Sanokaa lapsillenne, etteivät ammu raketteja ennen aikojaan!!
Kuulin juuri, että erään tuttavan koira oli eilen päiväkävelyllä säikähtänyt uudenvuodenrakettia, jonka joku malttamaton lahopää oli halunnut välttämättä räjäyttää ennen aikojaan. Koira oli juossut suoraan päin bussia ja kuollut. Perhe oli menettänyt vanhemman koiransa terveyssyistä aikaisemmin tänä vuonna ja nyt sitten tämä.
Kommentit (26)
itse koiranomistajana kannan silti vastuun koiran turvallisuudesta. Koska tosiasiat on tiedossa, niin muutama päivä aaton tienoilla hoidetaan ulkoilut niin, ettei tällaista pääse käymään. Eli käytännössä siis pihalla käydään vain tarpeilla ja todella lyhyellä remmillä.
ammuskelijat? Vai saako niitä alaikäiset paukutella mutta ei ostaa?
Jos koira olisi ollut asillisesti kiinni se ei olisi päässyt jouksemaan päin bussia!
säikähtää ja tempaisee itsensä irti, ei sitä pitele pyhä pietarikaan.
Nyt tietysti joku alkaa jeesustella, että pitääkö sitten hankkia niin iso koira, ettei sitä pysty pitämään taskussa kaikissa tilanteissa. Samalla logiikalla pitäisi sitten kieltää kaikki hyttystä isommat lemmikit ja talouseläimet ja lopettaa kaikki citykania isommat villieläimet. Sekä palsta mamman juopunut avokki, joka suuttuu nakki kiskalla.
eli jos nuorella on raketti on joko vanhempi tehnyt sakotetavan rikkeen tahi nuori "varastanut" rakettinsa...
ollut omituisen hiljaista. Ei ole yhtään paukahdusta kuulunut vielä :O Yleensä kuuluu jo paria päivää ennen uuden vuoden aattoa pauketta. Onkohan ihmiset saaneet jostain järkeä päähänsä? Saiko sitä kaupan päälle kun osti ilotulitteita?
ollut omituisen hiljaista. Ei ole yhtään paukahdusta kuulunut vielä :O Yleensä kuuluu jo paria päivää ennen uuden vuoden aattoa pauketta. Onkohan ihmiset saaneet jostain järkeä päähänsä? Saiko sitä kaupan päälle kun osti ilotulitteita?
Aikasempina vuosina on ollut tienoo yhtä sotatanteretta aamusta asti. Ihmettelinkin, että mikä on tullut mutta täältähän se syy selvisi :)
Jos koira olisi ollut asillisesti kiinni se ei olisi päässyt jouksemaan päin bussia!
säikähtää ja tempaisee itsensä irti, ei sitä pitele pyhä pietarikaan. Nyt tietysti joku alkaa jeesustella, että pitääkö sitten hankkia niin iso koira, ettei sitä pysty pitämään taskussa kaikissa tilanteissa. Samalla logiikalla pitäisi sitten kieltää kaikki hyttystä isommat lemmikit ja talouseläimet ja lopettaa kaikki citykania isommat villieläimet. Sekä palsta mamman juopunut avokki, joka suuttuu nakki kiskalla.
pätee eri säännöt. Yllätys yllätys.
kuin aamuun asti.
Mulle on ihan sama milloin ammutte raketteja kunhan ette enää kello 24 jälkeen ammu. Mä haluan sitten jo nukkua rauhassa.
säikähtää vaikka mitä ääntä. Eli jos hankkii koiran, on siitä vastuussa, vaikka koira olisi miten iso.
kun ei ikä riitä.
Ja kyllä olisi koiranomistajan pitänyt varautua tuollaiseen tänään, itsekkin ulkoilutan aivan hysteerisesti paukkuja pelkäävää koiraa ja olen varautunut säikähtämisiin, pitää olla sen verran ruista ranteessa että jaksaa pitää kiinni.
Vai ei kai suinkaan koira ollut irti?!
ja kiinni on pysyny, vaikka olisin itse kaatunut.
sanokaa niille kakaroillenne, että kasvavat ensin aikuisiksi ja ampuvat raketteja vasta sit. Lapsilla ei ole mitään asiaa koskea raketteihin.
Ja todellakin, kannattaa hankkia vain sen kokoinen koira, jota pystyy yllättävissäkin tilanteissa käsittelemään.
tädit suuttuvat, jos pamautat raketin.
Viime vuonna oli lehdessä Paavo-terrieristä, joka pelkäsi kuollakseen kovia äänia ja raketteja. Paavo oli illalla asianmukaisesti lääkitty ja silti koira-parka oli ollut aivan läkähdyksissä koko yön. Seuraavana aamuna vihdoin uskaltautuivat Paavon kanssa kävelylle ja eikö joku reikäpää mennyt pamauttamaan raketin. Koira lyyhistyi niille jaloilleen ja kuoli ilmeisesti shokkiin.
Viime vuonna oli lehdessä Paavo-terrieristä, joka pelkäsi kuollakseen kovia äänia ja raketteja. Paavo oli illalla asianmukaisesti lääkitty ja silti koira-parka oli ollut aivan läkähdyksissä koko yön. Seuraavana aamuna vihdoin uskaltautuivat Paavon kanssa kävelylle ja eikö joku reikäpää mennyt pamauttamaan raketin. Koira lyyhistyi niille jaloilleen ja kuoli ilmeisesti shokkiin.
Anteeksi, mua rupes naurattamaan :D
No kuule on nykä'issyt isotkin koirat
ja kiinni on pysyny, vaikka olisin itse kaatunut.
* Kuvittelee iltapäivälehden lööppiä *
Olen ihmetellyt että missä ovat kaikki räjäyttelijät, edes papatteja en ole huomannut!
Avokin ja koiran hallitsemiseen
säikähtää ja tempaisee itsensä irti, ei sitä pitele pyhä pietarikaan. Nyt tietysti joku alkaa jeesustella, että pitääkö sitten hankkia niin iso koira, ettei sitä pysty pitämään taskussa kaikissa tilanteissa. Samalla logiikalla pitäisi sitten kieltää kaikki hyttystä isommat lemmikit ja talouseläimet ja lopettaa kaikki citykania isommat villieläimet. Sekä palsta mamman juopunut avokki, joka suuttuu nakki kiskalla.
pätee eri säännöt. Yllätys yllätys.
Sinun mies!
pauketta yhtään ja asutaan pääkupunkisudulla yhden taajaman keskustassa ja ollaan oltu kotona koko päivät. Harvinaisen hiljaista on ollut edellisiin vuosiin verrattuna. Räjähteiden ikärajan muutos on kyllä tehnyt tehtävänsä kellonaikojen rukkauksella ei ole ollut tällaista vaikutusta.