Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kouluun hakemassa ja haastattelijoiden kysymyksiä mietin.

Vierailija
04.01.2011 |

Mitä vastaisitte tai olette vastanneet kun opettaja on kysynyt että miksi sinut pitäisi valita? Miksi sinä olisit hyvä tässä ammatissa? Kehu itseäsi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en keksi muuta kuin että tahdon niin kovasti ja koen olevani hyvä siinä ammatissa johon haen nyt opiskelemaan.

t.ap

Vierailija
2/8 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä teet, jos et tule valituksi, sano, että keskityt ensin tähän projektiin ja jos ei onnistu niin täytyy miettiä mitäs seuraavaksi.

Miksi juuri sinut pitäisi valita? Kerro niitä luonteenpiirteitä joita sinulla on ja joista katsot olevan erityistä hyötyä ko. ammatissa. Tietysti kova motivaatio yms. täytyy myös mainita mutta nuo tulevat jokaisen hakijan vastauksessa.

Mieti valmiiksi siis itsestäsi niitä ominaisuuksia, joista katsot olevan erityistä hyötyä ammatissasi. Korosta olevasi esimerkiksi hyvä kuuntelija. Nykypäivänä ihmiset eivät oikeasti osaa kuunnella vaan haluavat vain tuoda itseään esille ja tyrkylle. Osoita kuuntelijan lahjat kuuntelemalla rauhassa haastattelijoiden kysymykset. Koita olla puhumatta päälle. Pidä pieni tauko ennen vastaamista. Älä panikoi, puhu rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse syvällä sisimmässässi haluat kovasti ko. alalle. Tämä halu tulla valituksi näkyy puheestasi ja olemuksestasi.

Ole siis oma itsesi ja yritä tuoda esille sitä paloa jota tunnet ko. alalle.

Vierailija
4/8 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä jos tiedät hakemastasi koulutuksesta/ammatista paljon. Kuvaile siis hieman tarkemmin mistä tuossa ammatissa pidät ja missä asioissa olisit siinä hyvä. Älä siis sano yleisesti että "Mä vaan olisin siinä niin hyvä." vaan kerro seikkaperäisemmin niin että haastattelija huomaa sinun tietävän ammatista jotain. Niitäkin hakijoita nimittäin usein on, jotka eivät tiedä yhtään minkälaisiin työtehtäviin ko. koulutus antaa valmiuksia.

Vierailija
5/8 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein kysytään, kenet valitsisit tästä porukasta.

Vierailija
6/8 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä olisi ainoa oikea ala sinulle tai että tiedät ihan varmasti haluavasi tehdä tätä seuraavat 35 vuotta. Sellaisesta tulee vähän yksioikoinen kuva. Totta kai pitää olla vakuuttavasti kiinnostunut, mutta ehkä voisit laajemmin kertoa että haluaisit työssäsi tulevaisuudessa tehdä asioita x y z ja koet että juuri tässä ammatissa se onnistuisi ja pääsisit käyttämään vahvuuksiasi 1 2 3.

Vierailija
7/8 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en keksi muuta kuin että tahdon niin kovasti ja koen olevani hyvä siinä ammatissa johon haen nyt opiskelemaan.

t.ap

Vierailija
8/8 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tuli kahteen kertaan kun tämä on mulle heitellyt erroreita ettei mene perille. Kiitoksia vastanneille :)

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi