Ripustautuva sukulainen
En jaksa. Vietin jouluna kolme päivää tämän sukulaisen kanssa, pitkiä rupeamia kerrallaan.
Sanoin että olemme joululoman kotona, koska erinäisistä syistä meillä oli rankka syksy. Sairastelua yms.
Nyt hän on kuin riivattu. Siis kun jouluna on nähty kolme päivää, hän käynyt täällä ja me siellä, hän on nyt lähettänyt lapsille erikseen uudenvuodenkortit (joululahjoja jakeli kolmessa erässä), soittanut esikoiselle uudenvuodenaattona hyvän uuden vuoden toivotukset, tekstannut saman asian esikoiselle uudenvuodenpäivänä ja minulle uutena vuonna kolmasti. Eilen kutsui kylään ja nyt oli näköjään tullut esikoiselle vaatimus, että menisimme sinne torstaina. Vaikka olen ihan selkeästi tekstittänyt jo uuden vuoden alun jne. terveiset, enkä reagoinut minulle tulleeseen kyläilykutsuun torstaina. Meille tulee itsellemme vieraita torstaina ja sitä ennen meidän on tarkoitus siivota kotona perusteellisesti ja muutenkin olla vain itseksemme.
ARGH! Olemme olleet kaksi edellistä joululomaa matkoilla jostain kumman syystä, mutta nyt haluaisimme rauhoittua kotona. Kohta hän on takuulla oven takana!