***LOKAKUISET***
Aloitan lokakuisten pinon. Puhaltakoon raskautumistuulet meihin kaikkiin vuoden vaihtumisen kunniaksi!!!
Helene kp.2/22-29, yk.12
Kommentit (662)
Pikainen oma napa....
Täällä kp 22/25-28 dpo 8 ja lämmöt huitelee 36.7-37.4 välillä, eli reilusti on pysynyt koholla ainakin toistaiseksi. Kovasti ruoka masitunut, eilen vetäsin sipsipussin ja tänään oon syönyt paketillisen suklaamuroja Vatsaa nipistelee välillä alhaalta, ja tuossa äsken kävellessä ja kun ajoin kuopasta autolla repi oikein kunnolla oikealta, nyt sen jälkeen on oikein kunnolla kuumottanut oikealta puolelta aina napaan asti Eilen oli hetkittäin havaittavissa sellaista menkkamaista juilintaa! Väsyttää kovin ja sellanen kipeen höhlä olo... Ja tänään varoittamatta aloin pillittää, kun isäntä pikkasen vaan korotti ääntään, vaikka huudon aihe ei edes koskettanut itseäni!?!
MARTTA: Tiedän tunteen...ja pahoittelut! Pahoittelut kaikille muillekin huonoja uutisia saaneille.
LINDALIINA: Onnittelut :)
ON: Testasin negan tänään 28/27-29. Aikasin tein ko en malttanu ootella, typerää tiedetään. Mahassa on vihlonu monta päivää melkeimpä koko ajan, ja muistaakseni ei oo samanlaista kipua ku ennen menkkoja. Mutta voi olla että pää tekee kepposia. Testaan joka tapauksessa varmaan jo huomenna aamulla taas...en vaan malta.
Tsemppiä ja mukavaa viikkoa kaikille :)
Vehka
Ninni-Ilona kp 38/40 yk 1
Muttis kp 32/38-43 yk 7
Elmu kp 32/? yk 1
Pompelo kp 30/26-28
Vehka 28/27-29 yk 3
Kokis kp 27/26-28 yk 4
Vattu kp 26/28
Jepsis kp 25/29-31 yk 4
Lumi kp 24/30-32 yk1
Miina kp 23/25-28
Kiamari kp 22/28-29 yk 3
Marjana kp 20/32(-37) yk 11
Tähtisafiiri kp 19/29 yk 10
Krislee kp 19/? yk 3
Minny kp 19/31 yk 7
Hipskukka kp 19/28 yk 3
Tellu kp 19/28
Eleanora kp 18/30
Elle80 kp 18/23-28 yk1
Maatis 17/28-33 yk3
Mermaid kp 16/28-30 yk 5
Miiru75
Lumi
Sassu
+Plussanneet+: ONNEA!!!! ja tarrasukkia!!
Sandokai kp 30/30 yk 1
Helene kp.24/22-29, yk.12, dpo.10
Rupikonna kp 30/28-30
Ollikolli kp 32/28
Mallu84 dpo12
Mammuska kp 29/26-28 yk 4
Arianna kp 23/27-28
Lindaliina kp 35/30
Tausta tukijoina:
EVE
Höttis
Iltis
Pomena
VEHKA: Voi harmi! Jospa se vielä ehtisi plussaksi muuttua. Tulehan aamulla kertomaan,
mitä testi sanoi. Millä testillä testaat?
MIINA: Kuulostaa hyvältä oireilulta!
ELEANORA: Ahaa. Eipä ole tullut koskaan asiaa mietittyä. Nuo kuparikierukka-asiat kun ei tule töissä esille.
Vain hormonikierukkaa kun myydään. Varsinainen piinaviikko minullakin alkaa vasta ensi viikolla. Mutta kun aloin jännätä
ja odottaa jo nyt. :D Minua oikeastaan enemmän hirvittää nähdä siinä testissä se hailakka haamu kovin aikaiseen, kun kaksi kertaa se on
nyt vuotanutkin pois... Mieluummin olisin näkemättä sitä, mutta saa nähdä miten pitkälle malttaa sitten todellisuudessa odottaa.
MUTTERIMAMMA: Tervetuloa vaan virallisesti kuumeilijoiden joukkoon!
Ei meilläkään mies muistanut edes niistä terveystiedon tunneista mitään. Ai mikä ovulaatio? :D
MARTALLE pahoittelut! :(
OMA NAPA: En ymmärrä miten tässä 2 viikkoa malttaa odotella. Punaviiniä nautiskelen nytkin tässä ennen nukkumaanmenoa.
Toisaalta parille viikolle on paljon ohjelmaa, mutta silti tämä asia pyörii koko ajan mielessä. Onneksi te olette olemassa, koska
en halua kertoa tästä kenellekään, mutta kuitenkin on pakottava tarve kuumeilla jollekin. Tämä palsta on ihan huippu!
Mitään oireita ei tässä vaiheessa ole vielä. Viikon päästä alan lämpöjä mittailla onko ne kohonneet ja ehkä sitten on jotain oireitakin raportoitavana.
Marjana kp 20/32(-37)
Kirjotin pitkän viestin mut sit selain kaatus ja koko homma meni. Eli uudestaan vaan.
Elikä:
Onnea Lindaliina! :)
Ja Miinalla lupaavia oireita, hyvä hyvä! bd
Mutterimamma pääsee taas yrittämään, kiva! :)
Musta on kyllä vaan hyvä, jos miehet ymmärtää vastuunsa ehkäisyasioissa. Ite oon th-alalla ja aivan liikaa haetaan raskauden keskeytyksiä, kun kumia ei ole käytetty koska eihän nyt kerrasta mitään voi tulla... eihän? Ja taudit siihen päälle tietysti. Nih. Mut ehkä ne miehet oisivat voineet sitte siellä bilsankin tunneilla pitää ne korvansa auki, niin tietäisivät ettei homma toimi naisilla aivan samalla tavalla kuin miehillä... :) Mut tää on taas tän nipon mielipide. ;)
Tervetuloa uusille, vaikka en mäkään mikään kauheen vanha tässä pinossa ole. :) Kiva kun tulee porukkaa.
Jooooo, täällä mahaa välillä nipistelee ja välillä ei ja toisinaan lämpö on ollu edelleen vähän normaalia korkeemmalla ja toisinaan sitte taas ei, eli ei mitään normaalista poikkeavaa täällä. Mut sitä mä vaan ihmettelen, että MITEN voi jaksaa odottaa perjantaihin asti etten testaa?! Äääh. Ja silti se testaaminenkin pelottaa, koska sit jos oonkin raskaana, niin sit alan odottaa sitä keskenmenoa. :( Pitäis osata ottaa asia kerrallaan ja murehtia näitä juttuja sit kun ne kohdalle tulee (jos tulee), mutta en vaan osaa.
Simmottos. Mukavaa viikkoa kaikille! t.VM
Onnea Lindaliinalle!
Minut voi poistaa tuolta listalta, kun ei siis sitä plussaa tullut. :/ Nyt siis menossa kp 4/29.
Päätettiin miehen kanssa skipata tämä kierto, eli en lähde nyt tonne marraskuisiin. Katsellaan keväämmällä uudemman kerran :)
Tsemppiä ja plussapuhureita ja tarrasukkia teille kaikille!
Onnea plussanneille!!!!!
Ja pahoittelut menkoista, kelle on nyt osunut kohdalle :( Elmulle kiitokset tähän astisesta seurasta!
ON: kiire on, ei meinaa ehtiä nettiin ;) Ovis on laskennallisesti nyt takanapäin, jos kierto olis se lyhyempi niinku viimeksi, jos taas se on pidempi niin sit se olis NYT käsillä, ja mies koisaa tuossa vieressä *dah*. Joo meillä ainakaan ei miehellä vaan turnauskestävyys riitä, kun pitäis viikko sahata varmuuden vuoks koko ajan ;) Ja mä en nyt oo tikuttanu, ovisoireita ei juuri oo, heikkoa limaa ehkä viikonloppuna ja sillon oltiin sitte just reissussa missä homma ei vaan onnistunu.. mut ennen ja jälkeen kyllä yritettiin parhaamme. Mulla olis gyne torstaina, ihan vaan aattelin, et jos katottas mitä siellä masus tapahtuu, kun on nää menkat nyt ollu niin kipiät ja kun ovista en oo bongannu nyt kahdes kierros. En tiiä onko siitä mitään iloa... meinasin jo, et jos peruis sen ja oottas nyt vielä tän kierron. Ehkä se nyt olis kuitenkin tärpänny, kun enempi ollaan oltu semmosella tjottailu-meiningillä (eli mies saa siis välillä nukkuakin...).
Mut nyt itekin koisimaan.
Marjana ja Vadelmamama: Pahinta tässä prosessissa on minunki mielestä tämä älytön oottaminen, millon näkee kierron tuloksen...hirveetä piinaa!
Ja negaahan tuo näytti taas, nyt 29/27-29. Ja huomena uudestaan, toivottavasti ei ala tänään tiputtelemaan. Samat juilimiset alamasulla jatkuu. Ja tissit on vähän arat.
Testasin eilen apteekin omalla, ja tänään Pregcheckin liuskalla. Osaisko joku kertoa, mitkä testit on niitä herkkiä testejä?
Vehka
Vehka, testien herkkyyksiä en nyt muista varmaksi, mutta muistelen muiden kirjoitelleen, että jokin prismojen myymä (olisko ollut pregent) olisi herkkä. Toivottavasti ei täti kurvaa!
Ja sitten vuorossa ).(
Nyt kertookapas viisaammat, mikä vaihe kierrosta on menossa? Mulla on selässä ihmeellistä (ehkä vähän menkkamaista) kipua ja jotenkin "huono" olo.
Ei siis okseta, mutta oloni ei missään nimessä ole ok.
Itse en ole koskaan kroppaani seurannut ja nyt on menossa vasta eka kierto ilma e-pillereitä... niin tuntemukset voivat olla siksikin niin erilaiset kuin aiemmin (siis pillereitä syödessäni).
Menkkojen ei mielestäni pitäisi vielä alkaa, koska ne ovat olleet ennen pillereitä aina säännölliset ja kierto ollut 28-29. Ja nyt on vissiin menossa kp 20.
Nyt tuli ihan semmoinen olo, että kierto on mennyt pillereiden pitkäaikaisen käytön vuoksi ihan sekaisin ja en voi mitenkään saada vauvaa tämmöisellä kropalla.
Täytynee vissiin nyt rauhallisesti odotella mitä tuleman pitää. Onkohan mahdollista edes raskautua, jos kierto lyhenee n. 20 päivään?
Eipä täälläkään mies ymmärrä ollenkaan näitä ajoitusjuttuja. Tässä kierrossa testasin ekaa kertaa ovulaatiota ja sitten sanoin miehelle että ajoituksen pitäisi olla nyt oikea. Vastaus siihen oli, että "onnistuuko se nyt varmasti?". "Ai ei tärppää välttämättä siltikään, no miksi niitä sitten pitää tehdä?" Että näin meillä. :D
Itsellä on ollut tässä nyt pari päivää menkkamaista tunnetta alavatsalla, ei kovaa kipua mutta ihme juilintaa. Menkkojen pitäisi kuitenkin alkaa vasta ensi tiistaina. Mitään muuta oiretta ei ole, ei tissit kipeät eikä vihlontaa. Ehkä mä toiveissani vaan kuvittelen tuon mahakivunkin.
Odottavan aika on todellakin pitkä, tältäköhän se lapsena tuntui kun odotti joulupukkia. Kärsivällisyyttä kaikille kanssapiinailijoille ja plussatuulia myös.
kiamari 23/28-29, dpo 9
MIINALLA on luppavia merkkejä. Toivottavasti on tärpännyt!
MARTALLE pahoittelut! Olipa sulla lyhyt kierto kun jo dpo 10 alkaa menkat. Höh!
LINDALIINALLE paljon onnea ja tarrasukkia matkaan! Vaikka olihan tuo tulos jo tiedossa ;)
VEHKA testailee negaa. Voi! Toivottavasti vielä vaihtuisi plussaksi.
).(
dpo 9. Pitkälle oon päässyt ilman kummempaa piinaa. Ja huomenna lähdetään mun vanhemmille, jossa ollaan ma asti, joten testit ei liian aikaisin kuumota kaapissa. Itse tilasin herkkiä testejä muistaakseni halpatestiltä.
Ei kyllä ole oireita suuntaan eikä toiseen. Välillä tuntuu että ois tärpännyt,mutta mutta. Eilenkin zumbassa väsytti ihan tajuttomasti. Leukaa repi koko ajan. Voihan olla että siellä oli huono ilma tai jotain. Ja sit samaisessa zumbassa tuntui jotenkin ahdistavalta tuolla alamasulla.
Joopa joo. Tiistaina siis testaan aikaisintaan. Jollei täti pyyhällä ennen paikalle. Vois sitä jannitellä kyllä vielä esim. ke tai to asti niin ois varmempaa. En yhtään hauais katella sitä typerää yhtä viivaa :( Juuri katselin aiempia neuvolakortteja ja olen testannut vasta kun menkat on olleet n. viikon myöhässä. Miten olenkaan malttanut ?! Tai sit oon huijannut neuvolassa ;) Hih!
Jepsis kp oisko 25 tai 26 en jaksa nyt tarkistaa, mutta mikä tärkeintä dpo 9 !!!
VEHKA: Kovasti tsemppiä ja toivottavasti se plussaksi muuttuisi!!
JEPSIS Samoilla päivillä mennään Dpo:n kanssa, jännäksi käy ennen alku viikkoa...
KP 23/25-28 dpo 9 ja tänään ollut koko ajan lämmöt yli 37 ja pissahätä vähän väliä. Vatsaa nippailee ja polttelee, sekä kävellessä oikein kunnolla vihloo ja repii oikealta. Väsyttää ja sellanen höhlä olo. Töissä kun istui pitkään niin kaameet alaselän viiltelyt tuli. Nämä kaikkihan voivat myös edeltää kuukautisia, mutta... ;)
Tarkoituksena oli odottaa reilusti yli, ennen kuin testaa, ettei jää arvailujen varaan! Mutta saimmekin liput lauantain Radio Rock-ristelylle, eli tarvinnee varmaan sittenkin mielenrauhan kannalta lauantai-aamuna testata, jos ei ole alkanu vuodot....
Ninni-Ilona kp 39/40 yk 1
Muttis kp 33/38-43 yk 7
Pompelo kp 31/26-28
Vehka 29/27-29 yk 3
Kokis kp 28/26-28 yk 4
Vattu kp 27/28
Jepsis kp 26/29-31 yk 4
Lumi kp 25/30-32 yk1
Miina kp 24/25-28
Kiamari kp 23/28-29 yk 3
Marjana kp 21/32(-37) yk 11
Tähtisafiiri kp 20/29 yk 10
Krislee kp 20/? yk 3
Minny kp 20/31 yk 7
Hipskukka kp 20/28 yk 3
Tellu kp 20/28
Eleanora kp 19/30
Elle80 kp 19/23-28 yk1
Maatis 18/28-33 yk3
Mermaid kp 17/28-30 yk 5
Miiru75
Lumi
Sassu
+Plussanneet+: ONNEA!!!! ja tarrasukkia!!
Sandokai kp 30/30 yk 1
Helene kp.24/22-29, yk.12, dpo.10
Rupikonna kp 30/28-30
Ollikolli kp 32/28
Mallu84 dpo12
Mammuska kp 29/26-28 yk 4
Arianna kp 23/27-28
Lindaliina kp 35/30
Tausta tukijoina:
EVE
Höttis
Iltis
Pomena
VATTU: Älä etukäteen stressaa. Kehitä jokin ajatusmalli, millä pääset aina noista pelkoajatuksista eroon.
Ei varmaan ole kovin helppoa, mutta minä ainakin yritän aina silloin, kun alan murehtia jotain asiaa, mille en voi mitään.
ELMU: Palailehan remmiin sitten keväämmällä. :) Tosin toivon, etten enää näissä kuumeilijoissa hengaa silloin, mutta ainahan täällä porukkaa riittää. :)
MERMAID: Kerrohan mitä se gyne sanoi, jos menet sinne. :)
VEHKA: Clearbluen plus-testiä ovat herkäksi kehuneet. Apteekin oma tuntuu olevan kyllä luotettava. Toivottavasti saat vielä plussan tästä kierrosta!
TELLU: Kai tuo voisi jo noilla kiertopäivillä olla elimistön valmistautumista raskauteen tai menkkoihin. Jos vähän normaalia lyhyempi kierto vaikka olisi, niin enää ei olisi kuin viikko
kierron loppumiseen. Minulla ainakin oli ihan ufo-olo pillereiden lopettamisen jälkeen. Aloin havaita elimistöstäni ihan uusia juttuja. Säikähdin mm. ovulaatiokipua, koska en ollut koskaan sellaista
kokenut. Gyne sanoi, että iän myötä kroppa alkaa käyttäytyä erilailla ja siitä syystä en välttämättä muutama vuosi sitten vielä tuntenut ovista, vaikkei pillereitä ollut silloinkaan. Ikää nyt 25v.
KIAMARA, MIINA ja JEPSIS menee näköjään ihan samoilla päivillä. Viimeiset piinahetket käsillä siellä kaikilla. Tsemppiä viimeiseen viikkoon!
Mites NINNI-ILONA, MUTTIS, POMPELO ym? Milloin testailuja? Entäs Kokis? Vaikka sinulla ei suuret odotukset olleetkaan, niin maltatko odotella?
OMA NAPA:
Jos minulla oli ovis ma-su välisenä yönä, niin onko dpo 1 maanantai? En ole näihin ihan perehtynyt...
Tänään on tullut hieman valkovuotoa. Hieman hassua tässä vaiheessa kiertoa? Oviksen aikaan sitä ei juuri tullutkaan. Mutta se oviskipu oli kyllä niin selkeä, että siitä ei voinut erehtyä.
Ja kun ne lämmötkin tipahti juuri ennen ovista.
Rinnat tuntuu hieman turvoksissa olevilta. Eivät arat ole kuitenkaan.
Punaviinin nauttimista jatketaan. Minulla on ikävän positiivinen olo siitä, että nyt tärppäsi. Itku että tulen ryminällä alas, jos ei tärpännytkään.
Meinasin miehellekin tänään möläyttää, että "minusta tuntuu että olen raskaana". Onneksi en möläyttänyt, koska ei minusta voi siltä oikeasti tuntua millään lailla, kun ei kiinnittyminenkään olisi vielä voinut tapahtua. Huh, kyllä tää kuumeilu sekoittaa pääkopan kokonaan!
Marjana kp 21/32(-37) dpo 3(?)
Kiitokset Marjana tsemppauksista, mä oon pahimman laatuinen murehtija. Aina. :/ Tänään testasin niin puhtaan negan, että siinä ei kyllä millään hyvällä tahdollakaan pystynyt näkemään yhtään mitään. Oli kyl laimeasta päiväpissasta. Ehkä testaan sit lauantaina, jos menkat ei siihen mennessä ala. Tai perjantaina, jos (KUN) en malta olla testaamatta. ;)
Apteekin omat ja sit noi Prismassa myytävät Pregentin (olikohan ne sen nimisiä??) testit on kyllä siitä kivoja, että niihin ei tuu mitään hämmentäviä viivanpaikkoja. Nega on nega ja plussa on plussa, kiva kun ei tartte silmät killillään ihmetellä että onko tosa nyt väriä vai ei...?! Joku sanos et ne ois samoja testejä? Paljon mahdollista. Clearbluesta mulla ei ole mitään kokemusta.
Joo, että tällasta omaa napaa tällä kertaa. ONNEKS huomena on jo torstai! t.VM kp 27/28
Aamulla mittasin lämmöt ja mittari näytti 36.6 ja aloin tietenkin parkumaan, että ei sitä vauvaa nyt tuukaan vaan menkat alkaa ihan just... mutta sitten viiden minutin päästä jo pää sanoi, että jos sittenkin, että jos se mittari oli huonosti suussa tai jotain ja mittasin uudestaan niin 37.1 eli nyt taas oon ihan varma että tärppi olisi käynyt... voi tätä kamalan ihanaa piinaa!
Poitsulle tuli eilen koulupaikka paperit postissa ja mitä minä teen, alan tietenkin itkemään... ja molemmat miehet ihan ihmeissään, että mikä tolla nyt taas tuli!? no tietenkin se, kun siellä tuli myös paperit iltapäiväkerhosta ja siihen hakemisesta... kun munhan piti olla mammalomalla sillon kun poitsu aloittaa koulun, ettei tarvii mennä mihinkään kerhoon tai olla yksin jajaja!! mutta en olekaan enää enkä vielä raskaana ja pitääkin alkaa miettii tollasia!!
Voi tätä itkun määrää taas, ja heti alkaa taas päässä työskentely, että mistä sekin johtuu kun näin itkettää koko ajan....
Voi kun monella on samat hetket ja mietinnät menossa, milloin uskaltaa testata. Ymmärrän hyvin mm. VadelmaMaman pohdinnan ja pelon, itsekin vähän samanlainen mietiskelijä. Nyt pelottaa, onko raskaana vai ei ja jos sattuisi olemaan raskaana, niin sitten pelkäis keskenmenoa jne.
Täällä meneillään siis kp 40/40 ja huomasin tuossa, että olen virheellisesti sanonut nyt olevan yk 1 mutta kyllähän se yk 2 jo on (toivotaan ettei yk 3 tule...). On oireita ja "oireita", kyllähän sitä kuulostelee tuntemuksia vähän liiankin kanssa. Jos ei täti kurvaa paikalle, testaan lauantaina, koska ennen työpäivää testaaminen ei houkuttele. Nyt on niin kovat odotukset, että tipahtaa ehkä liian korkealta...
Eilen illalla ässäilyn jälkeen alkoi tuntua sellaista tylyttävää kipua tuolla vasemmassa munasarjassa, vihloi peräsuoleen asti. kesti joku kymmenisen minuuttia ja meni ohi. En oikein käsitä mikä ihme kipuilu oli kysymyksessä? Ovis ei ilmeisesti voinut olla tai mistä sen tietää kun en sitä sen paremmin testaillut ole? Mutta nyt tosiaan jo kp20/30 menossa että ota nyt näistä sitten selvää. Tuollaista kipuilua en muista että ennen ois ollut.
Minkäänlaisia oireita ei ole minnekään sunntaan eikä tässä vaiheessa vielä olisikaan ainakaan minun kohdallani vaikka raskaana olisinkin. Tuo kipuilu tosin ihmetyttää...
LINDALIINALLE onnittelut ja tarrasukkia! taisin unohtaa onnitella viime viestissäni.
MIINA: Älä heitä vielä kirvestä kaivoon, sulla niin lupaavia oireita ja tsemppiä myös VEHKALLE: peukut pystyssä että muuttuisi plussaksi!
MARJANA: Mulla myös ei oletetun oviksen aikaan ollut valkkaria mitenkään normaalia enempää mutta eilen ja edellispäivänä oli selkeämpää. Olisiko se ovis voinut kuitenkin olla vasta nyt?
Eleanora kp20/30
Ens viikolla pitäs vasta menkkojen alakaa, eli on vielä aikaa testailuun...
Kunhan vain malttais =)
Tietenki huomenaamulla testailemassa kuitenkin, vaikka ei kyllä kannattas vielä ;) Viikonloppuna olen onneksi reissussa, joten silloin ei voi testailla turhia negoja.
Nyt ei ole oikeastaan ollut minkäänlaista oireilua.
Verigreippejä syön melkeinpä joka päivä, mutta punaviiniä en oo vielä kokeillu, en oikein tykkää siitä, valkkari parempaa =)
Onnittelut plussanneille ja meille lopuille plussapuhurit!
-muttis 34/38-43 yk7
ja menkat alkoi aamupäivällä.
Ottaa päähän ja valtavasti. vieläkin viluttaa ja päätä särkee, mutta ei voi mitään... :(