Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cipralex 5 mg

Vierailija
03.01.2011 |

Onko 5 mg Cipralexia kerran vuorokaudessa otettuna iso vai pieni annos? Olo on helpottanut silä mutta pelkään että se on paljon ja että pitäisi vähentää ja ottaa vaikka joka toinen päivä

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se lääkäri, joka sen on määrännyt, annostuksen osaa laskea.

Mulla oli muuten sama annostus. Ja kyllä, auttoi.

Vierailija
2/13 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tärkeintä syödä tarkkaan lääkärin ohjeiden mukaan tuota lääkettä. Voit vaikka soittaa lääkärillesi ja ilmaista huolesi.

Käytkö terapiassa lääkityksen lisäksi? En tarkoita olla inhottava, tuon lääkkeen maine ei vaan kovin hyvä ilman terapiahoitoa ole... Itselläkin kokemuksia siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se varmaan olisi hyväksi, mutta en oikein jaksa alkaa siihen hakemisrumbaan. Jospa tämän menisi ohi

Vierailija
4/13 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön 20mg/vrk ahdistushäiriöön.. Ja vähennän sitten joskus ehkä, kun olo helpottaa. Että syö vain ihan rauhassa, hyvä jos olo on parempi noin pienellä annoksella.

Ei kannata siirtyä ottamaan joka toinen päivä, koska siitä se vasta kauhea olo tulee, kun serotoniinitasot seilaavat päivittäin.

Vierailija
5/13 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lääke helpottaa oloasi, on turha muuttaa annostusta (ja tyhmää tehdä se ominpäin).

Söin vastaavaa lääkettä ensin 20, sitten 30 mg/ pvä, joten siihen voit verrata.

Älä siis vaivaa päätäsi tuolla, vaan nauti helpottuneesta olosta.

Vierailija
6/13 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole iloinen jos olo helpottaa noin vähällä. Siitä ei ole mitään haittaa. Jos rupeat vähentelemään, voit varautua nopeaan olon huononemiseen, mikä johtuu osin pitoisuuden muutoksesta ja osin siitä että sun serotoniinit jämähtää taas kohmeeseen. Mä syön 15 mg ja on siinä ja siinä, riittääkö, tarvitsen lisänä Opamoxia/Ketipinoria. Mielialalääke ei ole mikään huume, siihen ei jää koukkuun eikä siitä ole muitakaan kauhistuttavia seuraamuksia. Joka kymmenes vastaantulija napsii jotain samantyyppistä. Ainut että Cipralex on simo kallis, oletko pyytänyt apteekista vaihtoehtoista nappia?

http://www.laakeohje.fi/catalog/files/1245222275146_fisv.3.2009%20PUHDA…

Vierailija
7/13 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit syödä ihan vapaasti :) Itse syön 10mg/vrk.

Vierailija
8/13 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että annos on kuitenkin pieni. Lähinnä huolehdin tässä siitä, kun minulla on ollut aiemmin masennusta että onko se nyt uusimassa. Ei jaksaisi millään

Vierailija
9/13 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita lääkäriin ja kerro että masennus pukkaa cipralexin läpi, saat varmaan puhelinreseptinkin.

Vierailija
10/13 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 mg on normaali aloitusannos, eikä siten kovin suuri annos. Jos sillä on olo jo helpottanut, ei välttämättä ole aihetta annosta suurentaakaan. Missään tapauksessa älä ala pienentelemään annosta tuosta.

On tyypillistä että tämän ryhmän lääkkeitä tarvitaan ahdistuneisuushäiriöissä suurempinaa annoksina kuin masennuksessa.

Vierailija
11/13 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todella pieni.. itselläni aloitettiin tuolla 5 mg:lla ja nostin sen viikon kuluttua 10 mg:aan, Aikoinani olen syönyt citalopramia jopa 60 mg päivässä että voit vähän verrata.. Huomenna tulee kaksi viikkoa tämän kyseisen lääkkeen aloittamisesta ja kauhean suurta muutosta en ainakaan vielä huomaa..

Odottelen kuitenkin nyt ainakin vielä pari viikkoa ja sit kysyn annoksen suurentamista jos ei vieläkään olossa tunnu helpotusta.

Niin ja minä syön lääkettä paniikkihäiriöön.

Vierailija
12/13 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja annostus oli 10mg/vrk ja mulle tuli sellasia tunemuksia, että esim. en tunnistanut käsiäni ja jalkojani omikseni.

Lopetin lääkkeen käytön viikon jälkeen, enkä ole sen jälkeen uskaltanut kokeilla mitään psyykelääkettä - vaikka tarvetta olisi ollutkin.

Vierailija
13/13 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei voi enään vähentää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän