Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nihkeässä Nordean säästöpossut, argh. Mitä tehdä?

03.01.2011 |

Poika 10 v leikki tänään pikkuveljen kanssa. Kun kurotteli ylähyllyltä lääkäärilaukkua, niin onnistui tiputtamaan pikkuveljen säästöpossun, joka hajosi tuhannen sirpaleiksi. No pikkuveli suhtautui asiaan ihan ok, kun poika lupasi hakea hänelle uuden possun. Poika lähti Nordeaan uutta possua hakemaan, otti sieltä jonotusnumeron ja kertoi tiskillä sit hajoittaneensa vahingossa pikkuveljen possun. Olin pojalle vielä lähtiessä huutanut, että värillä ei ole väliä, kunhan vain ottaa eri värisen kuin sinisen, ettei mene sitten poikien possut sekaisin (isoveljellä itsellään siis sininen) ja olis kiva, jos tois possun meille aikuisillekin.

No poika tuli sit pankista maansa myyneenä sininen possu kainalossa. Oli pankkineiti sanonut, että olisi pitänyt tuoda paikalle se risa possu... ja ei ollut yhtään kiinnostanut se väritoivekaan.

Pitäiskö kaivaa roskista perunasalaatin rippeiden seassta ne possunkappaleet ja viedä ne huomenna Nordeaan ja pyytää, että josko nyt sit sais paremman värisen possun? Eihän tuolla meillä olekaan kuin muutama kymmenen tuhatta...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUN KERRAN TODISTETTA PYYDETTIIN.

aivan varmasti.

Vierailija
2/20 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi laittaisin palautetta konttorinjohtajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni taistelee elämästään syöpää vastaan ja joillekin säästöpossun väri on iso asia..

Elämää mutta totta :(

Menkää huomenna yhdessä vaihtamaan toisen väriseksi.

Vierailija
4/20 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä, possut ei pankille paljoa maksa, mutta pienellä eleellä lapsesta voi hyvinkin tulla pankin asiakas aikuisenakin. Mukavat kokemukset painaa aika huitsin paljon valinnoissa!

Vierailija
5/20 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi esim. kirjoittaa nimiä ettei mene sekaisin.

Vierailija
6/20 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni taistelee elämästään syöpää vastaan ja joillekin säästöpossun väri on iso asia.. Elämää mutta totta :( Menkää huomenna yhdessä vaihtamaan toisen väriseksi.

eiköhän meillä jokaisella ole isompiakin ongelmia elämässä, mutta se ei nyt ollut tämän aloituksen Juttu. Ymmärrätkö? ..ja sun veljesi on sentään elossa, harmi, että sairastaa. Mun veljeni on jo kuollut.

t: ei melba

Vierailija
7/20 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemassa muita kuin sinisiä? Mä olen vain niitä nähnyt ja meilläkin 4 niitä nimillä varustettuna...

Vierailija
8/20 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ka LIKAISET possunsirpaleet mukaan.

Mulle kävi kesällä 2007 vähän samanlainen juttu. Olin just ottanut asuntolaien Nordeasta ja muutama viikko sen jälkeen päätin hakea itselleni possun, johon kerään kolikot kukkarosta. Nyrpeän näköinen työtekijä oli sitä mieltä, että possut on lapsille enkä mä sitä saisi. Nostin hillityn metelin ja niin vain possu irtosi kun toinen virkailija tuli hoitamaan asiaa.

Ko. nyrpeä nainen on edelleen kassapalvelussa lähinordeassani ja aina kun mulla on jotain asiaa pankkiin, pyrin hänen juttusilleen :) Olen oikein auronkoinen ja ystävällinen ja tiedän, että hän muistaa mut. Lapsellista, tiedän, mutta ei voi mitään.

T: 35 vuotias possuilija

Vierailija
9/20 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemassa muita kuin sinisiä? Mä olen vain niitä nähnyt ja meilläkin 4 niitä nimillä varustettuna...

Vierailija
10/20 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maillaisia ongelmia ihmisillä onkaan :).

Jos se sininen ei kelpaa, menette huomenna ja pyydätte vaihtamaan toisenväriseen, viet rikkinäisestä muutaman palan mukaan, so simple :)

Vierailija
11/20 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kirkas possu ja sen lisäksi olen nähnyt sinisiä. Heti kun tulee uusi malli, menen hakemaan sellaisen. Vanha karhu"possu" on tuon nykyisen kanssa käytössä edelleen.

Vierailija
12/20 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni taistelee elämästään syöpää vastaan ja joillekin säästöpossun väri on iso asia.. Elämää mutta totta :( Menkää huomenna yhdessä vaihtamaan toisen väriseksi.

eiköhän meillä jokaisella ole isompiakin ongelmia elämässä, mutta se ei nyt ollut tämän aloituksen Juttu. Ymmärrätkö? ..ja sun veljesi on sentään elossa, harmi, että sairastaa. Mun veljeni on jo kuollut.

t: ei melba

Ei oo asiallista tuoda jotain syöpäkorttia tähän. Pienetkin asiat voivat harmittaa suuresti ja ne on lupa julkituoda. Mä menisin huomenna lapsen kanssa käymään, sillä asia olisi ihan hyvä selvittää. Kaikenmaailman tädit pääsee aina kuin koira veräjästä kohdeltuaan pikkulapsia epäasiallisesti...

Munkin sisko muuten hävisi taistelun, mutta aviomieheni voitti!

Vierailija
13/20 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi nihkeessä on possut.Yks kerta ei saatu ollenkaan toisen kerran sitten saatiin.

Tuntu,että jostain kassaholvista niitä haki kun kesti niin kauan.Luulis olevan niille ihan eduksi jakaa niitä.

Vierailija
14/20 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut kysymällä uudet säästölippaat ilman että on tarvinnut risoja kiikuttaa pankkiin. eri asia, jos ei ole kuin yhtä väriä. Huonoa asiakaspalvelua sanoisin.

Vierailija
15/20 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni taistelee elämästään syöpää vastaan ja joillekin säästöpossun väri on iso asia..

Elämää mutta totta :(

Menkää huomenna yhdessä vaihtamaan toisen väriseksi.

syöpä on syöpä ja useimmiten se tappaa,mutta nyt oli kyse säästöpossusta.

mikäs saatana sinä kuvittelet olevasi,kun tulet toisten murheita vähättelemään?elämä ei pyöri veljesi navan ympärillä.

Vierailija
16/20 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni veljesi tilanteen johdosta ja voimia teille molemmille.

Possun väri ei ole maailman suurin asia ja onhan meillä kaikilla isompia ja pienempiä murheita. Mielestäni ei ollut kuitenkaan asiallista käytöstä Nordealta - aika herkkis tietty tuo 10-vuotias poikakin on, kun siitä olkapäät lysyssä tuli takaisin, vaikka taitaa Nordean silmiin näyttää jo murkkuikäiseltä gangsterilta, joka vaan räjäyttelee possuja.

Niin ja pikkuveljen aikaisempi possu oli kirkas

melba, jonka veli on muuten kuollut

Vierailija
17/20 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saanut ollenkaan possua, kun avattiin hänelle Nordeaan tili, pitääkin käydä hakemassa possu tytölle:)

Vierailija
18/20 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan omasta lapsuudestani jutun:

Vein rahaa 5mk tilille, sillä sai jonkin tarran ja sitten julisteen., Keräsin julistetta serkuilleni 200km päähän vietäväksi lahjaksi. Kävin pankissa aika usein, rajoituksena oli tarralle määritelty, että saa käydä vain kerran päivässä. Useammin en siis käynyt, enkä ihan joka päiväkään.

Kerran pankkitäti sanoi ilkeästi, että ei täällä näin usein saa käydä. Menin tosi harmistuneena kotiin ja sanoin äidilleni, että en mene enää ikinä pankkiin!

Äiti otti ja soitti ko. pankin johtajalle ja ihmetteli tälle eikö tosiaan asiakas saa käytä tuomassa rahaa. Äiti kertoi tapahtuneen tuolle johtajalle. (Äidin rahat oli toisessa pankissa, eli ei ollut tuttu johtaja hänelle).

Johtaja pahoitteli asiaa.

Seuraavalla kerralla en halunnut mennä ko. virkailijalle, mutta kerran oli pakko. Hän oli hyvin ystävällinen, muttei viitannut tapahtuneeseen mitenkään.

Lienee saanut palautetta...

No, tuosta olen selvinnyt, olen edelleen ko. pankin asiakas. Pankki on saanut myöhemmin enemmänkin rahojani kuin 5mk kerrallaan ja myös toisinpäin, minä olen ollut saavana osapuolena.

Vierailija
19/20 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin asiakaspalveluihmisillä taipumus kohdella lapsiasiakkaita huonosti. Äsken omalle tyttärelleni oltiin kassalla tosi tylyjä mutta heti muuttui äänensävy kun tulin paikalle. Onneksi useimmilla ihan toinen asenne ja lapsiasiakkaat huomioidaan erityisen hyvin. 10 vuotiaalle on iso juttu mennä yksin hoitamaan tuollainen asia.

Vierailija
20/20 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotiaalle on iso juttu mennä yksin hoitamaan tuollainen asia.

Tässä on munkin mielestäni tämän jutun ydin!

t. 10 v tytön äiti, jonka mies on kuollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi