Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

leposyke äsken 102 :o

Vierailija
29.12.2010 |

nyt noin puoli tuntia olen maannut ja syke 90. hB tipahti eilen 137 -> 110, olen siis se rv 13+ jolla oli melkoinen verenvuoto emättimestä eilen ja kävin päivystyksessä (jos joku sattuu muistamaan).

verta tihkuu edelleen ja olen melko väsynyt. neuvoivat kuitenkin vain ottamaan tauhassa kotosalla ja ottamaan yhteyttä, jos verenvuoto alkaa uudestaan.

onko ihan normaalia tuollanen syke? en mielestäni edes ollut stressaantunut (np nyt olen). millä vippaskonstilla sykkeen saa normaaliksi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(itsella aina raskaana leposyke noin 100 ja usein reilusti ylikin ilman mitaan erityista ongelmaa) tai liittya tuohon suhteelliseen anemiaan (elimistohan reagoi voimakkaammin jos hb tipahtaa nopeasti kuin jos se tulee alas ajan kanssa); lisaksi se etta hermostut tilanteesta nostaa tietysti syketta entisestaan. Toisaalta tuo on vain pikkuisen yli 100 (joka on siis tihealyontisyyden raja) eli ei nyt mitenkaan hirmuisten epanormaalia. Eli ihan lepailet vaan etka mieti koko asiaa, juot ja syot tarpeeksi, ja jos syke kuitenkin pysyy tuossa satasen kieppeilla ja olo on muuten ok, niin ei tilanne viela hirvean huolestuttava ole.

Vierailija
2/3 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman lääkitystä huitelee todella korkealla. Mä saan olla iloinen kun syke hakkaa 110-120, silloin olen ns. normaalin rajoilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lepäile, yritä rauhoittua, ja mittaa vaikka ennen yötä uudestaan.

Eiköhän "normaali" leposyke olisi jotain 60-70. Urheilijoilla tietysti vielä alhaisempi.