Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-25c vauvan kanssa neuvolaan kävellen?

Vierailija
04.01.2011 |

Mitä mieltä olette? Vaihtoehtojakaan ei kyllä ole. paitsi perua.

Kävelyä on noin puolen tunnin matka per suunta. ja pakkasta on luvattu rapiat -25c, jonkun ennusteen mukaan jopa -27c!

-20 olen pitäny rajana ulkona nukuttamiselle. Sen yli kun menee niin tuntuu liian raa`alta.

Jotenkin itseä kovasti mietityttää lahteä vauvan (5kk) kanssa tommoseen pakkaseen.

Mutta on kyse nla lääkäristä niin en mielelläni peruisi...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on kuitenkin "jo" 5kk ja saat hänet topattua taatusti lämpimään. Kerroksia ja riittävästi villasukkaa ja -tumppua. Laita harsoa kuomun eteen ja käännä suuntaa, jos tuulee. Siis että vedät vaunuja, ettei aivan posota sisään....

Vierailija
2/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunujen pohjalle extra peitto/lämpöpussi/ lampaantalja, vauvalle kunnolla päälle ja vielä pussin sisään, harso/joku liina kuomun eteen niin varmasti tarkenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana on myös isommat lapset. 3v ja 1,5v,

3v pärjää varmasti, keskimmäisen uskon saavani topattua pulkkaan niin että hänkin pärjää.

vauvalle on olemassa oikein hyvät pakkasvarusteet ja meillä on super lämpöset vaunut.

Eiköhän me pärjätä. Mennään vauhdilla. :)

Kiitos sinulle kommentista. Kiva täällä peilata omia mietteitä kun ei ole kenen kanssa asiaa pohtia.

Ap

Vierailija
4/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laita vaunuihin. Neuvolassa vaihda tilalle uusi lämmin vesi. Ja vaunut neuvolaan sisälle lämpimään ettei ne jäähdy.

Vierailija
5/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelemällä, matkaa oli n. 20 min. suuntaansa ja pakkasta reilusti yli 20 (en muista tarkkaan kuinka paljon). Hyvin meni reissu, vauva tarkeni. Mutta lampaantalja, lämpöpussi, lämpimät vaatteet tms. Ja viimalta suojaan.

Mutta, voithan toki peruakin!

Vierailija
6/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene vain

Vierailija
7/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengitysilaman raakuus on se mitä mietin.

n. -20c pakkasella kun nukkuu ulkona on varusteena housut, body, paksumpi colitstakki, lapaset, tumput, villasukat, töppöset, kypärähattu, hattu, fleece vuorellinen toppapuku, muhkea lämpöpussi, kantokassi ja jalkapeite. Vaunun ja kantokopan välissä fleesepeitto.

Enemmän jos laittaa on vauvalla hiki. Joten jos pakkasta esim sen -27c niin varmasti villahaalarin lisääminen riittää vaatetuksessa.

ja kaipa se ilma pysyy kosteampana siellä vaunujen sisällä kun laittaa pikkusen harsoa paksumpaa eteen, hupun päähän jne...

Ap

Vierailija
8/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini nukutti minua aina vaunuissa.

Kerran oli pakkasta ollut -35 - -40 astetta peräti ja ei hädän päivää kunhan vaatetta on päällä :)

Vierailija
9/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettisen ennemminkin sen 1,5 vuotiaan tarkenemista..? Vauvan saa varmasti pakattua hyvin vaunuun niin ettei tule kylmä, mutta entäs se pienempi taapero..? Etenkin kun pulkassa matkustaa, niin eikö naama jäädy?

Vierailija
10/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihan terveen oloinen vauva on eikä mikään suuremmin huoleta, siirtäisin neuvolaanmenoa vaikka parilla-kolmella kuukaudella

Vierailija
11/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulkkaan lampaantalja, päälle peitto, kunnon toppavarustus + villavaatetus ja kasvojen eteen kauluri, tai kaulaiina, huppu päähän. välillä kävelemään. istumaan selkä menosuuntaan jos tuulee.

vaihtoehtona on ottaa tuplarattaat ja pakata vauva ja taapero niihin, mutta silloin ei vauvaa saa yhtä lämpimästi pakattua.

ap

Vierailija
12/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyl miettisin sitä peruuttamista...Itse pidän ulkoiluttamisen rajana -15.

Tässä -15 asteen vaatteet mun 11kk tytölle rattaisiin:

1. kerros: (vaippa tietty) paita, sukkahousut

2. kerros: collegepusero, housut

3. kerros: isompi collegepusero, villasukat, käsitöppöset

4. kerros: kokovillapuku

5. kerros: 2 kypärämyssyä, alin puuvillaa, päälimmäinen puuvillaa ja villaa

6. kerros: Reiman toppahaalari

7. kerros: rattaissa toppapussiin, jalat suojaan vielä fleecepeitolla

8. kerros: pään ympärille mun paksu, iso villahuivi

9. kerros: toppapussin päälle 1 pienempi villapeitto

10. kerros: pienemmän villapeiton päälle vielä iso, 4 kertaan taiteltu villapeitto

Koskaan ei ole itkenyt ja nukahtaa ulkona heti.

Vierailija
13/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en veisi. peruisin ajan. se 1.5v saattaa paleltua. pulkassa aika kylmä istua vaikka välillä kävelisikin.

Meillä 4v ja 11kk ei tälläisellä ilmalla ulkoilla koska 4v paleltuu tosi helposti, vaikka vaatetta paljon ja kävelee. (-25 nyt).

Suosiolla perut sen!

Vierailija
14/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse paleltumisia murehtia, ja muutaman kilometrin matka päiväsaikaan ei tule maltaita maksamaan.

Vierailija
15/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taas en peruisi... Itsellä 2-v ja 3kk ikäiset muksut eikä autoa. Kelillä kun kelillä on mentävä kävellen neuvoloihin, kauppaan ym ym... Ei kai me nyt voida sisälläkään olla koko talvea? Mä olen molempia pitänyt ulkona vaunussa vaikka olis -25c, mutta tuo 1,5 vuotias minuakin mietityttää, miten tarkenee pulkassa olla, se on kuitenkin ihan eri asia kuin vaunukopassa...

Vierailija
16/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla :( En ole ikinä nähnyt yhdenkään taaperon olevan moisessa toppauksessa.

10. kerros: pienemmän villapeiton päälle vielä iso, 4 kertaan taiteltu villapeitto

Vierailija
17/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli joku vuosi sama juttu ja laitoin lämpömittarin vaunun koppaan ja suu aukolle kaksi harsoa. Meiltä matkaa n. 40 min. Perillä sain vaunut sisälle ja tarkistin lämpötilan niin oli + puolella. En muista tarkkaan oliko 5 vaiko alle. Tämän jälkeen olen uskaltanut pakkasellakin käydä pakolliset menot. Liian paljon ei kannate laittaa kopan suulle vaatetta ettei kerää vettä sinne sisäpuolelle. Ilman pitää kuitenkin päästä kunnolla läpi.

Vierailija
18/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ottaisin itse ne kaksostenrattaat ja sinne peittelisin molemmat muksut. Tosin kyllä 1½vuotias pärjää pulkassakin tuon ajan, kun tosiaan käännät selkä menosuuntaan jos tuulee.

Kyllä meillä ainakin ulkoillaan säällä kuin säällä se ½h. Myös tuo reilu 1v :D

Vierailija
19/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva nyt 3kk. Sen yli kun menee niin en laita vielä ulos nukkumaan vaikka meilläkin on toppalämpöpussi ym.

Vierailija
20/20 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla :( En ole ikinä nähnyt yhdenkään taaperon olevan moisessa toppauksessa.

Samaa mietin. Onko se ulkona nukuttaminen tuon arvoista, jos tollaiset toppaukset täytyy väsätä. Meillä on ulkoiltu myös kovilla pakkasilla, mutta joku järki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän