Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diapam lapsella

Vierailija
30.12.2010 |

Onko kokemuksia Diapamin käytöstä lapsella?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle annettiin kuulemma lapsena epilepsiaan kun muiden laakkeiden kanssa oli ongelmia. Ei kuitenkaan toiminut minulla eli ei poistanut epileptisia kohtauksia. Olin kylla vahan jarkyttynyt kuin aikuisena (ja epilepsiastani aikaa sitten parantuneena) kuulin etta olin saanut Diapameja...

Vierailija
2/7 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin antaisin lapselle mitään bentsodiatsepiineihin kuuluvaa lääkettä. Koukuttaa todella nopeasti. =/

T: ensihoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä kuullutkaan, että lapsille sitä käytettäisiin. Jos jotain, niin yleensä sitten melatoniinia. Jos muita indikaatioita on, niin myös neurolepteissä on väsyttäviä - ei toki yksin unilääkkeeksi lapselle niitäkään.

Voipi tietysti olla, että tapauksessasi on jotain erityisen erityistä, josta syystä diatsepaami on kehissä. Muuten olisin hyvin kriittinen ja varmistuisin, että lääkkeen määrääjä tietää, mitä tekee. Joskus näkee todella erikoisin indikaatioin määrättävän rankkoja lääkkeitä.

Terv. lapsipotilaita hoitava lääkäri, psykan puolelta

Vierailija
4/7 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutti, että kyseessä on turvallinen lääke, mutta aviomieheni oli toista mieltä (vaikkei mikään alan ammattilainen olekaan).

Vierailija
5/7 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vain siis jos kouristus ei mene ohi itekseen.

Vierailija
6/7 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä ollut käytössä melatonine. Tehokas.

Vuoden verran meni 1 tabu per ilta. Ja nyt sattumanvaraisesti tarvetta.

Vierailija
7/7 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti diapamille on vaihtoehtoja.

Olen paljon nähnyt ja kuullut, mut en koskaan että diapamia määrättäisiin nukahtamisvaikeuksiin. HUH HUH.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän