Sisarpuolten katkeruus..
Isälläni on edellisestä liitostaan tyttö ja poika, ja tästä ns. uudesta liitosta minä. Emme koskaan oppineet lapsena tuntemaan toisiamme, koska isäni yksinkertaisesti "kielsi" isompien lastensa olemassaolon. No, nyt aikuisena olisin halunnut tutustua näihin sisaruksiin, mutta se ei ole niin helppoa. Erityisesti tämä siskopuoleni on minulle! niin katkera siitä, että olen saanut elää ydinperheessä johon kuului isä, ja hän taas on joutunut elämään yh-äidin kanssa. =(
Ensinnäkin; enhän minä tähän asiaan ole mitenkään syyllinen!
Toiseksi; uskon että hän yh-äidin lapsena suvun ympäröimänä on ollut ihan yhtä onnekas kuin minä ydinperheen lapsena, kaukana suvusta ja juoppojen vanhempien kanssa. =/
Mutta siis, pirun vaikea koittaa päästä väleihin suvun kanssa kun perheemme on ollut aina se eristyksissä oleva "hylkiöperhe".
Kommentit (24)
ennenkuin tulin täysi-ikäiseksi. Muuten tämä olisikin helpompaa.
Ilmoita halukkuutesi tapaamiseen, mutta älä tuputa itseäsi heille jatkuvasti. Jätä valinta heille. Vähitellen heitä voi alkaa kiinnostaa tämä uusi sisarus. Ymmärräthän sen, että isä on heidät hylännyt äitisi ja sinun takiasi, ja katkeruus isää kohtaan kohdistuu nyt sinuun. Isäsi teot eivät ole sinun vikaasi, mutta et myöskään pysty poistamaan sisaruspuoltesi katkeruutta mitenkään. Vain he itse voivat sen tehdä.
En minä ainakaan ole missään tekemisissä isäni vanhimman lapsen kanssa. Onneksi et kuulu sukuun samalla tavalla kuin täyssisarukset, joten ei ole mitään pakko kutsua ristiäisiin tai rippijuhliin, eikä toisaalta onneksi tarvitse noudattaa kutsua, jos sinä olet kutsujana.
Parasta tietysti olisi, että koko isäsi suku kääntäisi teille selkänsä, olethan avionrikkojan tytär.
Hän on oppinut vihan jo äidinmaidosta.
Voisitko hieman tarkentaa, mitä tarkoitat? Minkä vihan olen oppinut jo äidinmaidossa?
Isäni vanhin lapsi on biologisesti täyssisarukseni eli sama isä ja sama äiti, jopa sama avioliitto. Silti emme ole missään tekemisissä, eikä se minua vaivaa. Osasyynä voi olla se, että hän on kuollut.
miksi siis heidän pitäisi olla sinun kanssasi tekemisissä? Todennäköisesti et ole mikään kiva tyyppi, jonka kanssa haluaa olla tekemisissä, joten ole kiltti ja jätä heidät rauhaan. Heistä on varmaan aika noloa uudestaan ja uudestaan yrittää selittää sinulle, että heillä on oma elämä, ihan ilman sinua.
mutta kaalipääksi en tunnustaudu, koska minusta on ihan turha tunkeutua sisaruspuoltensa elämään väkisin. Ihan turha kuvitella, että ap kiinnostaisi pätkääkään sisaruksiaan, päinvastoin. Katkeruus on ihan oikeutettua, koska ap:n äiti vei isän isommilta lapsilta isän, ja se on oikeasti kamala asia. Ap tekisi kaikille oikeutta ymmärtämällä, että on ei-toivottu jäsen sukuun.
kun vanhempani erosivat. Pian isä löysi uuden naisen, meni naimisiin tämän kanssa. Elämä hymyili. Nainen leikki kilttiä äitipuolta. Syntyi ensinmäinen yhteinen piltti taloon. Nainen muutui totaalisesti minua ja veljeäni kohtaan. Meitä tavattiin max 1 - 2 kertaa vuodessa. Synttäreinä lähetettiin 5 - 10 markkaa kuoressa, jos muistettiin. Matkoilta tuli kortti, me olimme äitimme kanssa kotona, rahaa ei ollut. Mummu oli ainoa missä voitiin joskus käydä!
Olen katkera siitä, kuinka jouluisin tuotiin jotain pahaa suklaata ja sammalla piti joka vuosi muistaa kertoa mitä heidän LAPSENSA SAA LAHJAKSI. Me saimme vain jotain pientä ja välttämätöntä.
Vuodet vieri kasvoin, mutta kaipuuni isääni ei hävinnyt koskaan:( Olen yrittänyt pitää häneen yhteyttä, mutta välillä se ärsyttää:(( Kerromme vaarille, että meidän tyttö sai stipendin, äitipuoli päättääkin taas ylistää omiaan MEILLÄ SAADAAN JOKA VUOSI! Meidän "ville" sitä ja tätä. SITÄ EI VAAN JAKSA KUUNNELLA, RIITTÄÄ ETTÄ MENETIMME OIKEUDEN ISÄÄN.
Älä sii ainakaan minulle tule sanomaan, että olimme onnelisempia kun saimme olla vain yh äitimme kanssa joka todellakin eli kädestä suuhun.
sä saisit pitämällä yhteyttä melko vieraisiin ihmisiin jotka on katkeria ja vihaisia. Viekö se enemmän energiaa kuin antaa
En ole itseäni tuputtanut, olen vaan aikuistuttuani ymmärtänyt miten väärin vanhempamme ovat toimineet katkaistessaan meidän välimme, ja sen haluaisin korjata. Olen siis ilmaissut haluni tutustua mutta en ole vainonnut ketään, enkä vainoa. Muu suku hyväksyy minut kyllä, mutta vanhempieni valinnasta johtuen en tunne oikein heitäkään.
Kamalaa nähdä miten katkeria ihmisiä täällä palstalla on, ja miten katkeruus sumentaa sen vähänkin järjen mikä päässä ehkä on.. ihan kuin se olisi lapsen vika että vanhemmat ovat toimineet noin? Minkä ihmeen minä sille voin että isäni erosi silloin kun minä en ollut edes syntynyt? =)
Millä perusteella joku täällä palstalla tietää millainen ihminen minä olen? Siksikö kun olen niin paha että haluaisin tuntea sisarpuoleni?
En minä ainakaan ole missään tekemisissä isäni vanhimman lapsen kanssa. Onneksi et kuulu sukuun samalla tavalla kuin täyssisarukset, joten ei ole mitään pakko kutsua ristiäisiin tai rippijuhliin, eikä toisaalta onneksi tarvitse noudattaa kutsua, jos sinä olet kutsujana. Parasta tietysti olisi, että koko isäsi suku kääntäisi teille selkänsä, olethan avionrikkojan tytär.
isälläsi on sinua vanhempi lapsi????
Meillä mies on liittomme aikana saanut lehtolapsen lyhyestä suhteesta. En tiedä, miten omat lapseni suhtautuisivat, jos tämä petoksesta syntynyt lapsi haluaisi pitää heihin yhteyttä.
Meillä mies on liittomme aikana saanut lehtolapsen lyhyestä suhteesta. En tiedä, miten omat lapseni suhtautuisivat, jos tämä petoksesta syntynyt lapsi haluaisi pitää heihin yhteyttä.
ja eivät halua pitää yhteyttä
En ole itseäni tuputtanut, olen vaan aikuistuttuani ymmärtänyt miten väärin vanhempamme ovat toimineet katkaistessaan meidän välimme, ja sen haluaisin korjata. Olen siis ilmaissut haluni tutustua mutta en ole vainonnut ketään, enkä vainoa. Muu suku hyväksyy minut kyllä, mutta vanhempieni valinnasta johtuen en tunne oikein heitäkään. Kamalaa nähdä miten katkeria ihmisiä täällä palstalla on, ja miten katkeruus sumentaa sen vähänkin järjen mikä päässä ehkä on.. ihan kuin se olisi lapsen vika että vanhemmat ovat toimineet noin? Minkä ihmeen minä sille voin että isäni erosi silloin kun minä en ollut edes syntynyt? =) Millä perusteella joku täällä palstalla tietää millainen ihminen minä olen? Siksikö kun olen niin paha että haluaisin tuntea sisarpuoleni?
että olet heille vieras, kohtalaisen turha ihminen, jonka kanssa heillä ei ole tarvetta olla missään tekemisissä. Etkä sinä voi korjata mitään välejä, koska sellaisia ei ole koskaan ollut.
Olen aina ihmetellyt näitä sivusuhteiden lapsia, jotka tunkevat kaikin keinoin (yleensä) isänsä muiden biologisten lasten luokse, vaikka sisarukset eivät voisi olla vähempää kiinnostuneita Ja joku "muu suu hyväksyy minut kyllä" -juttu on aika hauskaa, koska kai ne nyt on sun kanssa olleet alusta alkaen, isäsi veljet ja siskot, vai pitikö isä sinut pimennossa heiltäkin, häpesi jotenkin?
Se jäi nyt epäselväksi. Haluat korjata jotain jne. mutta en oikein ymmärrä, mitä olet hakemassa tässä jutussa. Kaikesta päätellen he eivät halu olla kanssasi tekemisissä.
En ole itseäni tuputtanut, olen vaan aikuistuttuani ymmärtänyt miten väärin vanhempamme ovat toimineet katkaistessaan meidän välimme, ja sen haluaisin korjata. Olen siis ilmaissut haluni tutustua mutta en ole vainonnut ketään, enkä vainoa. Muu suku hyväksyy minut kyllä, mutta vanhempieni valinnasta johtuen en tunne oikein heitäkään. Kamalaa nähdä miten katkeria ihmisiä täällä palstalla on, ja miten katkeruus sumentaa sen vähänkin järjen mikä päässä ehkä on.. ihan kuin se olisi lapsen vika että vanhemmat ovat toimineet noin? Minkä ihmeen minä sille voin että isäni erosi silloin kun minä en ollut edes syntynyt? =) Millä perusteella joku täällä palstalla tietää millainen ihminen minä olen? Siksikö kun olen niin paha että haluaisin tuntea sisarpuoleni?
että olet heille vieras, kohtalaisen turha ihminen, jonka kanssa heillä ei ole tarvetta olla missään tekemisissä. Etkä sinä voi korjata mitään välejä, koska sellaisia ei ole koskaan ollut. Olen aina ihmetellyt näitä sivusuhteiden lapsia, jotka tunkevat kaikin keinoin (yleensä) isänsä muiden biologisten lasten luokse, vaikka sisarukset eivät voisi olla vähempää kiinnostuneita Ja joku "muu suu hyväksyy minut kyllä" -juttu on aika hauskaa, koska kai ne nyt on sun kanssa olleet alusta alkaen, isäsi veljet ja siskot, vai pitikö isä sinut pimennossa heiltäkin, häpesi jotenkin?
oli vastaus siihen kun joku sanoi etten ole toivottu koko sukuun...
En koe olevani minkään sivusuhteen lapsi koska vanhempani olivat olleet naimisissa 4-5 v. kun synnyin, ja ovat naimisissa edelleen. Isäni eka avoliitto kesti n. 3 vuotta.
Omasta kokemuksesta isovanhemmat ovat helposti muurinmurtajia.