Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasismista..

Vierailija
01.01.2011 |

Onko mielestänne rasisti yhtä kuin maahanmuuttajavastainen?

Itse miellän olevani maahanmuuttajavastainen mutten rasisti. Kaikki ihmiset ovat mielestäni yhtä arvokkaita, mutta mielestäni tietyt maahanmuuttajaryhmät ei suomalaiseen yhteiskuntaamme sovi, ja siksi heitä ei täällä pitäisi "paapoa". Ihan samalla lailla tiedän että minäkään en sopisi arvoiltani asumaan heidän alkuperäisessä yhteiskunnassaan, eikä minua siis kannata sinne viedä asumaan. Mieluummin vaikka Venäjälle jos Suomeen ei mahdu.

Olenko siis kuitenkin rasisti?

Kommenttejani on poistettu tällä palstalla maahanmuuttoon liittyen, eli ilmeisesti rasismiin vedoten. Itse kun en kuitenkaan valkoista ihmistä arvosta ihmisenä yhtään sen korkeammalle kuin minkään muunkään väristä, enkä siis lue itseäni rasistiksi.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikähän idiootti se suomalainen oikein on, onkohan ne kaikki samanlaisia nimittelijöitä, tai onko ne jotnekin takapajuisia siellä kun käyttävät neekeri-sanaa vielä 2000-luvulla...

Voi olla että antaa sulle anteeksikin kun tuntee sinut vähän paremmin kuin me, ja tietää että ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu.

Vierailija
22/35 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikähän idiootti se suomalainen oikein on, onkohan ne kaikki samanlaisia nimittelijöitä, tai onko ne jotnekin takapajuisia siellä kun käyttävät neekeri-sanaa vielä 2000-luvulla...

Voi olla että antaa sulle anteeksikin kun tuntee sinut vähän paremmin kuin me, ja tietää että ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu.

mutta neekeri-nimitystä ei ole käyetty minun aloitteestani, vaan hänen itsensä. Asuttiin vajaa pari vuotta kimpassa UK:ssa, niiltä ajoilta tunnetaan. Aika hyvin minut siis tuntee (toisin kuin nämä maahanmuuttajatuttuni joista mainitsin) vaikka noista ajoista jo onkin aikaa vuosikymmen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harva "maahanmuuttokriittinen" osaa asiallista keskustelua, lähinnä höpinää "sompuista, muslimeista ja mamupatjoista, ne raiskaa, ryöstelee ja vie meidän sossurahat", jos olet vastaava, niin olet juntti-rasisti.

Maahanmuutto ja maahanmuuttajat käsittävät hyvin paljon muutakin kuin pakolaiset esim. Irakista ja Somaliasta, HYVIN harva suomalainen muistaa tätä.

ja se on mielletty osoituksena rasismista. Minulla on tuttavia Vietnamista ja Intiasta (siis Suomessa asuvia) ja lisäksi muutama ählämikin, työni puolesta tapaan monenlaisia ja monenvärisiä ihmisiä. Vaikka ne on ihan jees-tyyppejä ihmisinä, ihmisinä varmasti paljon parempia kuin esimerkiksi minä itse, niin en mä silti väitä että niiden yhteisöt yleisesti ottaen sopisi tänne.

Ranskalainen neekeriystäväkin mulla on, joka siis asuu Ranskassa. Hänen kanssaan keskustellessa sana neekerikin on ihan puhdas rotukuvaava nimike, ulkonäöltään kun kovin poikkeaa perusranskalaisesta rodusta. Suomalaisten kanssahan neekereistä ei sovi puhua.

Vietnamilaiset on muuten hyvin sopeutuneet Suomeen esim somaleihen verraten. Vaadin siis maahanmuuttajalta tietyllä tavalla osittain kulttuurinsa hylkäämistä ja suomalaiseen kulttuurin sopeutumismotivaatiota häneltä itseltään.

tällaiset keskustelutavat ovat aika ahdistavia! Ählämit, neekerinainen?? Jep, mitäs me arjalaisnaiset..

