Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v8kk ikäinen lapsi viikon isällä,viikon äitillä, eri kaupungeissa,mahdotonta?

Vierailija
03.01.2011 |

Miten vaikuttaa lapseen? välimatkaa on 300km ja toisella osapuolella ei ajokorttia ja elää kelan tuilla(minä äiti,kotona vielä lapsen kanssa). Jos säännöt ovat samat kummassakin päässä, joka asiassa,olisiko se lapselle stressaavaa? Isä rakastaa hyvin paljon lastaan ja heillä oli tosi hyvä ja kiinteä suhde ihan osastolta asti. Minusta jotenkin erityinen aina.heh. Itse kyllä pystyn kestämään eron lapsesta, jos se vaan on hyväksi lapselle,että näkee isäänsä. Eskari ikään meneessä muuttaa vakituiseen minun luokseni,koska siten kuviot on täällä,eskarit ja koulunaloitus ja sitten matkustainen bussilla onnistuu niin että isä on vastassa. kokemuksia?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pari tapausta joissa toimii ok, lapsi ei oireile.

Kysy siltä lapselta vaikka 20 v päästä.

Vierailija
22/33 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos lapsina olisitte joutuneet tuohon? Tai ehkä olette joutuneet, mitä mietteitä siitä on?

Aatelkaa nyt, pientä viedään paikasta toiseen! Varmasti tuntee molemmat vanhempansa ja kaipaa heitä, mutta eihän tuo voi olla merkkejä jättämättä.

Ikävää, että olette eronneet. Mutta kun olette eronneet, ette voi saada eroamattomien perhe-elämää ja kumpikin vanhempi ei voi olla tilanteessanne tasavertaisena vanhempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi pysyy samassa paikassa, ja esim. isä muuttaa teille joka toiseksi viikoksi, ja sinä isän kämpille.

noin pienelle on kyllä älytöntä reissaamista. miksi teidän pitää asua eri paikkakunnilla?

Vierailija
24/33 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan edes tosissaan mieti?? eihän ap?

Tuskin saatta lupaa viranomaisiltakaan tähän. Ihan hirveää lapsen kannalta, oli lapsen ikä mikä tahansa.

Vierailija
25/33 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys ap!! Ei missään nimessä sovi noin pienelle lapselle tuollainen ratkaisu! Ajattele nyt vähän.

Onko pakko asua noin pitkien välimatkojen päässä? Miksi?

Vierailija
26/33 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vain nähdä reaktionne,vielä kun saisi exmiehen tajuamaan kun tälläisen päähän sai. Voiko mies jotenkin pakottaa minut tähän?

Vierailija
27/33 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi lisään että lapsella pv hoito paikka vain isänsä luona 3v asti,en tosin edes tiedä saisinko tukia kotihoitoon yms kun olisi vuoroviikko. Mutta jotenkin tämä on niin uusi asia,seurauksia ei vielä todellakaan tiedetä...

Vierailija
28/33 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jättäytyisit etä-äidiksi ja antaisit lapsen elää isän kanssa, johon hänellä kuulostaa olevan lämpimämpi suhde kuin sinun kanssasi.

Vierailija
29/33 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lapsi on maailman tärkein ja rakkain,en ikinä suostuisi etävanhemmaksi!!!! onneki olen nainen ja minulla etulyöntiasemma tässä asiassa...hulluja puhut

Vierailija
30/33 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä olet hoitovapaalla, muuta lähemmäksi miestä niin lapsi näkee molempia vanhempia säännöllisesti. Kukaan ei voi pakottaa vuoroviikkosysteemiin, vaan se vaatii vanhemmilta yhteistyötä. Jos on riitoja, vuoroviikkosysteemiä ei oikeudessa määrätä. Näin on lastensuojelun sossu kertonut.

Mutta yrittäkää nyt olla aikuisia ja hoitaa tämä lapsen parhaaksi. Ei noin pitkää välimatkaa vanhempien välillä eikä missään nimessä vuoroviikkoasumista.

Vierailija
31/33 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 v on kyllä aika pieni. Tiedän kyllä lapsia, jotka ovat 2-vuotiaista asti olleet vuoroviikoin vanhemmillaan ilman ongelmia.

Mutta voihan sitä tietty katsoa ja muuttaa sitten, jos lapsi näyttää reagoivan ikävästi. Toisaalta pieni lapsi tottuu ja tärkeää on se suhde molempiin vanhempiin.

Vierailija
32/33 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten tullut esille ei kylä todellakaan lapsen edun mukainen.

Ja en kyllä voisi kuvitella laittavani meidän eskari-ikäistä yksin 300 km bussimatkalle. Sehän kestääkin jo nelisen tuntia. Lyhyelle lennolle ehkä just ja just (sieltä ei voi hävitä), mutta tosin tuskin lentoyhtiöt edes ottaisi. Ja onko tuollainen lapsen yksin bussimatkailu edes laillistakaan?????

Mut tietysti ratkaisette nyt tämän asian ja toivottavasti niin ettei pinei ole heittopussina. Pelkkä tuollaisen matkan matkustus per vko on rasittavaa, puhumattakaan sitten siitä että on eri kodit.

Vierailija
33/33 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tuon ikäistä lasta laittaisi tuollaiseen rumbaan. Vaikuttaa mielestäni ihan perusturvallisuuden tunteeseen, sitoutumiseen jne. Tärkeimpänä: säännöllisen, turvallisen ja rutiininomaisen perusarjen pitäisi olla tuon ikäiselle (ja vanhemmallekin) itseoikeus. Mainitsemallasi järjestelyllä sitä ei voi millään taata.

Kehottaisin hoitamaan yhteydenpidon toiseen vanhempaan toisella tapaa, lapsen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan