Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvalle viemisiä

Vierailija
29.12.2010 |

Onko hölmöä viedä uudelle vauvalle viemiseksi tavaraa, jota hän tarvitsee vasta kuukausien kuluttua? Tuntuu, että pientä vaatetta tulee kuitenkin, jos veisin vähän erilaista, jolla käyttöä vasta vähän myöhemmin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vanhemmat ymmärtävät jo kuinka nopeasti ne vauvat oikein kasvaakaan ja myöhemmin tarvittava tavarakin voi olla mieluinen. Itse olen kyllä jokaiselta kolmelta lapselta ollut kiitollinen sekä heti tarvittavista, että myöhemmin tarvittavista vaatteista ja muista tavaroista. Itse olen ajatellut, että jos pitäisi nyt pitäisi jollekkin vauvalahjaa ostaa niin ostaisin varmaan semmosen vähän paremman yövalon. Meillä on nyt viimesellä ollut kovassa käytössä nyt vauva-aikana ja sitten myöhemmin saa sen omaan huoneeseen =)

Vierailija
2/8 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksivuotias lapsi, ja silloin kun syntyi niin sain eri ihmisiltä lahjaksi 18 paria erilaisia pieniä tossuja ja villasukkia :-D Toki arvostin ajatusta, mutta liika on liikaa ja monet jäi täysin käyttämättä.

Enemmän iloa on sellaisista lahjoista joille varmasti löytyy käyttöä mutta mitä harvoin saa lahjana. Esim:

Tutteja (ellei vanhemmat ole niitä vastaan)

Vauvan sukkahousuja (korvaamattomat myös pojalla, käytetään joka ikinen päivä)

Nokkamuki (sellainen jossa on tippalukko)

Unihaalarit (miel. vähintään kokoa 62/68 koska sitä pienempiä tod. näk. jo on vaikka muille jakaa)

Soiva vedettävä pehmolelu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksivuotias lapsi, ja silloin kun syntyi niin sain eri ihmisiltä lahjaksi 18 paria erilaisia pieniä tossuja ja villasukkia :-D Toki arvostin ajatusta, mutta liika on liikaa ja monet jäi täysin käyttämättä.

Enemmän iloa on sellaisista lahjoista joille varmasti löytyy käyttöä mutta mitä harvoin saa lahjana. Esim:

Tutteja (ellei vanhemmat ole niitä vastaan)

Vauvan sukkahousuja (korvaamattomat myös pojalla, käytetään joka ikinen päivä)

Nokkamuki (sellainen jossa on tippalukko)

Unihaalarit (miel. vähintään kokoa 62/68 koska sitä pienempiä tod. näk. jo on vaikka muille jakaa)

Soiva vedettävä pehmolelu

Yleensä kuulemma menee vauvalla jo vähän pidempään. Tutteja en ostaisi, niitä on niin monenlaisia ja meidän vauva ainakin on tottunut yhteen malliin eivätkä muut edes kelpaa. Sama ongelma nokkamukissa.

Itse tykkäsin kaikista saamistamme vauvalahkoista. Monet toivat vaatetta kokoa 62-80. Pehmolelu ja lastenastiat olivat myös kivoja. Ja monet vieraat toivat myös kahvileivät tullessaan.

Vierailija
4/8 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- riittävän isot vaatteet, 68-74 cm (me vanhemmat olemme pitkiä, lapset ovat nopeakasvuisia)

- ensilusikat ja muut pikkulusikat

- nokkamukit, taikamukit jne. (sai kokeilla rauhassa, että joko osaisi juoda tai tykkääkö ko. mukista)

- muovilautaset (pitää voida mikrota!)

- pallo (sanotaan, että paras lelu lapselle)

- 6 kk ikäisille tarkoitetut lelut

- erilaiset harsot, pyyhkeet, pienet peitteet jne. käyttötekstiilit

Vierailija
5/8 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasyntyneiden vaatteita, kokoa 50-56 koska niitä ei tule äitiyspakkauksessa ollenkaan.

Lisäksi oli kiva saada hoitopöydän läheisyyteen heliseviä tai roikkuvia ensileluja, sekä tietenkin vaippapaketteja ja kosteuspyyhkeitä ym. tarpeellista. Veljeni oli koonnut ihanan vauvonhoidon "survival kitin" ja olin siitä tosi otettu.

Vierailija
6/8 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä oli kiva saada kun esikoinen oli vauva.

Kyllä ihan normijutut kuten vaipat olivat ihan riittävä tuominen. Vaatteita on yleensä omastakin takaa ja ne jäivät todella nopeasti pieneksi eikä kaikkia välttämättä kerennyt pitämään päällä kuin muutaman kerran. Niissä on myös se, että on niinkin nirsoja äiteä(!), jotka eivät hyväksy kuin itse ostamiaan vaatteita vauvalle. Näitä löytyy omasta lähipiiristä muutama kappale.

Vierailija
7/8 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 9 kk vanha vauva käyttää nyt kokoa 80 cm, eli kasvuvauhti on ollut ihan mahdoton. Alussa meni vaatekoko per kuukausi... Tosi äkkiä jäi pieneksi moni kaunis vaate. Suosittaisin viemään tuliaiseksi jalkaterättömän yöpuvun kokoa 74 cm tai 80 cm, nuo vaatekoot menee jo kauemmin ja yöpuvulle on aina käyttöä. Ja siksi jalkaterätön yöpuku, että ainakin meidän mussukalle on useampi vaate jäänyt pieneksi ensimmäiseksi jalkaterästä, vaikka pituutensa puolesta olisi muuten vielä hyvä.

Vierailija
8/8 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 9 kk vanha vauva käyttää nyt kokoa 80 cm, eli kasvuvauhti on ollut ihan mahdoton. Alussa meni vaatekoko per kuukausi... Tosi äkkiä jäi pieneksi moni kaunis vaate. Suosittaisin viemään tuliaiseksi jalkaterättömän yöpuvun kokoa 74 cm tai 80 cm, nuo vaatekoot menee jo kauemmin ja yöpuvulle on aina käyttöä. Ja siksi jalkaterätön yöpuku, että ainakin meidän mussukalle on useampi vaate jäänyt pieneksi ensimmäiseksi jalkaterästä, vaikka pituutensa puolesta olisi muuten vielä hyvä.

Nuo jalkaterättömät muuten ovat parhaita.

Mutta koossa kannattaa olla tarkka. Meillä nimittäin neiti käyttää nyt 6kk:n iässä noita 80 senttisiä...=D

Mutta yöpuvut muutenkin on melkein parahain vieminen, koska monet tuovat bodeja, joita sitten kaapit pursuavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi