Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on tyttöjä ja sitten tulee poika...

Vierailija
01.01.2011 |

Eli ensin useampi tyttö ja sitten tulee poikavauva.

Oletteko käyttäneet tyttöjen vaatteita pojalla? Myös vaaleanpunaisia? Entä pitsikoristeisia?

Tarkoitan tosi tyttömäisiä vaatteita. Kehtaako niitä laittaa poikavauvalle?

Isompi poika saattaisi laittaa vastaan mutta vauva ei, voiko laittaa?

Entä petivaatteet. Ostaisitteko poikavauvalle uudet petivaatteet kun kotoa löytyvät ovat vain vaaleanpunaisia?

En kaipaa viestejä missä valitetaan että ei ole tyttöjen ja poikien värejä. Se on mielipide asia. Mielestäni vaaleanpunainen ei ole kovin poikamainen väri mutta melkein kaikki muut värit käy molemmille. Meillä on myös unisex-vaatteita mutta myös hyvin paljon vaaleapunaista.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä toisin päin, ensin syntyi kaksi poikaa ja nyt viimeisenä tyttö. Ja voin kyllä kertoa että meillä ei tyttöä pojan vaatteisiin pueta! Ei tulisi kuuloonkaan. Jos asia olisi niin että ensin olisi kaksi tyttöä ja sitten poika niin sama juttu... Köyhät tekee niin!

Vierailija
22/34 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko ihmisten tulevan sanomaan sulle, että söpö tyttö.

Tosin myös samaa mieltä, että kertoo köyhyydestä.

Meidän naapurin 5v. tyttöä luulin pojaksi, kun oli isoveljen vanhat vaatteet päällä.

Nyt tyttö on jo 7v. ja nykyään sillä on jo tyttöjen vaatteita.

Tuli vanhemmille kiire, kun tyttö halusi olla aina poikani kanssa ja hylkäsi tyttökaverinsa.

Tytöstä ruvettiin tekemään tyttöä ja huvitti nähdä se tyttö mekossa, kun ei ollut tottunut sellaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tytöt pitäisi pukea vaalenpunaiseen. Kun on niin paljon kauniimpiakin (ja unisex-värejä/kuoseja). Siksi en ole myöskään niin tehnyt vaan kakkospoikamme perii lähes kaikki tytön vaatteet.

Vierailija
24/34 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain tyttövauva, mutta ihmettelen mistä ihmeestä te löydätte nuo järkyttävän rumat, vaaleanpunaiset röyhelövaatteet. Itse olen ostanut ihan normaaleja vaatteita, osa "tyttömäisemmillä" väreillä, osa muilla kirkkailla ja raikkailla väreillä. Mutta en edes löydä noita 90-luvun tyylisiä röyhelöhirvityksiä (enkä onneksi ole saanut lahjaksikaan) mistään.

Vierailija
25/34 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäeroa isompien tyttöjen ja kuopuksen välillä on niin paljon, että olin ehtinyt hukata lähes kaikki tyttöjen vaatteet. Jotain punaisia kumisaappaita, villapuhua jne. on kuopus käyttänyt, mutta ne ovat olleet kirkaanpunaisia.

Meillä isommat tytötkin saivat aikanaan isolta osalta omat vaatteet eli nuorempi ei paljon käyttänyt isosiskonsa vanhoja. Toki jotain yöpukuja tms. käytti. Lakanat meillä on unisex-mallia eli niitä käyttää myös kuopuspoika.

Mutta kyllä mä voisin nyt tuolle 4v:lle ostaa vaaleanpunaisenkin poikien vaatteen. Eli ei pelkkä väri tee vaatteesta poikien tai tyttöjen. Kyllä mun iso mieskin käyttää vaaleanpunaista paitaa.

Vierailija
26/34 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen on tyttö (jolla hirveästi serkkutytöiltä perittyjä vaatteita) ja seuraava on poika. Aika paljon meni samat vaatteet mutta tietysti hameet ja jotkut "super-pinkkiunelmat" jäivät kaappiin. Kotioloissa käytettiin noita "rajatapauksia" mutta ihmistenilmoilla ei. Nyt poika on 3v ja hän rakastaa kaikkia siskonsa rimpsumekkoja... =o)

Vierailija
27/34 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. body/paita voisi olla v. pun., jos muut vaatteet t. sin. tai ruskeita, silloin ihan kiva ja tyylikäskin yhdistelmä, mitä aikuisetkin miehet käyttävät.

petivaatteet mielestäni joko valkoiset tai muuten neutraalit, v. pun. tökkisi minulla niissäkin pojalle.

pitsikaulus sopii pikkuvauvapojalle juhlassa esim. ristiäisissä, omallanikin oli. pitsipöksyjä en hänelle kuitenkaan ristiäisiin laittanut.

jos vaatteet ovat hyviä, voisithan miettiä niiden värjäämistä. esim. t, sin. tai musta.

omalla pojallani, joka nyt puolivuotias, käytän päivisin paljon t. sin. ja mustia vaatteita, jonkin verran v. sin. sekä piristeinä paidoissa/bodeissa punaista ja oranssia. petivaatteet v. sin. hippamuumia ja sukupuolineuraalia boboota.

Vierailija
28/34 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli lahjaksi tosi paljon poikien vaatteita. Ja lisäksi poika oli pieni syntyessään, joten tyttöjen ekat vaatteet oli isoja, oli pakkokin hommata pientä, joka oli sitten poikamaista.

Joitakin bodyjä käytin, jotka oli selkeästi tyttöjen, mutta kyllä ne sinne hyllylle viimeisiksi jäivät. Housuissa oli paljon unisex-mallia, joten kävivät. Ja muutenkin, en ole koskaan vauvan sukupuolta etukäteen tiennyt, joten pikkuvaatteissa on paljon unisexiä.

Pienen vauvan toppapuku oli vaaleanpuna/violetti, jossa poika vaunuissa nukkui. Em ostanut vaunuja varten uutta, lyhyen käyttöiän vaatetta.

Lakanat aika unisex, aluslakanoissa on ollut violettia ja vaaleanpunaista, jota poika pienenä kyllä käytti.

Yli 1v pojalla ei kyllä ollut siskojen vaatetta enää käytössä, paitsi villahousut ja -paita. Meillä ei ole kauheasti sukulaisia, jotka kutoisivat villavaatetta, joten hyvät valkoiset liloin raidoin somistetut, hieman vaaleanpunaista resoreissa, kelpasivat sinisen toppahaalarin alle mainiosti.

Vierailija
29/34 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kysellyt lapsiltani haluaako tämä tai tuon.

Pienikin lapsi osaa sanoa tykkääkö jostain.

Jos meillä neljänneksi syntynyt tyttö haluaa joskus veljiensä pieniksi jääneitä petivaatteita käyttää niin sitten käyttää mutta ehdotan ensin ja sitten kysyä haluaako jotain muuta.

Meillä lapset selaa välillä mainoslehtisiä ja sanoo että toi ja toi olisi hieno (niistä saa joululahjalistaankin ylös toiveita ennen joulua).

Koristeita voi lisätä ja ottaa pois.

Meillä on pojat syntynyt ensin ja tytölle on jäänyt punasta ja vaaleanpunaista käyttöön.. ;)

Minusta tämä on jokasen oma asia. Ei siis myöskään meidän vanhempien asia!

Jos poikasi haluaa punaista niin haluaa punaista, se on SINUN mielipide joka sitten vaikuttaa ettei sovi.

* Kerran olen lapselleni selittänyt kun ei halunnut enää LEMPIpaitaansa laittaa päälleen että saa tykätä juuri siitä väristä kuin mistä itse tykkää! Ja etsittiin yhdessä paljon punaisia esimerkkejä miehillä: kuka käyttää punaista ja lapsi oli purskahtaa ilonkyyneliin kun sai taas laittaa lempipaitansa (se oli punainen ja joku poika oli tarhassa haukkunut tyttöjen vaatteeksi).

OMA mieliväri on tärkeä asia.

Ei puhuta siitä mistä ME vanhemmat pidetään vaan se ykkönen tykkää, kakkonen tykkää, kolmonen tykkää, nelonen tykkää.

En voisi laittaa kolmannelle pojalleni merirosvopetiä jos lapsi sitä ei halua.

Vierailija
30/34 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä neljänneksi syntynyt tyttö haluaa joskus veljiensä pieniksi jääneitä petivaatteita käyttää niin sitten käyttää mutta ehdotan ensin ja sitten kysyä haluaako jotain muuta.

Meillä lapset selaa välillä mainoslehtisiä ja sanoo että toi ja toi olisi hieno (niistä saa joululahjalistaankin ylös toiveita ennen joulua).

neuvotella joistain petivaatteista. Ne saavat kelvata, mitä sinne sänkyyn laitetaan.

Vierailija
31/34 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja punasävyiset vaatteet, joissa ei ollut kukkia jne..tyttömäisiä kuvia on käytetty. Samoin on tehty vaaleanpunaiselle, jos on ollut yksivärinen tai vaikkapa valko-vaaleanpunaraidallinen.

Oli mulla tytöilläkin sinisiä vaatteita, sekä ruskeita, oransseja jne..

Ulkovaatteissa mulla on ollut vauva-ajan unisex värisiä (muta, ruskea jne..) ettei ole tarvinut niitä uusia ostella. Nyt isompana ulkovaatteet sitten ostettu vähän poikamaisemman värisinä mitä tytöillä vanhat ovat.

Itse miellän pelkän punaisen tai vaaleanpunaisen ihan neutraaliksi väriksi. Paljon on pojalla vaaleanpunaisia sekä punaisia (ei isosiskojen vanhoja) vaatteita nyt vanhempanakin. Joulupukki toi punaiset huopikkaatkin =)

Lakanat on pidetty mitä on ollut, ihan vaaleanpunaisimmat hello kityt sekä my litle ponyt on jääny käyttämättä. Mutta vaalenpunainen muumipussilakana ja muut on kovassa käytössä. Onneksi oli myös tytöillä ihan unisex pussilakanoitakin.

En ole ostanut uusia.

Vierailija
32/34 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan olen kierrättänyt ne eteenpäin ja saanut vastaavasti kierrätettynä poikien vaatteita.

Poikavauva kyllä nukkui joskus vaaleanpunaisessa yöpissä kun muuta ei ollut puhtaana, ja petivaatteita en vauvavaiheessa jaksanut uusia. Se pienen pieni peitto meni kuitenkin vain niin vähän aikaa.

Ei niissä "tyttöväreissä" ja pitseissä sinänsä mitään kammottavaa ole, mutta olen halunnut panostaa pojan pukemiseen siinä missä tyttöjenkin.

Vierailija
33/34 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokkatovereista ainakin kahdella olen nähnyt vaalenapunaisen t-paidan, toisella peräti koulukuvauksessa. Oma mieheni käyttää joskus vaaleanpunaisia miesten paitoja, t-paitaa. Tyttömäisiä vaatteita en juuri käyttäisi, mutta neutraaleja vaaleanpunaisia kyllä ja petivaatteita ainakin vauvalla. Ostin itse ekalle lapselle muuutamia vaaleanpunaisia vaatteita, on poika ja käytin hänellä. En nyt ole sitten houkutellut, ehkä ei niin haluaisi, kun kotona on kaksi vaaleanpunaisissa liehuvaa tyttöä, mutta jos nyt neljäs on taas poika, niin varmaan joitain noista vaaleanpunaisista käyttäisin, en kuitenkaan tyttöröyhelöjä tai mekkobodeja, enkä sukkahousuja, vaikka sitä en tosin varmaksi voi sanoa.

Vierailija
34/34 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet pitsitkään ei haittaa. Tälläkin hetkellä pojalla on pusero, jossa on pinkkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä