Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKAKUISET VKO.23***

02.06.2008 |

Ja uutta viikkoa taas:)

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin teiltä arvon kanssasisarilta raskauden laukaisemasta syömishäiriöstä. Josko joku tietäisi mistä löytyis tietoa tuosta, tai olisiko jollakin omakohtaista kokemusta.

Mulle on vajaa 2 viikkoa sitten iskenyt todella ikävä ongelma. Mä syön vaikka ei ois nälkä, ja vaikka maha ois ihan täynnä.Tulee paha olo, mut ei pysty lopettamaan, ja sit tekee mieli mennä oksentamaan vaikka väkisin. Inhottaa tää ahmiminen,mutten vaan pysty lopettamaan. :(

Määitte & Mini08 21+4

Vierailija
22/26 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sitten pyörähti jalkapallon EM-kisat käyntiin ja miusta tuli "leski". :D Meillä kaikki mies puoleiset seuraa innokkaasti jalkapalloa ja kun ei ole kuin yksi telkkari, niin mie sitten roikun täällä netissä.

Kyselyä oli tuosta sokerirasituksesta ja täälläkin se on edessä. Viime raskaudessa kävin myös, silloin kaikki oli ihan ok. Ja uskoisin että niin on tälläkin kertaa, mutta juuri tuon painoindeksin takia sinne joudun menemään. Tylsää siellä on odotella, ja miulla kanssa tuo ongelma että mitä keksii tuolle pikkuneidille sen ajaksi. Kaipa se on miestä kinuttava sitten töistä pois tai yrittää tuota saada osumaan kesäloman ajalle.

Määittelle tsemppiä tuohon vaivaan. Itsellä ei ole kokemusta tuollaisesta.

Hormoneista tai jostain sen sijaan on kokemusta vähän liiankin kanssa. Tässä eräs päivä aloin kesken työpäivän itkemään töissä ja toisenakin päivänä oli lähellä. Ensimmäisellä kerralla asiakkaalla oli mukana känninen mies ja pieni tyttö autossa ja miulla kävi niin kovin sääliksi tyttöä, että alkoi itkettämään. Toisella kertaa pieni poika tippui penkiltä ja alkoi itkeä ja melkein itselläkin itku pääsi. Tänään mies osti kalliin paidan ilman kysymättä miulta ja taas itketti. Tää alkaa olla oikeesti ihan mahotonta. Lopulta tänäänkin olin niin hysteerinen että samaan aikaan itkin ja nauroin, perhe katseli vaan että nyt se on lopulta menettänyt järkensä tai jotain. Olisinkin kysellyt että onko muilla vastaavaa, koska ikinä en oo näin herkkis ollut.

(.) Nyt on kunnon jumpat alkaneet myös täällä, potkuja tuntuu tosi usein ja on kyllä kivaa. Usein tuleekin makoiltua sohvalla ja katseltua kun maha pomppii. :D Ensi torstaina olisi neuvola ja saisi silloin nuo kelan paperitkin. Pääsee sitten äitiyspakkausta hakemaan. Pitäisi olla melko helppo täyttääkin kun haen tuota äippärahaa edellisen rahan perusteella. Tosin sen verran muutosta että meilläkin maksetaan nykyisin palkkaa ekalta kolmelta kuukaudelta, kun viime vuonna sitä ei vielä saanut.

Vaivoja ei onneksi ole ollut, muuta kuin että vasempaan jalkaan on tullut ihan kauheat suonikohjut. :( Pitäisi kai käyttää tukisukkia, mutta töissä on niin kuuma että ei tee kauheesti mieli mitään paksuja sukkia vetää jalkaan. Ei vaan sitten tarvi koskaan pitää hametta päällä.

Joo, eipä tässä sitten muuta. Voikaahan kaikki hyvin. :)

AngelEyes ja masukki 21+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Mulla on nyt tätä yöheräilyä, nyt en enää jaksanut pyöriä sängyssä ja tulin tänne nettiin sitten roikkumaan, lueskelemaan juttuja ja katselemaan asuntoilmoituksia jne...

Joku kirjoitti syömisjutuista, mulla ollut hyvin samantyyppistä! Aivan älytöntä ahmimista vaikka huono olo ja täys, mutta ei vaan pysty lopettamaan... :/ En kyllä tiedä ratkaisua, mutta symppaan täältä kohtalosisarta!

AngelEyes: kirjoitit mielialoista, mua ei ole itkettänyt, mutta mulla on jo pidemmän aikaa ollut hirveitä äkillisiä raivokohtauksia! Olen ihan hyvällä tuulella, kun yhtäkkiä jostakin pikkujutusta vetäisen aivan tajuttomat kilarit! Ja itsekin tajuan, että ihan pimeitä reaktioita, mutta en pysty estämään mitenkään, suodattimet on totaalisesti pois päältä. Onneksi mies on vielä jaksanut...

Mullakin oli neuvola, jouduin rautakuurille, hemoglobiini 106. Toivottavasti maha kestää, ruoansulatuksen kanssa on ollut vähän kaikenlaisia ongelmia. Mutta ihme, etten ole ollut kovin väsynyt, ihan hyvin olen käynyt jumpassa ja puuhannut lomainnostuksen vallassa kaikenlaista pesimiseen liittyvää. Tällä kertaa, vihdoin, kuului ne ihanat sydänäänet! Aiemmin neuvolantäti sai kuulumaan vaan kaiut, istukka vissiin edessä ja lienee vielä muodoltansa paksu. Sain Kelaan kaikenlaisia papereita vietäväksi ja olen myös ihan pihalla!

Muutenkin on aika paljon lueskeltavaa noitten vauvavakuutusten tiimoilta, onko muita hankkimassa vauvavakuutusta? Rv 27 mennessä se tulisi monessa paikassa olla varattuna, jos meinaa synytymättömälle lapselle ottaa vakuutuksen. Onko joillakin jo kokemusta vakuutuksista?

Hauskaa sunnuntaipäivää Lokakuisille!

Saneline 22+3

Vierailija
24/26 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve:)

Mä oon ollut ihan kypsä näihin sivuihin, kun eole ainakaan kuukauteen päässyt kirjautumaan sisään:( Nyt pääsen mutta nimimerkkiäini ei saada näkyviin...

No kuulumisia pitkästä aikaa...käytiin siellä Turkissa lomailemassa kolmisen viikoa sitten ja ihanaa oli..ainostaa että sain vatsataudin tuliaisena..onneksi ei mitään vakavaa ja vauva ei ollut moksiskaan.

Vatsa kasvaa..ja vasta viikon olen tuntenut liikkeitä päivittäin mikä on tosi huojentavaa. Rakenne-ultra oli pari viikkoa sitten ja olin varma ettei masussa ole kaikki kunnossa, vaan onneksi olin väärässä:) Siellä pikku-Fredriksson pyörähteli ja kaikki oli kunnossa.

Paniikki meinaa silti iskeä..kohta on lokakuu ja mitään ei ole valmiina. Tioedän että kesä hurahtaa nopsasti. No,parin viikonpäsätä alkaa alennusmyynnit:)

Autokin pitäis vaihtaa ja siinäpä on stressiä tai siis rahanmenoa, mutta ei tohon nykyiseen autoon oikein mahdu.

Eilen olin etsimässä hää-asua veljeni häihin jotka on viikon päästä ja voi onneton mikä valikoima:( Aivan surkeeta..no Sokokselta ostin sit pari,jotka ei ollu äitiysmekkoja mutta istuivat ihan hyvin. Netistä löytyis vaikka mitä, mutta mulle se on jotenkin hankalaa kun pitäis päästä sovittamaan ensin.

Vakuutuksista...otetaan Tapiolasta vakuutus, sielläon kahdella muullakin lapsella ja palvelu toimii hyvin ja nopeasti, tosinei taida olla halvimmasta päästä. Hitsi, kun ahdistaa kun tuntuu ettei rahat riitä yhtään mihinkään..ja lottovoittokaan ei osu ikinä kohdalle.

No mutta mä voisin varmaan kirjoittaa romaani kun on ollut niin pitkä tauko viimeisestä kerrasta. Kiva olla taas mukana, voikaahan hyvin:)

-Tiziana rv 22+1

Vierailija
25/26 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

määitte, mulla on tuollaisia ahmimispäiviä paljonkin.. ja syöpöttelen salaa koska töissä ja kotona olen sanonut, että paino on noussut liikaa. Nyt tuntuu, että kaikki kyttäävät, että syön terveellisesti :( ja kyllä syönkin, varmasti kilon hedelmiä ja kasviksia päivässä, mutta lisäksi en voi vastustaa juustovoileipiä ja suklaata..

Joku mietiskeli, että voisi johtua siitä kun on laihduttanut paljon ennen raskautta ja ollut tarkka syömisistä. Olenkin ollut ikuinen laihduttaja ja viime syksynä onnistuin pudottamaan 10kg.. Ja raskaaksi tultuani tuo määrä tuli takaisin lyhyessä ajassa ja alussa annoinkin itselleni luvan herkutella. Nyt on riistäytyny käsistä :( ei tämä jokapäiväistä ole enkä vietä päiviä aamusta iltaan sisällä syöden, mutta tiedän, ettei nämä kalorimäärät normaalia ole. Oksentanut en ole eikä se ole käynyt mielessäkään.

Sovitaanko kuitenkin määitte, että otetaan itseämme niskasta kiinni ja käsketään miehenkin puuttua asiaan, jos huomaa mässäilyn. Kuitenkin niin, että välillä mekin saadaan herkutella. Olisiko kaksi herkkupäivää viikossa hyvä? Muina päivinä syödään kaikkien ohjeiden mukaan ja aina kun tekee mieli jotain hyvää, niin lyödään nyrkkiä seinään ja tyydytään tuorekurkkuun :)

fanny 21

Vierailija
26/26 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen päivän ultraväsyttävän messumatkan jälkeen ilmoittaudun taas elävien kirjoihin... Olipas hommaa. Ja tosi turhauttavaa viettää 3 päivää Pariisissa pääsemättä messukeskus-hotelli-ravintola-akselia kauemmaksi.

Määitte, mua huolestuttaa kovasti sun viesti. Miten sä muuten voit, mitä sulle kuuluu? Sullahan oli jokin aikaa sitten niitä verenvuotoja, se oli varmaan henkisestikin rankkaa aikaa. Ehkä tuo syömishäiriösi liittyy jotenkin siihen stressiin? Kenen kanssa olet puhunut asiasta? Miten miehesi kanssa sujuu? Onko sulla jäänyt huolehtiminen päälle, vai saatko rentouduttua?

Sinuna ottaisin yhteyttä neuvolaan ja keskustelisin siellä ihan kunnolla, ja sitten mietit mitä voit tehdä hyvinvointisi eteen - rentoutusta, lepoa, kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa? Raskaus on jännää aikaa, mä olen huomannut että oman kehon muutokset on aika rajuja noin niinkuin henkisestikin, ehkä syömishäiriö voi olla jotenkin liityksissä siihen.

Tsemppiä, kerrohan miten asia etenee ?