Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis nyt selitystä, MIKSI SÄÄSTÄISIN LASKUT?

Vierailija
29.12.2010 |

Säästän kuitit tietysti ja verkkopankissa näkyy viiden vuoden ajan maksetut laskut ja sieltä saa tulostettua kuitin jos tarvitsee sitä todistaakseen maksun.

Miksi säästäisin jotain paperisia laskuja?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nykyaikana.....

Vierailija
2/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niillä laskuilla oikein tekee jos ne nettipankissa maksaa? Ei niihin mitään merkintöjä tule...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksan aina nettipankissa, tulostan kuitin ja lyön sen nitojalla kiinni itse laskuun sitten molemmat mappiin.

Ei tietty tarvitsisi, mutta tähän olen niin tottunut jo.

Pari kertaa kyllä tarvinnutkin itse laskua, sillä maksusta huolimatta ei näkynyt maksu ja katsoin laskua sekä kuittia niin oli tullut virhe viitenumerossa

Vierailija
4/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö niistä nettimaksuista, että mistä ne kulut ovat syntyneet? Minusta eivät ja siksi säästän laskut verottajaa varten. En tietty kaikkia, mutta niistä laskuista, jotka ovat verotuksen kannalta oleellisia (ja varsin monet muuten ovat).

Vierailija
5/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettipankissa ne laskut on ihan sekaisin, ei niistä saa kukaan enää vuoden lopussa mitään tolkkua. Meillä ainakin laskut lajitellaan mappiin eri kategorioihin. Lajitelluista on sitten helppo siirtää ne veroilmoitukseen.

Mutta jos vuodessa on 12 laskua maksettuna, niin silloin on luonnollisesti aivan sama missä epäjärjestyksessä ne ovat.

Vierailija
6/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko yrittäjiä tms?

Vierailija
7/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli nettiliittymä ulkomailta ja siitä säilytin myös ne ite laskut, koska siellä oli laskutuksen kanssa ongelmia. Pystyin näyttämään kuitilla ja laskulla että kaikki numerot täsmäävät, koska viestikenttään laitoin myös laskun nro:n yms. tiedot.

Mutta suomalaisilla laskuilla ei ole mitään virkaa. Kaveri perusteli, että laittaa laskuun päivämäärän kun on sen maksanut. Ja miten se todistaa sen että lasku on maksettu, senhän voi laittaa vaikka samana päivänä ko lasku tulee ja jättää laskun maksamatta. Kuitti on varmempi tosite. Ja eikös verotukseen kelpaa nykysin ihan pelkkä kuitti.

Vierailija
8/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri perusteli, että laittaa laskuun päivämäärän kun on sen maksanut. Ja miten se todistaa sen että lasku on maksettu, senhän voi laittaa vaikka samana päivänä ko lasku tulee ja jättää laskun maksamatta. Kuitti on varmempi tosite. Ja eikös verotukseen kelpaa nykysin ihan pelkkä kuitti.

minä ainakin merkitsen maksupäivän itseäni varten, että tiedän maksaneeni laskun. Ja jos joku tenkkapoo tulee, se lasku löytyy niistä nettipankin tiliotteista aika paljon helpommin.

Vierailija
9/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. (ja tärkein) kirjoitan laskuun maksupäivän, jolloin on tarvittaessa helppo löytää nettipankista tuo tapahtuma maksupäivän perusteella

2. olen pari kertaa elämässäni ollut tilanteessa jossa olen joutunut miettimään taloudellista tilannettani - laskukansiosta on helppo nähdä vuoden menot

Vierailija
10/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistän verotukseen remonttilaskuja, työkaluja, puhelinlaskuja, nettilaskuja, tietokoneita, lehtitilauksia jne.

Ihan tavallinen palkansaaja / sijoittaja olen.

Vierailija
11/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelin ja nettikulut ja lehtitilaukset? Tulonhankkimisvähennyksiäkö? Mitä tuloa hankit niillä? Liittyykö nuo sijoitustoimintaasi?

Vierailija
12/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa liittyy töihin, osa sijoitustoimintaan. Niin ja unohtui mainita, että osa kursseistanikin menee verovähennyksiin.

Vierailija
13/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen liitän ne laskut, jotka kyseisenä ajanjaksona on maksettu. Pankista soittavat tämän tästä ja ehdottavat siirtymistä pois paperisesta tiliotteesta, mutta miksi tulostaisin sen itse, kun he tekevät saman ilmaiseksi?

Asiat paperilla ovat pysyviä. Minulta on äärettömän turvallisesta nettipankista kadonnut kaksi maksettua laskua, jonka jälkeen ymmärsin, että parempi pitää omat paperinsa järjestyksessä kuin uskoa sähköisiin systeemeihin.

Vierailija
14/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vertailla esim. sähkön, vedenkulutusta, puheluja jos lasku jotenkin poikkeava edellisistä.

Vierailija
15/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästän sähkölaskut koska tarkistan aina laskun tullessa että eivät laskuta tuplasti vaan edellisen laskun lukemasta alkaen. Ihmisiä nekin on ja voivat tehdä virheitä.

Vierailija
16/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon toiminut kahdessa eri ammatissa, ja kyllä molemmissa oli verovähennettäviä juttuja. Sitten tietysti on kotitalousvähnnykset ja meillä tulee nyt vuokrattavan asunnon kuluista joitain vähennyksiä.

Vierailija
17/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan vielä joku kenellä ei ole NetPosti-palvelua käytössä? Itsellä menee kaikki posti sinne eikä paperipostia enää tule. Posti huolehtii arkistoinnista verottajan vaatiman ajan, eli 6 vuotta.

http://www.posti.fi/netposti/

Vierailija
18/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että oisin kaivannut sitä paperista laskua.

Sain nimittäin yhteen aikaan vakuutusyhtiöstä monta eri laskua samalla loppusummalla ja sitten vähän perään pari muistutusta, enkä enää pysynyt itse kärryillä mitä olin maksanut ja mikä oli unohtunut ja olin tietysti heittänyt ne alkuperäiset laskut roskiin, kun kuvittelin ne maksaneeni.

Eipä tuo nyt niin vakava tilanne ollut, sain sitten vakuutusyhtiöön soittamalla ajankohtaiset tiedot, mutta olisihan vakuutusyhtiökin voinut periaatteessa viilata linssiin.

Vierailija
19/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä on sieltä kauhean työlästä etsiä mun mielestä

säästäisin laskut sitä varten että pystyisin helpommin näkemään mihin sitä rahaa on mennyt ja milloin mikäkin on maksettu, mutta käytännössä kumminkaan en pysty niin järjestelmällisesti niitä laskuja mapittamaan että ne kaikki tulisivat talteen

Vierailija
20/23 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miltä tililtä. Laitan kaikki tammikuussa erääntyvät yhteen kuoreen jne. Näin löytyy tarvittaessa helpommin.

Ja valehtelematta yli 5 krtaa vuoden sisään on tullut eri firmoilta karhukirje korkoineen. Mahdoton selvittää nettipankissa mikä osa maksettu jos ei näe paperilaskun tietoja.