Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla ollut koskaan rytmihäiriöitä? Ovatko yleisiä?

Vierailija
30.12.2010 |

Itselläni on lähes päivittäin lisälyöntisyyttä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna löydettiin barlowin syndrooma.

Vierailija
2/7 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join paljon kahvia ja talvella etenkin oli yleistä. Siirryin kofeiinittomaan, nyt tosi harvoin tulee enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi väsyneenä sydän muljahtelee ja ajoittain lyö hyvin nopeasti. Muljahduksia saattaa tulla joskus enemmän ja joskus vähemmän. Nehän ovat vaarattomia ja lähes kaikilla niitä on mutta kaikki ei niitä tunne. Minulla on sydäntä tutkittu usein kun pulssi nousee jo pienestä liikkeestä välillä 100. Kannattaa kuitenkin käydä lääkärissä jos usein on, niin selviää onko rytmihäiriö lääkitystä vaativaa. Itselläni ei ole. Lääkäri voi laittaa holter-tutkimukseen lähetteen.

terv:hoitsu

Vierailija
4/7 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkitys on

Vierailija
5/7 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollu aiemmin.

Mulla ne liitty stressiin. Aina kun rauhottu paikalleen - sänkyyn, luentosaliin, koulun ruokalaan, sohvalle tms. - sydän alko tehdä sitä että se ikään ku jätti yhden lyönnin pois ja löi sitte seuraavan lyönnin tosi lujaa. Varsinki nukkumaan mennessä ärsytti, ku vaikeutti nukahtamista. Kävin lääkärissä, muttei sydänfilmille saatu yhtään muljahdusta. Sillon lääkäri kuitenki sano, että ovat ihan normaaleja, pari sataaki voi tulla päivässä. Sit jos ne alkaa tehdä kipeää tai niitä tulee rasituksen aikana / ne ei lopu, kun vaikka alkaa kävellä (koska mulla ne siis aina tuli levossa), ni sitte pitää ottaa yhteys lääkäriin.

Nyt on stressit helpottanu paljon ja sitä mukaa myös muljahdukset vähentyny tai jopa hävinny. En oo ees tullu ajatelleeks koska olis ollu viimeks... :)

Vierailija
6/7 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin alkaa rinnassa tuntua muljahtelua.

Vierailija
7/7 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on ristiriitaista tietoa tästäkin :(

Minulla häiriöitä on ollut sekä levossa että liikunnassa, pahojakin tiheälyöntisyyskohtauksia. Pahimmat ovat kestäneet 1,5-

2 tuntia ja ambulanssin olen kerran joutunut soittamaan. Syke on noissa kohtauksissa noin 230-260 minuutissa, eli aika nopeasti alkaa tulla huono olo. Myös tajuttomaksi olen hetkeksi joskus mennyt.

Viime vuonna tehtiin holtterointi, ja sen perusteella terveyskeskuksesta sain kuulla että ei ole syytä huoleen (tulos kyllä epäilyttää vieläkin). Häiriöitä tulee sekä levossa että rasituksessa, mutta sekään ei kuulemma ole ongelma. Nuo pahat kohtaukset ovat kuitenkin jääneet pois kun aloitin lääkityksen kilpirauhasen vajaatoimintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi