Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää hampaiden huono kunto :(

Vierailija
30.12.2010 |

Onko kellään muulla näöin huonot hampaat? Minulla kolmesta hampaasta pala lohjennut ja yksi niistä poistettiin. Toiseen aloitettiin juurihoito, muuta en vielä tiedä. Pelottaa että useampi hammas joudutaan poistamaan :( Oma vika kun en ole mennyt aikaisemmin hammaslääkäriin, pelkään ihan hirveästi. Nyt avomieheni pakotti, varasi ajan ja vei..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo kuulosta pahaltakaan, jos olet pitkään ollut käymättä. fiksu mies sulla. 1 poistettu vaan ja 1 juurihoito, ei paha.

ajattele: nyt ne leegot pannaan kuntoon ja jatkossa käyt 1-2 kertaa vuodessa tarkistuksessa.

Vierailija
2/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAMPAASI JA HENKESI HAISEE OKSETTAVALLE PASKALLE KUN NE OVAT HUONOSSA KUNNOSSA!!!!!!!

hyi saatana. tuollaista sitten pitää yrittää oksentamatta suudella.....

t.mies

kuuluu hassuja asioita.

Sitä vaan jäin miettimään, että miksi kirjoittajan piti erityisesti korostaa olevansa mies? TUoko se jotain lisäinformaatiota viestiin vai kuvitteleeko hän miehen olevan joku ylempi auktoriteetti naisen elämässä? Saa tietenkin vastata, ettei mun tarvitse elää epätietoisuudessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne löyhkää ne huonot hampaat.

Vierailija
4/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kaverini. Mutta en tiedä mitä kaikkea vielä edessä.. En uskalla edes ajatella. Varmaan useampi hammas joutuu juurihoitoon tai poistoon.. Onko muita keltä on poistettu hampaita? Onko implantteja? ap

Vierailija
5/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden hampaan korjaus maksaa niin paljon, että joudun kuukausia säästämään. Tuntuu toivottomalta!

Vierailija
6/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitten mies sen sinulle tai ei, niin minä voin ihan näin virtuaalihaistelulla kertoa sen hajuhaitan olevan todellinen.

Pyydä hoitoa esilääkityksessä, jos kovasti pelkäät. Jatkohan selviää vasta kun tarkastus on tehty...

Vierailija
7/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan ottaa hiukan lainaa..

Vierailija
8/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurihoito myös. Nyt yritän kovasti pitää huolta niistä ja syödä xylitolia

Vierailija
9/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole suuhygienisti ja päivittäin näen ihan hirveässä kunnossa olevia suita. Ja näkee että ei edes yritetä hoitaa kotona hampaita! Aikas halvalla pääsee kun edes HARJAISI HUOLELLISESTI aamulla ja illalla ja lankaa tulisi myös käyttää, siihenkää ei mene kuin max minuutti iltaisin. Ja sitten itketään ja valitetaan ja IHMETELLÄÄN kun on reikiä ja parodontiittia (googleta ja lue jos et tiedä mikä se on)

Vierailija
10/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla perussairaudet ja niihin käytetyt lääkkeet (mm. kortisoni) reikiinnyttävät hampaat.

Mulla ei ollut 14 vuoden aikan ainuttakaan reikää, mutta ekan kahden vuoden aikana lääkkeiden aloittamisesta tuli 8-9 reikää.

ole suuhygienisti ja päivittäin näen ihan hirveässä kunnossa olevia suita. Ja näkee että ei edes yritetä hoitaa kotona hampaita! Aikas halvalla pääsee kun edes HARJAISI HUOLELLISESTI aamulla ja illalla ja lankaa tulisi myös käyttää, siihenkää ei mene kuin max minuutti iltaisin. Ja sitten itketään ja valitetaan ja IHMETELLÄÄN kun on reikiä ja parodontiittia (googleta ja lue jos et tiedä mikä se on)

Vierailija
11/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla perussairaudet ja niihin käytetyt lääkkeet (mm. kortisoni) reikiinnyttävät hampaat. Mulla ei ollut 14 vuoden aikan ainuttakaan reikää, mutta ekan kahden vuoden aikana lääkkeiden aloittamisesta tuli 8-9 reikää.

Ikävää, että sinulle on käynyt noin.

Olet ilmeisesti saanut hyvät ohjeet, miten hoidat suutasi kortisonin käytön aikana. Onko lääkitys loppuiän kestävä vai kuuriluontoinen.

Käytätkö kortisonia inhaloiden vai tablettimuotoisena vai miten? Silläkin on vaikutusta...

T. toinen shg

Vierailija
12/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tarkoitankin ihan perus terveitä aikuisia ihmisiä ilman lääkityksiä yms. Monilla tunttu olevan ajatus et kun reikä tulee paikataan ja et sitä voidaan tehdä loputtomiin. Kohta ei ole mitä paikata ja muovipaikat ei ole ikuisia...

Vierailija
13/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mäkin teen. Mulle tuli jo nuorena paljon reikiä ja vaikeaa on sitä reikiintymistä estää. Varsinkin kun tuli vaihdettua noita muovipaikkoja niin eiväthän ne pitkään kestä. Amalgaamipaikat oli parempia.

Vältä karkkien napostelua ja pese hampaat 2 kertaa päivässä vähintään. Ja käyt vaan lääkärissä. Mäkin pelkään hammaslääkäriä ihan hysteerisyyteen asti mutta ei voi mitään, pakko sinnen on aika ajoin mennä. yritä löytää joku kiva hammaslääkäri. Ja maksaahan se tietysti aivan sairaasti mutta mä tingin sitten jostakin muusta. En tosin ole vielä keksinyt mistä mutta rahaa on vaan löydyttävä!

Vierailija
14/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa ei ehkä enää tabletteja tarvita.

Inhalaatiolääkkeiden jälkeen olen aina huuhdellut vedellä ja ennen ottamista pessyt hampaat mutta se ei taida riittää.

Olet ilmeisesti saanut hyvät ohjeet, miten hoidat suutasi kortisonin käytön aikana. Onko lääkitys loppuiän kestävä vai kuuriluontoinen.

Käytätkö kortisonia inhaloiden vai tablettimuotoisena vai miten? Silläkin on vaikutusta...

T. toinen shg

Vierailija
15/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa ei ehkä enää tabletteja tarvita. Inhalaatiolääkkeiden jälkeen olen aina huuhdellut vedellä ja ennen ottamista pessyt hampaat mutta se ei taida riittää.

Olet ilmeisesti saanut hyvät ohjeet, miten hoidat suutasi kortisonin käytön aikana. Onko lääkitys loppuiän kestävä vai kuuriluontoinen. Käytätkö kortisonia inhaloiden vai tablettimuotoisena vai miten? Silläkin on vaikutusta... T. toinen shg

Tosin huuhtominen auttaa lähinnä sieni-infektioiden ehkäisyssä. Kortisoni haurastuttaa hampaita, kuten myös muuta luustoa...

Saatko tarpeeksi kalsiumia ja d-vitamiinia, niitä kannattaa ottaa lisäksi purkista (vaikka joisit maitoa ja söisit muita maitotuotteita). Melkeinpä näkemättä sinua uskaltaisin suositella ainakin 20 mikrog:n d-vita-annosta (on yli suomalaisten suositusten) ja lisäksi kalkkitabletit (maksimiannostuksella). Auttaa reikiintymiseen, hampaiden lohkeiluun ja lisäksi ennalta ehkäisee osteoporoosilta.

T: Se toinen shg =)

Vierailija
16/19 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään hyvä hoitamaan hampaitani, napostelen jatkuvasti ja hammaslangat ja tikut ei kuulu repertuaariin. Hampaiden pesukin jää joskus illalla väliin.

Hammaslääkärissä otettiin röntgen ja tuloksena ei yhtään reikiä! Hammaskiveäkään ei ollut juuri ollenkaan. Hammaslekuri oli ihan ihmeissään ja sanoi minun olevan elävä esimerkki siitä, miten geenit ja lapsuudessa saatu kalsium (elin maidolla, juustolla ja Jekovit-suklaalla sekä sellaisilla kalkkirakeilla) vaikuttavat loppuelämän ajan.

Vierailija
17/19 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en karkinsyöntiä harrasta, ja se on harva kerta jos hampaat jää pesemättä. Hammaslääkäripelko vaan on mullakin aikamoinen...jäänyt menemättä sitten monen monta kertaa. Nyt multa on poistettu 4 poskihammasta (ei viisureita), viisurit poistettiin jo nuorena. Juurihoitoja yms. ollut tässämatkan varrella. Nyt tämä eilinen hampaanpoisto oli taas niitä kokemuksia joita en soisi kellekkään...ei meinannut puutua millään ja itse poisto kesti 1h 20 min....ja se kipu siinä oli aika kamalaa. Puudutusta lisättiin moneen kertaan ja nyt antibioottikuuri ja buranaa naamaan loppuloma :( 

Vierailija
18/19 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että hampaiden hoito nyt on aloitettu.  Eikä MIEHEN tarvitse tullakaan pussailemaan.

Vierailija
19/19 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2010 klo 11:14"]

En ole mikään hyvä hoitamaan hampaitani, napostelen jatkuvasti ja hammaslangat ja tikut ei kuulu repertuaariin. Hampaiden pesukin jää joskus illalla väliin.

Hammaslääkärissä otettiin röntgen ja tuloksena ei yhtään reikiä! Hammaskiveäkään ei ollut juuri ollenkaan. Hammaslekuri oli ihan ihmeissään ja sanoi minun olevan elävä esimerkki siitä, miten geenit ja lapsuudessa saatu kalsium (elin maidolla, juustolla ja Jekovit-suklaalla sekä sellaisilla kalkkirakeilla) vaikuttavat loppuelämän ajan.

[/quote]

Huoh... olisiko kuitenkin niin, että kariesbakteeritaso on vaan niin alhainen. Pelkäänpä kuitenkin, että ientulehdusta sinulla saattaa olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi