Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaako koira vai ei?

Vierailija
29.12.2010 |

Koiraa ajateltu jo pitemmän aikaa. Lapset kouluikäisiä. Rotu tiedossa ja tyttöpentu saataisiin kuukauden kuluttua. Pelottaa vain: minulla ei ole koskaan ollut koiraa. JOs en osaakaan sitä kouluttaa ja se ole ole mukava tai jos olekin vuoden päästä ihan kypsä sitä hoitamaan. Olemme perhe, joka on paljon kotona (minulla ei esim mitään harrastusta). MIten muut jaksavat hoitaa koiraansa? Koiria kuitenkin tilastojen mukaan n. joka kuudessa perheessä. Olen jaksanut lapset hoitaa kai sitten koirankin??

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira vie kyllä mukanaan...onhan siinä hoitamista, mutta plussan puolelle siinä jää. itse emme voi ottaa, sillä lapsi allerginen. aikaisemmin ollut koiria...

Vierailija
2/9 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos arveluttaa niin jättäkää koira ottamatta.

Koira vaatii kyllä niin paljon, että jos halu ja tahto saada koira ei ole ylitsepääsemätön, ei kannata. Mieluummin pohtii vielä asiaa, hankkii lisää tietoa, käy tutustumassa koiriin kasvattajien ja tuttujen luona.

Liian moni koira etsii uutta kotia juurikin tuon vuoden jälkeen kun sitä ei jakseta enää hoitaa/ kouluttamattoman koiran kanssa elämä käy mahdottomaksi/ei vain ole enää kivaa.

Ja itselläni on ollut koiria muutaman vuoden taukoa lukuunottamatta aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kusta on sitten joka paikassa! Myöhemmin se tuhoaa huonekaluja. Ei, ei, ei.

Nimim. never again

Vierailija
4/9 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä jo kolme koiraa ja kolmevuotta sitten ei ollut yhtään koiraa. Vähän työtä, mutta paljon saa

Vierailija
5/9 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän työtä

Vierailija
6/9 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää kolemsti lenkillä päivässä ja kahdesti syöttää. Kerran viikossa kampaa ja kerran kuussa pesee... Ei minusta paljoa työtä

Vähän työtä

Vierailija
7/9 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää kolemsti lenkillä päivässä ja kahdesti syöttää. Kerran viikossa kampaa ja kerran kuussa pesee... Ei minusta paljoa työtä

Vähän työtä

Et harrasta niiden kanssa mitään? Ne vain ovat??

Kukin tyylillään.

Vierailija
8/9 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppi sisäsiistiksi viikossa. Käydään 3-4 krt päivässä lenkillä. Yks tunnin ja loput semmosia 15-30 min.

5 lasta ja koiralla on kivat olot.

Jos lapsia kiinnostaa agilityt yms. myöhemmin niin ei kun vaan. Itselleni riittää, että minulla on yks karvapallero niinkuin lapsi lisää ja samalla toimii emännän kuntohoitajana.

Vähän työtä

Et harrasta niiden kanssa mitään? Ne vain ovat??

Kukin tyylillään.

Vierailija
9/9 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mikä rotu?

-minkä ikäiset lapset? - isoa koiraa ei voi antaa lasten ulkoilutettavaksi, ennen kuin sitten isomman teinin

-koira vaatii koulutusta "koko ajan", eli pitää olla johdonmukainen

-alkuvaihe voi olla hankala; harva oppii oikeasti viikossa sisäsiistiksi; kesällä tämän suhteen ollut meillä helpompaa, kun voi lähteä nopeasti ulos tarvittaessa (meidän talvipentu oppi vasta 5 kk ikäisenä tekemään asiat ulos, kun pystyi olemaan siellä palelematta...)

-pennut voivat myös olla aikamoisia riiviöitä, pureskelevat tavaroita

-toisaalta ne ovat myös äärettömän söpöjä, ainakin nukkuessaan :)

-kannattaa lukea koiran kouluttamisesta, ottaa selvää rodusta, ja varmaan mennä pentukurssille tms.

-jos matkustaa, pitää koirat ottaa mukaan tai järjestää hoitopaikka

-lapsille koirat ovat hyvin tärkeitä, mun 15-v teinipoika välillä istuu koiran vieressä ja halaa sitä

-mikään ei ole hauskempaa kuin tulla kotiin, kun joku/jotkut ilahtuvat kuin eivät olisi nähneet sinua ikuisuuksiin

-meillä ainakin koirista on ollut kohtuullisesti vaivaakin, mutta sata kertaa enemmän iloa ja seuraa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan