Onko totta, että vaihtamalla ei parane?
Eli yhden parisuhteen mentyä pieleen toinenkin menee.
Jos ei itseään muuta, tulee samat ongelmat uuden ihmisen kanssa vastaan jossain vaiheessa?
Kommentit (6)
Riippuu suuresti siitä miksi edellinen/edelliset parusuhteet ovat menneet puihin. Uusi kumppani ei välttämättä ota "pieniä ärsyttäviä piirteitä", jotka ajoivat entisen hulluuden partaalle, niin vakavasti ja vaikka näille ei mitään tekisikään niin uusi suhde voi onnistua.
Eli yhden parisuhteen mentyä pieleen toinenkin menee.
Jos ei itseään muuta, tulee samat ongelmat uuden ihmisen kanssa vastaan jossain vaiheessa?
Kunhan vaihtaa parempaan. Kannattaa toki oppia myös itsestään ettei toista samoja virheitä, mutta on harhaa kuvitella, että kaikki maailman miehet olisivat samanlaisia ja on ihan sama kenen kanssa sitä oikein on.
Minulla on nyt mies joka viettää kanssani oikeasti aikaa eikä vaan sen takia että pääsee koneelle istumaan sen jälkeen. Kun "velvollisuus" on siis hoidettu.
Mulla tuli tämän nykyisen kanssa sellainen yltiöpäinen rakastuminen, ettei siitä ole vielä neljänkään yhteisen vuoden jälkeen "toipunut". Edellisestä suhteesta puuttui kunnioitus puolin ja toisin, nyt on ihan päin vastoin! Edellisen kanssa tuli oltua 15 vuotta ja ajattelin pitkään ihan noin ettei tämä vaihtamalla parane, mutta onneksi elämä päätti minun puolestani.
Usein nimenomaan vaihtaessa tietää, mitä parisuhteessa ja toisessa ihmisessä ei voi sitää/hyväksyä/korjata parhaalla tahdollakaan.
Toisaalta tottumuksen ja tuttuuden voima on suuri; jotkut toistavat vanhoja kaavoja ja virheitä yhä uudestaan, hakeutuvat samantyyppisiin tilanteisiin samantyyppisten ihmisten seuraan ja toistavat itsekin omat tuhoisat parisuhdekäytösmallinsa. - Siksi voi tuntua, että "sama juttu TAAS".
Totta kai entisistä epäonnistumisista voi kuitenkin myös oppia. Välttää jatkossa sellaisia ihmisiä, joiden luonteessa tai käytöksessä on jotain sellaista, jonka kanssa ei - todetusti - itse pysty elämään tai olemaan onnellinen. Ja välttää itse toistamasta ne virheet, jotka omalta puolelta johtivat korjaamattomiin ongelmiin.
Itselläni takana melkein 10 vuoden suhde, josta suurin osa, ainakin 7 vuotta, olivat täyttä solmua. Nyt seuraava parisuhde jo kahdeksatta vuotta, eikä tietoakaan samoista ongelmista.
Ei varmaan pidä paikkaansa jos on ollut jonkin väkivaltaisen yms. tyypin kanssa.
Mutta joka suhteessa se arki yleensä tulee vastaan ja samat arjen ongelmat.