Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopiston virkamiesruotsin suullisen taidon kokeesta

Vierailija
01.01.2011 |

Hei!

Onko kenelläkään tästä kokemusta? Millainen koe on? Harkitsen kokeeseen osallistumista, kirjallisen taidon suoritin myös kokeella, joten voin osallistua tähänkin. Ruotsin taitoni ei siis ole kiitettävä, harjoitella pitäisi koetta silmällä pitäen oman alan sanastoa jne.

Tackar!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksistanne! Ehkä rohkenen kokeeseen osallistua.

Ap

Vierailija
2/13 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muistaako kukaan keskustelujen sisällöstä mitään?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoritin itse Turussa pari vuotta sitten. Leppoisaa jutustelua opettajan kanssa, hän jopa kertoi hakemani sanan suomeksi jos en muistanut. Kerroin mitä opiskelin, ja keskustelimme lapsestani sekä kirjojen lukemisesta vs. elokuvien katsomisesta tämän kanssa.

Lopuksi minun piti lukea kirjasta tekstikatkelma, hän kuunteli ääntämystäni. Ihan hyvin meni, tulokseksi sai joko tyydyttävän (2) tai hyvän (4).

Olen kuullut, että esim. Jyväskylässä on pitänyt tehdä itse ruotsinkielinen esitelmä ja lukea se.

Vierailija
4/13 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa tehtiin kahdenkesken opettajan kanssa. Kuulin oven takaa, että edellisen oppilaan aihe oli "joulu", minä taas sain aiheekseni "arkkitehtuuri Turussa" - mielestäni aika suuri ero vaikeustasossa.. Läpäisin kyllä silti.

Helsingissä taas oli keskustelemassa noin kymmenen hengen ryhmä. Ja minä kun en ole puheliainta sorttia millään kielellä, niin en oikein saanut puheenvuoroa. Aihe oli "työelämän stressaavuus".

Vierailija
5/13 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se kurssi on pakollinen. Siellä on erilaisia ryhmäkeskusteluja ja pari esitelmää, muistaakseni.

Vierailija
6/13 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtona tälle, että on suorittanut kirjallisen osion kokeella tai että on työtehtävissään puolen vuoden ajan käyttänyt ruotsia. Näin muistelisin!

Ap

Vierailija
7/13 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piti keskustella alaan liittyvistä aiheista parin kanssa 30 minuuttia. Opettaja kuunteli vieressä ja tarkkaili sanavarastoa, kielioppia, ääntämystä ja sitä, miten hyvin ymmärsi käydyn keskustelun. Rento tilanne, ei tarvinnut stressata. ^^

Vierailija
8/13 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2011 klo 18:17"]

[/quote]

tampere joskus vuosi 2008. Pidettiin suullinen esitelmä. Vanhempi herttainen nainen oli tiolloin ope kielikeskuksessa.

Vierailija
9/13 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun oikeustieteellisessä muutama vuosi sitten tuntui, että tenttaattorina toimivalla naisella oli enemmän kerrottavaa kuin meillä, koska oli koko ajan äänessä. Aikaa ei ollut kuin vartti muistaakseni ja kaksi opiskelijaa kerrallaan. Tuntui hassulta, että nainen kertoi omia mielipiteitään, vaikka olisi pitänyt kuunnella meidän jutustelua. Arvosanaksi kuitenkin 4, jolla saa hyvät tiedot todistukseen.

Vierailija
10/13 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten Tamkissa oli sellainen, että keskusteltiin 10 minuuttia 4 hengen ryhmissä. Aiheena meillä oli "mitä pidätte tärkeänä työssänne?". Aiheita oli alun perin muutama, jotka opettaja ilmoitti etukäteen ja sitten kokeen alussa arpoi meille yhden.

Vierailija
11/13 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen verran muistan että se oli paljon helpompi kuin olin pelännyt. Jostain syystä mua ahdistaa kamalasti puhua ruotsia ja pelkäsin meneväni ihan lukkoon, mutta se tilanne oli yllättävän leppoisa, ja tuntui että tenttari halusikin mun onnistuvan - ei siis yrittänyt saada kiinni virheistä tms. vaan keskusteli rauhalliseen ja myönteiseen sävyyn.

Vierailija
12/13 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa tästä on neljä, viisi vuotta. Juttuhetki oli leppoisa ja yllättävän lyhyt. Helsingissä näin.

Vierailija
13/13 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuoreita kokemuksia, etenkin Helsingissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi