Mitä sinä tekisit sillä rahalla, joka perheessänne kuluu alkoholiin ja/tai tupakkaan?
jos ette miehesi kanssa saisi/voisi enää juoda alkoholia/polttaa tupakkaa.
Millainen raha vuodessa tuosta kertyisi ja mitä tekisitte sillä rahalla?
Kommentit (23)
Eipä silla nyt järin erikoista tehdä, jotain uusia harrastusvälineitä ehkä?
säästöön pahan päivän varalle pannaan ne rahat, joita yli jää arkikulutuksesta.
Alkoholiin... Hmm... itse ostan ehkä viinipullon/kk eli siihen menee noin 120-160 euroa/vuosi. Miehellä menee vähän enemmän olueen. Eipä noitten rahojen kanssa sijoitusongelmiin vielä joutuisi!
Eipä sillä juuri juhlita. Viinipönttö saatetaan hakea jos vieraita tulee. Viiniä tehdään itsekkin.
han tavallisilla pärjännyt tähän asti.
[/quote]
En ole kyllä koskaan laskenut, kuinka paljon alkoholiin menee. Tupakkaan menee yhteensä ehkä tonnin luokkaa. Alkoholiin menevä summa riippuu ihan siitä, mitä ostamme jne. Esim. tänä vuonna meni jo likimain 500e häiden juomien (siis alkopitoisten) ostamiseen.
Mutta kait ne johonkin toiseen turhuuteen menisi, kuten elektroniikkaan.
tulee ostettua ehkä alle 10 pulloa/tölkkiä siideriä vuodessa. Tupakkaan ei rahaa kulu.
tai sitten söisin muutaman pussin enemmän karkkia
kovin kummosia saisi. Meniskö jotain pari sataa maksimissaan vuodessa, ehkä ;)
Voisin käydä ylimääräisessä kasvohoidossa vaikka.
Minulle ei koskaan tule krapulaa, mutta en silti oikein välitä juomisesta. Krapulattomuusominaisuuteni menee monen mielestä pahasti hukkaan :)
No eipä se ole kummoinenkaan summa. JOs laskee vaikka kuukautta päälle kympin, niin eipä siitä vuoden aikana paljoa kerry. Joskus saatetaan ostaa olut tai lonkero kun ollaan ravintolassa eikä kumpikaan meistä polta. Ehkä sillä satasella vuodessa sitten voisi vaikka kartuttaa säästötiliä tai ostaa suklaata.
päästäisiin kerta vuoteen kaupunkilomalle tai etelään. minä en juo. kumpikaan ei polta.
kun käyn likkakavereitteni kanssa ulkona, max 100 e vuodessa. Tax freestä ostin kesällä kuoharin ja se on vieläkin juomatta, eli eipä hirveesti mene.
Tupakkaan ei yhtään, kun emme polta.
Mitä sillä sitten tekis, enpä tiedä. Osa menis jonkun korvaavan juoman ostamiseen, osa ehkä pilsneriin - saunakaljat.
Menis varmaan ihan tylsään peruselämiseen. En kyllä suoraan sanottuna olisi valmis luopumaan niistä muutamista känneistä, jotka vuodessa otan. Ja miten ihanaa on kylmä huurteinen terassilla kesäkuumalla.
Mitähän sillä tekisi... Ostaisinko uudet silmälasit, kävisin kampaajalla tmv. Puolet tuosta kyllä kuuluis miehelle ja se saattais haluta sijoittaa sen johonkin muuhun.
Ottaisin ravintolassa käydessä ehkäpä isomman jälkkärin jos joisin vettä tms. :D
Eli ois tarjottava isompi jälkkäri tms. ehkä miehellekin. ;)
enpä tiedä yhtään. Summa olis varmaan 2000-4000 €. Mitä sillä sitten tekis? Ylimääräisen ulkomaanmatkan kai, jos siihen olisi aikaa. No kalliimpi hotelli varmaan niille normireissuille sitten, kun enempää ei kyllä ehditä käymään. Kai sitä tietty voisi jotain merkkiveskojakin ostella, mutta oon ihan tavallisilla pärjännyt tähän asti.
Siis mitä liharuokiin menee vuodessa viiniä. Ei paljon tuntuisi meidän budjetissamme.
20 viikkoa vuodessa: 10 euroa/vko -> 200 euroa
32 viikkoa vuodessa: 0 euroa/vko -> 0 euroa
Eli keväällä ja kesällä saattaa useana iltana mennä rahaa terassille tai kotona lonkeroon tms. Talvella on hiljaisempaa, kun ei tee mieli käydä missään eikä kylmä juoma maistu iltaisin (enemmän kuluu teetä tai kuumaa kaakaota :))
Rahasta ei ole pulaa, joten vaikeaa sanoa miten tuon parisataa euroa "tuhlaisi". Luultavasti raha kuluisi perusmenoihin, ruokaan ja karkkiin.
Tupakkaan ei mene senttiäkään koskaan.
yh
enpä tiedä yhtään. Summa olis varmaan 2000-4000 €. Mitä sillä sitten tekis? Ylimääräisen ulkomaanmatkan kai, jos siihen olisi aikaa. No kalliimpi hotelli varmaan niille normireissuille sitten, kun enempää ei kyllä ehditä käymään.
Kai sitä tietty voisi jotain merkkiveskojakin ostella, mutta oon ihan tavallisilla pärjännyt tähän asti.