Te joilla on tyttöjä ja sitten tulee poika...
Eli ensin useampi tyttö ja sitten tulee poikavauva.
Oletteko käyttäneet tyttöjen vaatteita pojalla? Myös vaaleanpunaisia? Entä pitsikoristeisia?
Tarkoitan tosi tyttömäisiä vaatteita. Kehtaako niitä laittaa poikavauvalle?
Isompi poika saattaisi laittaa vastaan mutta vauva ei, voiko laittaa?
Entä petivaatteet. Ostaisitteko poikavauvalle uudet petivaatteet kun kotoa löytyvät ovat vain vaaleanpunaisia?
En kaipaa viestejä missä valitetaan että ei ole tyttöjen ja poikien värejä. Se on mielipide asia. Mielestäni vaaleanpunainen ei ole kovin poikamainen väri mutta melkein kaikki muut värit käy molemmille. Meillä on myös unisex-vaatteita mutta myös hyvin paljon vaaleapunaista.
Kommentit (34)
Tämä on vielä ihan jossittelun tasolla, mutta luulen että vauva-ajalla voisin käyttää pojalla siskoiltansa jääneitä vaaleanpunaisia vaatteita. Taaperolle sitten kyllä hankkisin jo enemmän poikamaisia kuteita.
t. 3 tytön äiti, jolla 4. lapsi yrityksen alla
nyt tietysti käy samat, meidänkin poika nukkuu vaaleanpunaisessa lakanassa
Mulle se oli tavallaan myos sen tajuamista etta nyt on talossa poika. Pienille pojille on myos ihania poikamaisia juttuja ja nyt on sulla mahdollisuus nauttia niista.
Kaytin kylla pienella vauvalla jotain valkoisia royheloita, pitseja jne (esim valkoinen royhelo- tai pitsibody ja vaaleansiniset housut) mutta en vaaleanpunaisia vaatteita tai petivaatteita.
Yks kaveri muistelee vielakin kun valokuvissakin on aina vaaleanpunaiset villahousut jalassa (pojalla), hanella oli monta isosiskoa.
Mikset voisi ostaa uusia vaatteita ja petivaatteita? Jos on rahasta tiukkaa niin katso vaikka huutiksesta, pienten vauvojen vaatepaketteja saa kivojakin edullisesti.
Elakoon vaaleansininen ja vaaleanpunainen!!
Mutta en kuitenkaan kaikkein tyttömäisimpiä, esim. mekkoja tai selvästi tyttömäisiä röyhelöitä. Vaaleanpunaista paitaa on ollut. Petivaatteeissa en ole asiaa edes miettinyt, röyhelöitä ja vaaleanpunaista on ollut. Vauvallehan asia on se ja sama, kunhan vaatteet ovat mukavat. Ympäristöltä voi kyllä tulla kommentteja.
Kerran leikki-ikäiselle kieltäydyin ostamasta kullanvärisiä tyttöjen kerhotossuja, ja mietin kyllä teinkö väärin. Suoraan sanoen pelkäsin, että poikaa kiusattaisiin, jos hänellä olisi sellaiset. Tosin poikani osaa kyllä pitää puolensa. Mielestäni pojan identiteetti on ehkä vielä hauraampi kuin tytön sitten myöhemmin. On hyvä arvostaa poikamaisuutta, mutta ei saisi rajata liikaa sitä, millainen hyvä poika on. Meillä pojat ovat sekä urheilullisia, raisuja että herkkiä ja helliä. Toivoisin, että he voisivat olla myös aikuisina miehinä tällä tavalla kokonaisia persoonia.
Meillä ei ole ongelmaa petivaatteiden suhteen, sillä ne ovat meillä aina olleet tyyliä unisex. Mutta jos olisi vaaleanpunaista, varmaan siihen pätisi sama kuin vaatteisiin eli poikavauvalle voisin sijata pedin vaaleanpunaisiin lakanoihin, taaperolle en.
t. nro 3
tosin jotenkin yhdisteltynä sitten että on tummansinistä myös vahvana (esim body vaal pun) ja housut tumman siniset tms
mutta enemmän vaaleanpunaista olen käyttänyt kirkkaan punaista. se sopii mielestäni paremmin.
loppukevennys:
tuohon tyttöjen ja poikien väreihin kommentoisin että olen opettanut omille tytöilleni että sininen ei ole poikien väri (jos ovat joskus sinisestä kommentteja kuulleet) koska sini on tytön nimi ;)
mutta lakanoita kyllä, ja sellaisia neutraaleja vaatteita. Meille on kyllä vauvoille tullut aina lahjoinakin paljon vaatteita, kummeilta, isovanhemmilta ja ystäviltä, niin ettei kamalasti ole pienelle tarvinnut ostella. Tuovat tuliaisiksi, kun tulevat katsomaan vauvaa. Varmaan teillekin tuodaan poikamaisia, nyt kun teillä on eka poika.
Eihän vauva siitä mitään ymmärtänyt, mutta musta oli ihan itseni takia mukavampi katsella poikaa ilman keijurimpsuja. Eivätkä kaikki meidän tyttövauvanvaatteetkaan olleet mitään pinkkejä röyhelöitä, osa oli täysin sukupuolineutraaleja tai jopa vähän "poikamaisia".
Pinkeissä lakanoissa tuo nukkuu vieläkin, vaikka on jo 2,5-vuotias. En todellakaan rupea ostamaan uusia lasten lakanoita, kun niiden käyttöikä on kuitenkin niin lyhyt. Ei poikani edes tiedä että pinkki olisi jotenkin vain tytöille, se pitää kovasti pinkeistä Muumi-lakanoistaan.
Enkä tosiaankaan ole pukenut poikaa siskojensa vaatteisiin. Halusin jo niiden v.punaisten vaatteiden jälkeen pukea pojan ihan "poikien vaatteisiin".
Jossain paidassa on voinut olla v.punaista, mutta esim. lakanoissa on meillä vallalla täysin unisex/poikakuosit.
Samoin toppapuvut yms. ulkovaatteet ovat poikamaisempaa. Frilloihin ja röyhelöihin en poikaa pue !
Meillä on ollut toisinpäin, eli pojan jälkeen tyttö ja sitten taas poika. Pojallakin käytin pitsireunaista bodyä. Tosin siitä on aikaakin jo 9 vuotta.
siis poika. Mitä ihmeen väliä niillä petivaatteiden värillä on?
ja meillä on 9v pojalla huppari, jossa on pinkkejä raitoja ja 11v pojalla pipossa pinkkejä raitoja - itse ovat valinneet. Hirveä kohu aikoinaan nousi , kun 4v poika valitsi vaaleanpunaiset talvikengät!
eikö ihmisillä nyt ole muuta mietittävää?
Minusta poikavauvalla voi olla vaaleanpunaisia bodeja tai sukkahousuja ihan hyvin. Hametta tai röyhelöitä en laittaisi.
Mutta tyttöä en pue siniseen ollenkaan. tytön puen ainoastaan vaaleanpunaiseen, pinkkiin ja punaiseen.
pojille jos itse ostan vaatetta niin ostan keltaista ja vihreää ja punaista. Muut ostaa sitten ihan riittävästi sitä mustaa ja sinistä :(
ja mulla 3 poikaa ja 1 tyttö.
Vaaleapunainen ja vaaleansininen sopii molemmille sukupuolille, samoin kaikki muutkin värit.
ja sinen kasa vaatteita, eptivaatteita ja värjää ne vaaleanpunaiset joksikin muuksi.. Näin minä tein.
Leikinlaskun ja huumorin väriasiasta tietysti ymmärrän.
pitkään ja hartaasti toivottu tyttö... ja vaatekaappi täynnä pinkkiä. En laita esille edes yhtään punaista (joita käytin kyllä jonkin verran pojille) sillä olen niin onnellinen vihdoinkin päästessäni myös tytön äidiksi!
Kyllähän se kalliiksi tuli, mutta minkäpä sille voi.
ja en ole käyttänyt pojalla niitä tyttömäisimpiä vaatteita. En vaan jotenkin osaa pukea poikaa vaaleanpunaisiin röyhelöihin, missä vielä parhaimmassa tapauksessa lukee jotain tyyliin Sweet little girl. :) Meillä on tosin ollut aika paljon unisex-vaatteita (erityisesti pienimpiä vauvojen vaatteita), joten jonkin verran on samoja vaatteita käytetty. Mun ystävät ovat kyllä pitäneet huolta, että saadaan poikien vaatteita, useampikin kaveri kiikuttaa säännöllisesti omien pienten poikiensa pieniksi jääneitä vaatteita, mikä on ihan kivaa! :)
eikö se muuten ole makuasia onko röyhelöt rumaa vai ei? Minusta ne ovat nättejä tytöillä mutta ei todellakaan pojilla. Mun pojalle ollaan ostettu kirkkaan värisiä vaatteita kun taas tytöille mielestäni sopii paremmin hempeät sävyt...inhoan niitä tyttöjen räiketä vaatteita yöks.
en siis todellakaan ole pukenut poikaani meidän tyttöjen vanhoihin pinkkeihin hörhelövaatteisiin. Myöskään tytöille emme ostele mitään poikien sähkönsinisiä Batman-paitoja...én itsekään pukeudu mieheni vaatteisiin eikä hän minun joten miksi lapseni niin tekisivät? Eräiden mielestä siis poika voi samoin tein laittaa päälleen sen pinkin paidan ja siskon kivan vekkihameen?
poikia sekä tyttöjä, niin kyllä olen pääasiassa pukenut tytöt vaaleanpunaisiin ja pojat sitten niihin poikaväreihin. On poikavauvalla tosin ollut pinkki toppahaalari vastasyntyneenä, ja sisävaatteissa jotakin tyytöjen vanhaa mutta ei kuitenkaan vaaleanpunaisia bodeja tms... Enkä mitään pitsiä laittaisi pojalle, vaikka ihan söpöä sekin voisi olla :)