Vietnamilaisten sopeutuminen Suomeen..Juu, he pysyvät omissa oloissaan, moni välttää kanssakäymistä suomalaisten kanssa saati seurustelua. Sopeutumista tämäkin, pitäisi muiden oppia pysymään kaukana ja hiljaa suomalaisista, niin ehkäpä nämä valittavat suomalaiset olisivat tyytyväisempiä ;)

Vierailija
24/35 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopeutumista tämäkin, pitäisi muiden oppia pysymään kaukana ja hiljaa suomalaisista, niin ehkäpä nämä valittavat suomalaiset olisivat tyytyväisempiä ;)

eipä niistä silloin harmia olisikaan!

Vierailija
25/35 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerropa mitä ajat takaa, mitä se maahanmuutto sinun kohdallasi käsittää

Eikö sinulle ole vielä selvinnyt, pitää toisilta kysyä? Eiköhän se ole ihan yleissivistystä tietää eri syitä, miksi ihmiset muuttavat eri maihin?

Mitä minun kohdalla käsittää? Mieheni on maahanmuuttaja Suomessa, ei ole sossupummi, ei terroristi eikä raiskaa eikä ryöstele. Kunnioittaa Suomen lakeja, viihtyy täällä paremmin kuin minä. Eli hyvin tavallinen maahanmuuttaja, joka tuli tänne perheen takia.

Vierailija
26/35 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietnamilaisten ajattelu on niin erilaista että huh huh. mutta he haluavat elää omissa oloissaan, monikaan ei osaa suomea juuri ollenkaan vaikka ovat asuneet maassa vuosikymmeniä. Usealla on peliongelma, pikku rikoksia (näpistelyä), parisuhteissa uskottomuutta ja raha näyttelee aina pääosaa ja menee kaiken muun edelle. He ovat hyvin taikauskoisia, uskovat kuolleiden henkiin jne. Mutta suomalaisille ei heidän kulttuuri avaudu, sitä ei avata koska kulttuuri ei ole mikään avoimuuden kulttuuri muutenkaan.

Olen usein ihmetetellyt että miten niin sopeutuneet.. ei minun mielestäni.

Meillä on perheessä avioliton kautta näitä aasialaisia.

Vierailija
27/35 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harva "maahanmuuttokriittinen" osaa asiallista keskustelua, lähinnä höpinää "sompuista, muslimeista ja mamupatjoista, ne raiskaa, ryöstelee ja vie meidän sossurahat", jos olet vastaava, niin olet juntti-rasisti. Maahanmuutto ja maahanmuuttajat käsittävät hyvin paljon muutakin kuin pakolaiset esim. Irakista ja Somaliasta, HYVIN harva suomalainen muistaa tätä.

Vietnamilaiset on muuten hyvin sopeutuneet Suomeen

Vietnamilaiset eivät ole sopeutuneet Suomeen. Vietnamilaiset eivät tee työtä, eivät ole opetelleet kieltä. Vietnamilaiset tekevät paljon rikoksia.

Vierailija
28/35 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä jopa minä sen ymmärrän!

Mutta onko tämä sitten kivaa

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011010412949460_uu.shtml

??

Puhumattakaan muista (väkivalta)rikoksista mitä nimenomaan tietyt mamuryhmittymät harrastavat.

Aasialaisilla on omat metkunsa mutta eivät esimerkiksi ole (miehet) suinkaan sellainen uhka tyttärelleni kuin "ählämit".

t. ap

Vierailija
29/35 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monet kaltaisesi tuntuvat kategorisesti inhoavan maahanmuuttajia, vaikkeivat tietäisi heidän elämästään ja tekemisistään yhtään mitään. Rasistis... anteeksi maahanmuuttajakriittisissä piireissä on varsin tavallista levitellä puolitotuuksia ja suorainaisia valheita totuutena, ja tietenkin tämä ajaa ihmisiä maahanmuuttajia vastaan.

Ystävältäni tultiin pyytämään nimikirjoitusta jonkun alan puolueen perustamiseksi. Hän sattuu olemaan aika monella tasolla erittäin hyvin perillä maahanmuuttaja-asioista (siis esim. talouspuolen jutuista). Valitettavasti en enää muista, mitä kaikkea tuo nimenkerääjä kertoi ihan tosijuttuina, mutta kyllä ne olivat jo aivan sitä luokkaa, että kaikki pakolaiset saa uuden parinsadan neliön omakotitalon ja Mersun.

Monet maahanmuuttajakriittiset ihmiset unohtavat, että maahanmuuttajat ovat ihmisiä, eikä ihmisistä voi puhua siihen malliin, kun he puhuvat.

Vierailija
30/35 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos inhoaisin olisin rasisti. En halua tiettyjä ryhmittymiä maahamme, olen maahanmuuttajavastainen. Sehän oli alkupeäinen kysymyksenikin, että onko nämä asiat mielestänne sama asia. Minun mielestäni kun eivät ole, ja yleisesti ottaen tuntuu että maahanmuuttajamyönteiset ihmiset pitävät maahanmuuttajavastaisuutta rasismina (kuin myös tämän palstan moderaattorit).

Et kai kuitenkaan väitä että SUPO suoltaa mediaan täyttä paskaa?? (viittaan edellä esittämääni linkkiin)

mutta monet kaltaisesi tuntuvat kategorisesti inhoavan maahanmuuttajia, vaikkeivat tietäisi heidän elämästään ja tekemisistään yhtään mitään. Rasistis... anteeksi maahanmuuttajakriittisissä piireissä on varsin tavallista levitellä puolitotuuksia ja suorainaisia valheita totuutena, ja tietenkin tämä ajaa ihmisiä maahanmuuttajia vastaan. Ystävältäni tultiin pyytämään nimikirjoitusta jonkun alan puolueen perustamiseksi. Hän sattuu olemaan aika monella tasolla erittäin hyvin perillä maahanmuuttaja-asioista (siis esim. talouspuolen jutuista). Valitettavasti en enää muista, mitä kaikkea tuo nimenkerääjä kertoi ihan tosijuttuina, mutta kyllä ne olivat jo aivan sitä luokkaa, että kaikki pakolaiset saa uuden parinsadan neliön omakotitalon ja Mersun.

Vierailija
31/35 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet maahanmuuttajakriittiset ihmiset unohtavat, että maahanmuuttajat ovat ihmisiä, eikä ihmisistä voi puhua siihen malliin, kun he puhuvat.

Ap harraastama nimittely on junttia ja rumaa ja todellakin ansaitsee tulla moderoiduksi.

Vierailija
32/35 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harva "maahanmuuttokriittinen" osaa asiallista keskustelua, lähinnä höpinää "sompuista, muslimeista ja mamupatjoista, ne raiskaa, ryöstelee ja vie meidän sossurahat", jos olet vastaava, niin olet juntti-rasisti. Maahanmuutto ja maahanmuuttajat käsittävät hyvin paljon muutakin kuin pakolaiset esim. Irakista ja Somaliasta, HYVIN harva suomalainen muistaa tätä.

No kerropa mitä ajat takaa, mitä se maahanmuutto sinun kohdallasi käsittää

Juuri tämä tyhmyys on niin yleistä. Mitä se maahanmuutto sun kohdalla käsitää!? Maahanmuutto ei ole mikään jonkun ihmisen henkilökohtainen määre.

Maahanmuuttaja on suomeen ulkomailta muuttava henkilö. Myös suomalaiset paluumuuttajat ovat maahanmuuttajia.

Maahanmuuttoon on useita syitä: pakolaisuus, työ, opiskelu,perheruhteet.

Vierailija
33/35 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i Ap harraastama nimittely on junttia ja rumaa ja todellakin ansaitsee tulla moderoiduksi.

[/quote]

en ymmärrä ollenkaan miten käyttämäni "nimitykset" eroavat esimerkiksi sanasta "persu" -mitä sitäkin tällä palstalla yleisesti käytetään. Siis mua se ei loukkaa pätkän vertaa, tuskin ketään toistakaan perussuomalaista, mutta eihän se nyt ole sen kummemmin "kaunis" sana.

Kun niin korostatte sitä kuinka maahanmuuttajat ovat IHMISIÄ ja niistä ei sitten sovi tiettyjä sanoja ilmeisesti käyttää (joita olen tässä ketjussa käyttänyt) niin ovathan ne PERSUTKIN samalla tavalla ihmisiä. Silti ihan yhtä lailla näppärä nimitys se persu; kaikki tietää mistä ryhmästä puhutaan, eikö?

Vierailija
34/35 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ulkomaalainen mies ja en halua kuitenkaan niitä tiettyjä ulkomaalaisryhmiä Suomeen ennen kuin Suomen oma kansa on saanut avun ongelmiinsa. On se sitten eri asia jos rahaa oikeasti riittäisi niin paljon, että oman maan kansalaiset voitaisiin hoitaa kuntoon, ja sittenkin rahaa riittäisi pakolasille. Tässä vaan on sellainen fakta että sossu maksaa esin 15 TUHANNEN euron auton ja ajokortin pakolaismamuille, jotta heidän perheensä saisivat lomailla. Eli minun puolestani työperäinen maahanmuutto on ihan jees, mutta en ymmärrä mikä velvollisuus minulla on elättää muut mamut, jotka esim uskontosyistä kieltäytyvät työnteosta (tai että on kulttuurin tapa että naiset, puolet kansasta ovat kotiäitejä/kotiorjia?). Tiedän myös suomalaisia perheitä jotka esim lama takia ovat joutuneet myymään autonsa, talonsa ja luopumaan lasten harrastuksista kun sossu ei näitä perheitä tue. Ja taas tiedän mamuperheitä joiden lapsille sossu ostaa pyörät, rullaluistimet, harrastuksissa käynnit, ja VUOKRAT MONELTA kuukaudelta kun perhe lähtee kotimaahansa lomailemaan esim. koko kesäksi..

ja arvostan sinua ja maahanmuuttajamiestäsi. Kuvaat juuri sen mitä ajan takaa.

Mitä tuli "ählämikieleen"; kyllä yhdistän monet kielet yhdeksi suureksi ählämikieleksi, en puhu ählämikielestä yhtenä ainoana kielenä jonka oikeaa nimeä en tiedä.

terveisin

ap

Vierailija
35/35 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ulkomaalainen mies ja en halua kuitenkaan niitä tiettyjä ulkomaalaisryhmiä Suomeen ennen kuin Suomen oma kansa on saanut avun ongelmiinsa. On se sitten eri asia jos rahaa oikeasti riittäisi niin paljon, että oman maan kansalaiset voitaisiin hoitaa kuntoon, ja sittenkin rahaa riittäisi pakolasille.

Tässä vaan on sellainen fakta että sossu maksaa esin 15 TUHANNEN euron auton ja ajokortin pakolaismamuille, jotta heidän perheensä saisivat lomailla.

Eli minun puolestani työperäinen maahanmuutto on ihan jees, mutta en ymmärrä mikä velvollisuus minulla on elättää muut mamut, jotka esim uskontosyistä kieltäytyvät työnteosta (tai että on kulttuurin tapa että naiset, puolet kansasta ovat kotiäitejä/kotiorjia?).

Tiedän myös suomalaisia perheitä jotka esim lama takia ovat joutuneet myymään autonsa, talonsa ja luopumaan lasten harrastuksista kun sossu ei näitä perheitä tue. Ja taas tiedän mamuperheitä joiden lapsille sossu ostaa pyörät, rullaluistimet, harrastuksissa käynnit, ja VUOKRAT MONELTA kuukaudelta kun perhe lähtee kotimaahansa lomailemaan esim. koko kesäksi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan