Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kantapääkipu-mistä johtuu

Vierailija
30.12.2010 |

Mistä johtuu kantapääkipu? Se on nimenomaan oikeassa jalassa ja se tuntuu vaikka en kävelisi yhtään.

Kun kosketan jalkaani, tunnistan ne kipeät kohdat.

Auttaako jalkafysioterapeutti?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ilmenee etenkin levossa ja yön jälkeen erityisen kipeät. Onko sinulla ap ollut vaiva pitkään? Minulla alkoi raskauden jälkeen n. 4 kk sitten.

Vierailija
2/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ilmenee etenkin levossa ja yön jälkeen erityisen kipeät. Onko sinulla ap ollut vaiva pitkään? Minulla alkoi raskauden jälkeen n. 4 kk sitten.

On siitä varmaan yli vuosi kun huomasin vaivan.

Jumpassa ollessa kun oltiin selällään, huomasin että

jalkapohja on kipeä.

Nyt on pahempi. Ja yön jälkeen enemmän kipua.

Kuulin just että jalkafyssari vois auttaa, ehkä ne tukipohjalliset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

inha vaiva. Käy lääkärissä.

Vierailija
4/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmannen raskauden jälkeen, alkoi viime kesänä, kun kuljin lättänäpohjaisilla kengillä. Erityisesti aamuisin oli tosi kipeä, oli hankalaa laskeutua rappuset alas. Mulla on todettu virheasento nilkoissa ja siihen tukipohjalliset, mutta eihän niitä tietty kesällä tullut käytettyä. Nyt just tajusin, että kantapäät eivät ole vähään aikaan olleet kipeät, johtuu varmaan siitä, että käytän nyt parempia kenkiä. Fyssarilta saat varmaankin apua, ainakin just nuo pohjalliset.

Vierailija
5/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

inha vaiva. Käy lääkärissä.

Täytys nyt varata aika! Ap.

Vierailija
6/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin se kaiketi vain lasten tauti.. vai onko?

Vierailija
7/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan aina muutaman sentin korko.

Geelikantapäätuki + venytykset + yövenyttäjä + särkylääke-kuuri paranti minulla vaivan

Vierailija
8/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli ja sattui aivan kamalasti. Säteili myös nilkan sisäpuolelle.

Lääkärissä kävin ja hoidoksi sain tulehduskipulääkettä sekä ohjeen kävellä korkeakorkoisilla kengillä. Juuri kun sinne lekuriin menin oli jalassa noin 4cm koroilla olevat nilkkurit ja lekuri sanoin niiden olevan juuri hyvät. Itsekin huomasin sen kun aamulla laitoin ne jalkaan. Kävely onnistui helpommin, mutta se kipu kun istahti hetkeksi. Oli sietämätöntä.

Kuurina tulehduskipulääkettä (vahvat sellaiset) ja korkkarit jalkaan.

Vierailija
9/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu pariin otteeseen. Yleensä se on mennyt ohi burana800 kuurilla ja instrusta ostettavan kantapääpohajllisen avulla. Myös liikuntakielto on ollut sen 2-4 viikkoa. Jos vaiva palaa vain, niin voidaan kokeilla kortisoonipiikkiä ja lopulta ainoa vaihtoehto on leikkaus, jota ei kyllä nykyään kovin helpolla tehdä

Vierailija
10/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmannen raskauden jälkeen, alkoi viime kesänä, kun kuljin lättänäpohjaisilla kengillä. Erityisesti aamuisin oli tosi kipeä, oli hankalaa laskeutua rappuset alas. Mulla on todettu virheasento nilkoissa ja siihen tukipohjalliset, mutta eihän niitä tietty kesällä tullut käytettyä. Nyt just tajusin, että kantapäät eivät ole vähään aikaan olleet kipeät, johtuu varmaan siitä, että käytän nyt parempia kenkiä. Fyssarilta saat varmaankin apua, ainakin just nuo pohjalliset.

Mä kans oon käyttäny huonoja kenkiä ja kipua enemmän ollut. Mietin sitä mikä yhteys vois olla kun on selkävaivaa, polvikipua ollut toissasyksynä ja lantiokori on kuulemma vinossa.

Jos kaikki tämä heijastuu myös jalkaan ja kantapäähän?

Ap

Vierailija
11/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmitenhan syy on liika paino. Tietysti raskausaikana painoa tuli aika nopeasti ja se yhdistettynä siihen, että lopetin kokonaan korkkareiden käytön (esikoista odottaessa käytin mm. töissä loppuun asti) aiheutti tuon minulle. Se on tullut ja mennyt sittemmin. Mulla auttaa parhaiten jalkapohjan venyttely, apteekista ostettava pehmuke kantapäälle ja tietysti ylipainon välttely.

Äitini sai vaivan, kun rakensivat kesämökkiä. Painojuttu taaskin. Hän kantoi koko kesän siellä raskaita tarvikkeita, betonisäkkejä jne. Liikaa painoa tuli jaloille ja siitä iski tuo kalvotulehdus.

Vierailija
12/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla kivut niistä johtuvia

Vierailija
13/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla kivut niistä johtuvia

Ei ole yliliikkuvia niveliä mulla. Ap

Vierailija
14/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geelikantapäätuki + venytykset + yövenyttäjä + särkylääke-kuuri paranti minulla vaivan

[/quote]

Paitsi minulla ei ollut yövenyttäjää.

Vierailija
15/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pystynyt välillä kävelemään ollenkaan, pistivät sairaalassa kortisoni piikkejä kantapäihin ja yöksi laittaa aina sellaiset kireät tukisukat jalkaan.

Vierailija
16/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Plantaarifaskiitti

- Retrokalkaneaaribursiitti

- Akillestendiniitti

- Virheasennot

- Artroosi

Tai jotain ihan muuta.

Ortopedille tai fysiatrille näyttämään. Yleensä vaiva pahenee ja paraneminen hidastuu mitä kauemmin vaivaa katselee ilman hoitoa. Korkea korko on ensiapua, ei lopullinen hoito. Pidemmän päälle se voi pahentaa vaivoja. Hoito (yleensä venyttely ym.) pitäisi aloittaa mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
17/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Plantaarifaskiitti

- Retrokalkaneaaribursiitti

- Akillestendiniitti

- Virheasennot

- Artroosi

Tai jotain ihan muuta.

Ortopedille tai fysiatrille näyttämään. Yleensä vaiva pahenee ja paraneminen hidastuu mitä kauemmin vaivaa katselee ilman hoitoa. Korkea korko on ensiapua, ei lopullinen hoito. Pidemmän päälle se voi pahentaa vaivoja. Hoito (yleensä venyttely ym.) pitäisi aloittaa mahdollisimman nopeasti.

Kiitos tästä! Epäilen myös virheasentoa itse. Ap.

Vierailija
18/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pystynyt välillä kävelemään ollenkaan, pistivät sairaalassa kortisoni piikkejä kantapäihin ja yöksi laittaa aina sellaiset kireät tukisukat jalkaan.

Siis onko parantunut jo?

Vierailija
19/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pystynyt kävelemään pariin viikkoon kun kipu oli kamalaa. Tutkin asiaa ja luin että kyse on todennäköisesti ns. luupiikki, minkä ensiapuna on kuumat jalkakylvyt päivittäin, villasukat, (tulehduskipulääkkeet), kipeätä kantapohjaa piti myös pyöritellä tennispallon päällä. Nämä auttoi niin hyvin, että viikon jälkeen kipu oli kadonnut kokonaan eikä tullut enää takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi