Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta 3kk vauva yskii ja röhii, mitä tehdä?

Vierailija
03.01.2011 |

sai samaan aikaan minun kanssa flunssan. Nenä vuotaa, välillä tulee kiinteämpää räkää - nenä turisee, ääni on painoksissa ja nyt kun yrittää nukahtaa, yskii vähän väliä. Muuten ihan normaali hyväntuulinen itsensä, syö normaalisti, tänään nukkunut vähän enemmän kuin normaalisti. Käytetään suolaliustippoja ja niistäjää ja tänään höyryhengiteltiin. Vauvakopan päätyä on korotettu ja yritän laittaa vauvaa kylkiasentoon nukkumaan. Onko muuta miten helpottaa hänen oloaan? Äidin korvaa ja sydäntä raastaa kuunnella tuota pientä käheää yskimistä. Kannattaako mennä lääkäriin? Voiko alle 3kk lasta lääkitä? Kuumetta ei ole ollut. Auttakaa pliis huolestunutta!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttaa voiko tuon ikäisellä mennä tuo keuhkoputkeen... Eikö kuume olisi merkki jos on jotain vakavampaa kun flunssayskä?

Vierailija
2/8 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi enempää vinkkejä... Kurkkukipua esim. voi toki lääkitä, mutta en tiedä lääkkeen annosta alle 3kk ikäiselle. Soita ihmeessä tk:n / sairaalan päivystykseen ja kysy! Kyllä siellä varmasti neuvotaan.

Jaksamista sinulle, toivottavasti pienen olo pian helpottaa ja siinä samalla sinulta ahdistus ja huoli laantuu :)

Rauhallista yötä teidän perheelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä käyttäisin huomenna lääkärissä, jos huolestuttaa. Mä kävin aikoinaan yskän takia 1 kk ikäisen vauvan kanssa. Oli virustauti eikä mitään lääkettä saatu, mutta tulipahan tarkistettua, ettei mitään todella vakavaa ollut. Lisäksi lääkäri sanoi, että jos tuntuu tulevan hengitysvaikeuksia, vinkuvaa hengitystä -> heti lääkäriin. Lääkärissä antavat hengitettävää lääkettä, joka avaa keuhkoputkia.

Eipä tuota enempää voi kotikonstein tehdä, mitä olet tehnyt. On se todella ikävä kuunnella pienen köhimistä. Koeta jaksaa!

Vierailija
4/8 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vauva toipunut hyvin? Meillä tämä alkoi pari päivää sitten 2,5kk vanhalla vauvalla ja kurkunpään tulehduksen oireet vaikuttais olevan tämän mukaan: http://www.lastenlaakari.com/u11.htm

Olen antanut vauvalle vauvojen nestemäistä paracetamolia, sellaista kuin Calpol. Englannissa on sitä saatavilla, ehkä Suomessakin on jotain vastaavaa? Mulla on hirveä huoli ja valvon tytön vierellä, toinen yskii ja hengitys rohisee, kuulostaa raskaalta. Naureskelee kuitenkin kun vaihdetaan vaippoja ja kiljahtelee. Nyt makoilee mun peiton alla (tuttu haju) ja imeskelee alahuulta. Kai tämä on ihan normaalia? Missä vaiheessa pitää mennä lääkäriin?

Vierailija
5/8 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lopulta rsvirus ja oltiin viikko sairaalassa 6viikkoisen kanssa. Jos syöminen yhtään hankalaa niin het vaan lääkäriin. Pienet kuivuu niin nopsaan.

Vierailija
6/8 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä oli 2kk ikäisenä kamala yskä ja nuha, käytimme lääkärissä mutta eivät tehneet mitään. Seurailtiin, ja kyllähän se sitten siitä parani muutamassa päivässä! Eikös tuon ikäiselle saa antaa jo suppoja helpottamaan oloa? Niitä missä on kaikista pienin parasetamoli annos? Helpottaisi varmasti vauvan oloa.

Mutta jos huolestuttaa niin käytä vain lääkärissä, ei siitä haittaakan ole.

Vierailija
7/8 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vienyt alle puolivuotiaan herkästi lääkäriin vaikka ois "vaan" perusflunssan oloista tautia.

Vinkiksi tohon nenän aukaisuun: me ollaan laitettu paperinpalaan Vicks-voidetta ja kääritty se harsoon/riepuun ja laitettu vauvan pään yläpuolelle sänkyyn.

Edelliselle: suppojen annostus lähtee viidestä kilosta ylöspäin :)

Vierailija
8/8 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä kuunteluttamassa keuhkot varmuuden vuoksi. Noin pienet menee äkkiä huonoon kuntoon. Itse saa ainakin mielenrauhan asian suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä