahoittelut!
ELMU: Meillä mies kyllä tietää tarkasti, missä mennään ja mikä päivä on paras olla kotona, mutta silti huomaan suodattavani aika paljon siitä vouhotuksesta, mikä käy pääni sisällä. Tänne on tosiaan hyvä purkaa fiiliksiä. Oon kans huomannut, että tää palsta saa mussa sellasen joukkoraskautumiskuumeen päälle, että vaikka aluksi meinasin, että katsellaan, tulee kun on tullakseen, niin nyt se kuume on tarttunut kyllä ihan täysillä. Tai ehkä sitä on täällä pyöriessä vaan tajunnut, ettei se raskaaksi tulo ole suinkaan aina niin itsestään selvää että heti parissa kuukaudessa napsahtaa. Vaikka sitä tietysti aina kaikille toivoo :)
CRYSTAL: Ajattelematon työkaveri! Kyllä pitäis hiukan ajatella, aika lailla yksityinen asia kyseessä kumminkin! Äläkä tuijota liikaa tilastoihin, ei ne kaikki oo niin kiveen hakattuja. Plussaa sinne!
SANDOKAI: Hyvältä kuulostaa kierron pituus. Kyllä se oviskin sieltä tulee, ellei ole jo tullut! Mikä on vuototilanne? Tuliko täti vai meinasiko vain?
ON: Niinkuin taisin alkuun jo laittaa, mieliala on tänään jo ihan toinen kuin eilen :) Ja joku jossain ilmeisesti kuuli mun toiveen aikaisemmasta oviksesta, sillä tänään bongailin limaa ja ovisliuskaan tuli yhtäkkiä kaksi vahvaa viivaa :) Ei siis ole ihan tasavahvoja vielä, mutta viimeksi ainakin CB:n digi antoi hymyn kun Davidin liuskat oli vielä kaukana plussasta. Huomenna testaan vielä liuskalla ja ehkä sillä digilläkin (testihullu kun olen). Eilen ässäiltiin ja varoitin miestä, että ens viikonloppuna heilutellaan peittoja oikein urakalla. Ovis siis ollut aikaisemmin kp16-17 ja nyt vasta kp 12, niin en osannut vielä odottaa. No, jos huomenna tulis se ovisplussa niin silloin kierto oliskin suunnilleen se 28(?). Eli tänään pitääkin houkutella mies petipuuhiin :)
Kyllä voikin nämä oireet heitellä oviksen suhteen. Ellen olis vessassa sitä limaa bongannu, en olis ikinä tehny testiä enkä mistään kyllä arvannu oviksen lähestyvän. Mietin vielä sitä testiä tehdessäkin, että taisi olla vaan eilisestä ässäilystä se lima, mutta kuinkas kävi! Hassua, miten iloiseksi sitä tulee jo oviksesta, kun lyhentyi se jännäämisaika.
Mikä teillä muilla on työtilanne? Mulla on nyt kesän loppuun töitä, ei siis vakipaikkaa. Nyt kuitenkin hiukan vaikuttaa, että mulla vois olla saumaa virkaan keväällä, jos se laitetaan hakuun. Jännittää vaan, saanko pidettyä mahdollisen raskauden salassa... Sitä en epäröi, ettenkö ottaisi työtä jos mahdollista on, mutta salailu jännittää. Oon tullut siihen tulokseen, ettei kukaan muu ajattele mun etua töissä, ellen minä. Vaikka aika epätodennäköistähän sen viran saaminen olisi, ja vielä epätodennäköisempää on, että olisin raskaana, mutta silti kummasti hillitsee sitä pahinta kuumetta.
Nyt syömään kanawokkia, nam!
UUVE kp 12 ja (melkein)ovis+
Nimiä kun en nyt muista, mutta kyselyitä oli tullut.
Eli vieläkään ei tätiä näy. Tosissaan lauantai aamuna luulin, että täti tulee. Vähän näkyi punertavaa, ja haisi... Mutta ei sen jälkeen mitään. Maha on kyllä ollut niin kipeä, että koko ajan odotan, että täti tulee. Mutta ei. Tänään ostin varmuuden vuoksi cb plussatestejä 2kpl. Huomenna tai ylihuomenna testaan. Voi olla kroppa vielä sekaisin pillereistäkin, eikä siksi täti tule kylään, mutta kyllähän se jännittää, jos vaikka oisikin raskaana. Vaikkakin perjantai aamun testi oli selvä nega. Nyt siis menossa kp 29, ja DPO 13?
Eilen illalla jo oksettikin kovasti, ja tänään en saanut töissä syötyä ruokaani, kun haisi niin pahalle. Olisi ollut tarjolla kirjolohta ja kasviksia. Haisi minusta saippualta?! Ja kala paistettiin eilen, ja yleensä olen ihan hulluna kalaan. Joko nyt oon raskaana, tai ainakin kuvittelen itselleni raskausoireita. Kohdunnupukka ei ole mitenkään erityisen kiinni/kova, niin kuin Iltiksellä oli... Joten ehkä se täti pyyhältää viimeistään ylihuomenna paikalle.
Plussatuulia puhaltelen meille kaikille! +++++++
Sandis
ILTIS: Kiitos tuosta tärppikierron listauksesta! Oli valaisevaa luettavaa,
nyt voin sitten minäkin etsiä milloin mitäkin oireita itsestäni, hih! :)
CRYSTAL: Ärsyttävää tuo työpaikkakysely, mun mielestä tollasta on tosi noloa udella. Rupesin tässä itsekin
miettimään että pohtiikohan omassa työpaikassa työkaverit samaa... hmph...
Olen miettiny kanssa, että miten sitten joskus pitää salassa alkuun se, että on raskaana.
Kun tämä yrittämisenkin pitäminen salassa on niin vaikeeta.
HIPSKUKKA&PIKKUHÖTTIÄINEN: Pahoittelut täti-vierailusta!
MARJANA: Jep, ehkä minäkin vielä sen oviksen opin tunnistamaan, kuulostelen joka nipsausta, meinaa tulla vainoharhaseks :D
TELLU: Tervetuloa porukkaan!
ALEXANDRA: Samoilla mielillä, en malttais odottaa että päivät kuluis eteenpäin. Oon vähän kahella mielellä: toisaalta
uskon ja todella toivon että raskautuminen alkaisi jo tästä Yk1:tä mutta toisaalta taas en usko vähääkään, että vois
heti ekalla kerralla tärpätä. Ehkä toi viimeisin ajatus on vallitseva, vaikka kaikkihan on mahdollista..
UUVE: Mulla on kanssa sellanen työtilanne, että sopimusta on tällä hetkellä kesään asti. Vakipaikkoja saattaa tulla hakuun, toki aion niitä yrittää.
Uskon, että määräaikaista sopimusta jatketaan taas elokuusta, mikäli en vakipaikkaa saa.
En sitten tiedä jatketaanko jos LA sattuisi vielä tän vuoden puolelle. Tuskinpa, koska
kuka palkkaisi pariksi kuukaudeksi jonkun, kun sitten olisi taas edessä työntekijän metsästys...
Noh, turha vielä tuota surra. :) ... joukkoraskautumiskuume on tosiaan tarttuvaa sorttia.
SANDIS: Toivotaan että täti pysyy poissa ja merkit kertois raskaudesta! :)
Elmu kp 18/? yk1.
Täällä onkin tullut paljon tekstiä, tässä muuttohulinoiden keskellä... en ikävä kyllä nyt kerkee lukemaan teidän kuulumisisanne ajatuksella. Lupaan olla taas aktiivisemmin mukana jännäilyissä, kun muutto on saatu pois alta!
Kp 7/25-28 ja tänään vihdoin loppui tuhruttelutkin. Kaamee väsymys ja kolme päivää kestänyt päänsärky on kuitenkin osanani, silmiä painaa ja mikään ei meinaa huvittaa... mutta pakko se vaan on tsempata viikko loppuun! en kyllä taidakaan keretä tikuttamaan sitä ovista tässä kaiken keskellä. Mutta samapa se viikonloppuna saattaisi olla ovella ovis ja silloin ollaan muuton loppurutistuksessa, tarvii viimeiset kämpän hyvästely peitonheiluttelut lauantaina vanhassa kämpässä "hoitaa ja sitten vielä sunnuntaina vihkiä uusi asunto käyttöön! ja muutenkin tarkoituksena oli pyrkiä joka toinen päivä vällyjen välissä toimintaa harrastaa, niin josko se riittäisi...
Miina, joka lähtee yöunille että jaksaa taas huomenna!
Tänään siis kävin ostamassa greippimehua, ja se on tosi hyvää! Vai mitä mehua te oikein juotte? Ite löysin prismasta rybb & deckers-greippimehun ainoastaan, ja hyvää se musta on. Turhaan on sitä haukuttu :)
HIPSKUKKA & MERMAID: Isot pahoittelut teille :/
MARJANA: Tuo vuorotyö on kyllä niin ärsyttävää, varsinkin jos vuorot miehen kanssa menee ristiin..siinä joutuu tosissaan sovittelemaan, ja välillä uhraamaan yöunet. Joskus kyllä on niin väsy, ettei vaan jaksa ajatellakaan ässäilyä, vaikka olisi miten otollinen aika. Toivottavasti teillä löytyy energiaa ovulaation aikaan ;)
TELLU1980: Tervetuloa joukkoon!
ALEXANDRA: Sullahan alkaa olla jännät paikat tällä viikolla, kyllähän siitä ekasta kierrostakin voi jo onnistaa..! Plussatuulia ++
ARIANNA: Ovulaation aikaan lämmöt taisi vähän tippua, ja sitten nousevat..Iltis ainakin on kirjoitellu näistä lämmöistä aiemmin.
ELLE80: Minä kyllä testailisin varmuuden vuoksi, kun ei kerran kunnolla verta ole tullut..jos vaikka olisikin valemenkat ;)
UUVE: Nyt vaan kovasti peitot heilumaan, jospa ovis olisikin tällä kertaa aikaisemmassa :) Itsellä on vakipaikka töissä, joten sen suhteen asiat on hyvin..työ on vaan niin rankkaa fyysisesti, että paikanvaihto on käyny useasti mielessä. Ei kannata hiiskua työpaikalla, että yrität raskautua, eikä ainakaan mahdollisesta plussasta kannata huudella ;) Sinulla on oikeus henkilökohtaiseen elämään, ja eihän mahdollinen äitiysloma kuitenkaan ikuisuuksia kestä, jos viran saat.
SANDIS: Hui, nuohan kuulostaa melkoisen lupaavilta oireilta! Ja jos ei tätiä näy, niin kaikki mahdollisuudet on olemassa.. Tulehan sitten heti kertomaan testituloksesta tänne! :) Paljon plussatuulia sinulle ++++
Täällä ei mitään uutta, ei oireita suuntaan eikä toiseen..parin tunnin päikyt nukuin, mutta se on ihan normaalia mulle :D Nyt olisi ilmeisesti se kiinnittymisaika käsillä, ei kuitenkaan tunnu nippailuja tai muuta..oikeestaan ihmeenkin normaali olo, lähes sama kuin ehkäisyrengasta käyttäessä. Jotenkin tuntuu, että tämä kierto meni vähän hukkaan, henkinen valmistautuminen seuraavaan on jo käynnissä.
Maanantai-fiilis päällä, toivottavsti loppuviikkoa kohden olo piristyy :)
Crystal kp 19/25-29 yk 5
Toivottavasti täti ei tulis kylään ja pääsisit plussaamaan!
Mutta jos täti tulee kylään, niin ei muuta kuin uutta putkeen. Itselläni on jo ajatukset uudessa yrityksessä.