Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en enää jaksa tätä "lomailua". Mulla on siis välipäivät lomaa

Vierailija
28.12.2010 |

ja tuntuu että tulen hulluksi. Olen palannut töihin kun lapset ovat olleet 1v 8kk ja se on ollut juuri oikea aika.

Mä olen ihan loppu kun nuo vilkkaat lapset huutavat, taistelevat, karjuvat, tappelevat, eivät syö, eivät nuku, eivät halua sitä eivätkä tätä. Aamusta iltaa joku karjuu koko ajan, kenenkään pää ei voi kestää tällaista.

En voi istua rauhassa hetkeäkään, en kuule edes omia ajatuksiani. Ja kotona kaikki kaatuu päälle, tavaraa on joka nurkassa, kaikki sekaisin, mitään ei löydy. JA vaikka kuinka siivoan ja järjestän niin tilanne ei etene mihinkään.

Ja mies on niin eri aurinkokunnasta kuin minä. Sitä ei kaaokset kiinnosta, ei tee oma-aloitteisesti mitään, makaisi tuossa sohvalla koko ajan. Ei tämä ole lomaa, mä olen palvelija jolle huudetaan koko ajan.

Mä haluan takaisin töihin. Huoh.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se, millaisia lapset ovat, on pitkälti kiinni vanhemmista, jotka heitä kasvattavat. Jos kasvattavat. Ei niitä lapsia voi siinä sivussa ongelmitta tehtailla, se on joko tai -valinta.

Vierailija
2/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiivaasti väitetty, että kotiäidin elämä tosi helppoa. Uraäidit kun tekee työpäivän jälkeen samat kotityöt mitkä kotiäiti tekee koko päivän aikana.

Eihän sulla siis voi lomalla rankkaa olla XD

Mietipä sitä ;D

Vaan totta puhuen en usko että itsekään osaisin loman kannalta näitä välipäiviä ottaa.

Kiva vaihteeksi lähteä aamulla rauhassa töihin ja jättää mies ja lapset nukkumaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikös se lasten vääntäminen torttu punaisena ole vapaaehtoista?

Vierailija
4/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just kun aloittaa jonkun homman, niin kuuluu: ääiitii, tuu kattomaan. Sitten ampaisen paikalla katsomaan, ja meen jatkamaan keskenjäänyttä asiaa. No minuutin saan olla kun kuuluu taas, ääiitii, en haluu enää tehdä tätä. Sitten keksitään jotain muuta, ja palaan suorittamaan keskenjäänyttä hommaa. menee taas pari minuuttia, ja ääääiiitiii, tää hajos. jne jne. Eli palvelen sen kun kerkiän, enkä sa hoidettua mitään koko päivänä.

Vierailija
5/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ulkoilua

- kyläilyä

- videoita

- pikku kakkosta

- ulkoilua

ps rakenna vaikka maja olohuoneeseen lakanoista ja lapset leikkii siellä

- piirtämistä- maalausta- muovailuvahaa- duplolegoja...TEKEMISTÄ lapsille

Vierailija
6/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato, heti sait kannustusta:-/ Joo ei oo munkaan paras loma ikinä, auttais kun olis vähän paremmat puistokelit, mut nyt kaikki lelut on lumenalla aika puistossa viihdytä, niin tosiaa riehutaan kotona oikein olan takaa.

Olis pitäny miehen kanssa sopi, että olla kotona vuoropäivinä, mutta toisaalta kaveritkin taitaa olla vileä joulun vietossa. Jos lähtis vaikka alennusmyynteihin huomenna.

Vierailija
7/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kukaan niin ole väittänyt

jaksuja ap ja muut1

Vierailija
8/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

melske vain jatkuu. Riitelevät ja puhuvat liian kovaa.

Passauttavat ja jne.

Saisivat olla ulkona enemmän, mutta ei, niin ei.

Ihanaa huokailee tuolla 6v. ja nokkelana passittaa äitiä ulos, jos siellä on niin kivaa.

Vierailija
9/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ulkoilua

- kyläilyä

- videoita

- pikku kakkosta

- ulkoilua

ps rakenna vaikka maja olohuoneeseen lakanoista ja lapset leikkii siellä

- piirtämistä- maalausta- muovailuvahaa- duplolegoja...TEKEMISTÄ lapsille

Tuohon vastaukseen voisin sanoa, että KAIKKEA on tarjottu ja järjestetty. Vaan kun kiinnostus aihealuetta kohtaan kestää noin 0 - 5 minuuttia. Paitsi pleikkapeli kiinnostaisi, mutta en anna kauaa pelata.

LApsemme eivät voi sietää muovailua, eivät duploja, koska isommalla on hienoja star wars legoja, pienempikin vaatii niitä ja samalla hajottaa toisen tekemät alukset ym.

Olen ihan poikki tämän syksyn työrupeaman jälkeen, joten en jaksa kyläillä, mun on saatava ladata akkuja ja olla pois ihmisten luota. 7-vuotias saa käydä kavereilla ja kaverit meillä tietenkin, mutta kun mikään ei riitä.

Tänään oltiin HopLopissa 4 tuntia ja kun tultiin kotiin sama huuto ja mekastus ja taistelu ja kiukuttelu jatkui.

Ja kyse ei ole virikkeiden yliannostuksesta, lapsilla on myös aikaa rauhoittua ja levätä, vaan kun eivät sitä tee.

On rakennettu maja, sinne mennään ja sitten se hajotetaan, aikaa kulunut 3 minuuttia. Sitten ne majatarvikkeet onkin jo levitetty ympäriinsä ja vähintään yksi maito kaadettu niiden päälle.

Mä en jaksa enää käydä töissä jos en edes lomalla voi hetkeä olla hiljaisuudessa tai hengähtää. Kävin kyllä koiran kanssa YKSIN lenkillä, mutta huomasin että hermot ihan riekaleina kun ärsytti jokainen vastaantulijakin, joka ilmaisi inhoavansa koiria ja silti kävelee 5 cm päästä koirasta ja vihaisena mulkoilee ettei vain koira hipaise häntä. Meinasin sanoa jo pahasti muutamalle. Minä siis seisoin lähes ojassa koirani kanssa etten vain häiritsisi, ja sinne änkeävät turkkiensa kanssa. Argh.

Tämäkin vuodatus johtuu siitä että pää ei enää kestä. Mulla on rankka ja vastuullinen työ, nautin siitä, mutta jos kotona tulee tykillinen aamusta iltaan lisäksi niin ei tämä yhtälö toimi.

Äiti on nyt vähän enemmän väsynyt.

ap

Vierailija
10/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei jaksa eikä kestä omia lapsiaan yhden LOMAN ajan, voihan kutale!

Vierailija
11/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut ihanaa ilman aikataulua olla kotona. Lapset ovat olleet toki välillä ihan riiviöitä ja desibelit ovat kohonneet, mutta toisaalta olen saanut enemmän nauttia heidän hyvistäkin hetkistään.

Piväkotipäivän jälkeen kaikki ovat väsyneitä ja kärttyisiä, mutta nyt on myös sellaista "rauhallista" yhdessäoloa enemmän. Rauhallista lainausmerkeissä siksi, että eihän se kovin rauhallista välttämättä ole, mutta ei ole kuitenkaan kiireinen fiilis.

Tänään esimerkiksi heräilimme rauhassa yhdessä sängyssä köllien ja paistoin aamiaispannareita aamupalaksi. Sitten aloitimme leikin, jota lapset jatkoivat keskenään, ja itse tein jotain kotihommia.

Sitten mentiin ulos hiihtämään ja laskemaan mäkeä. Syötiin ja saatiin idea yhteisestä askartelujutusta. Tehtiin sitä yhdessä. Jossain välissä join kupin kahvia ja luin lehden, ja sain idean lähteä katsomaan uutta luonnontieteellistä museota. Lähdettiin. Tykättiin. Tultiin takaisin, syötiin, touhuttiin.

Päivään on toki mahtunut paljon sekamelskaa, lasten riitelyä ja hermostumistakin, mutta fiilis on kuitenkin ihan positiivinen.

Mutta tämä nyt varmaan ei auttanut sinua. Ymmärrän kyllä, että jos on valmiiksi ihan puhki, voi lasten riehunta käydä hermoille. Voisitteko olla enemmän ulkona? Siellä lasten riehunta ei ainakaan musta tunnu niin riipivältä. Samalla omakin pää tuulettuu! Nythän on mitä parhain hiihto/luistelu/pulkkailukeli ainakin täälläpäin Suomea - en tiedä, millaista teillä on.

Vierailija
12/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se aina kuulosta siltä että se olis vapaaehtoista kun sukulaiset ihmettelee kun en ala lapsia hommata vaikka 35 ikää...No en kyllä ala toisten takia, kyllä lapsella on oikeusd syntyä toivottuna.

Vierailija
13/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksat rankassa ja vastuullisessa työssäsi, niin kai sinä nyt muutaman päivän jaksat sen perheen kanssa, jonka itse halusit.

Vierailija
14/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sama tilanne paitsi että ollaan melkein kaikki flunssassa joten ei voida mennä ulos eikä kylään. mutta lapset jaksaa hyvin riehua, ja kinastella. meillä kuitenkin on lomalla vähän eri säännöt kaikessa. ensinnäkin aamulla saa nukkua pitkään, myös äiti. lapset ei heti herätä vaan katsovat kiltisti lasten ohjelmia. toiseksi, kotitöistä luistetaan kun äitikin on flunssassa. ja lapset saa katsoa telkkaa enemmän kuin normaalisti ja isommat pelata wiillä enemmän kuin muulloin. itse yritän muutaman kerran päivässä tsempata vaikka kipeänä olenkin ja pelaan, leikin tai luen lasten kanssa. sit pärjäävät taas hetken keskenään ja juon keittiössä kupin kahvia rauhassa ja luen lehden. kuopuksen ollessa päikkäreillä huilaan itse ja isommat saa pelata wiillä. näin pärjätään hyvin tää viikko vaikka olen lasten kanssa ihan yksin - lasten isä on reissutöissä ja isovanhemmista ei ole apua.

Vierailija
15/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat rauhaa lapsista joka toinen viikko tai viikonloppu, miten sitten sovittekin.

Vierailija
16/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi eivät enää osaa olla ilman koko ajan vaihtuvaa viriketulvaa.

Opeta ettei aina tarvitse olla tekemistä. Voi vaan olla. Meillä tarjotaan päiväunia jos alkaa meno mennä liian kovaksi tai pelkäksi huudoksi. Kummasti lapset keksivät tekemistä ja nimenomaan sellaista jonka parissa viihtyvät.

Meillä myös tottelevat jos kielletään. Minusta ihan perusasioita.

Vierailija
17/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että meillä mies on se, joka rähjää sotkuisista paikoista ja lasten riidoista. Mutta kyllä juakin tuo jatkuva tappeleminen ja meteli rassaa...silti olisin mielummin lasten kanssa kotona kuin töissä.

Vierailija
18/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä enää osaa rentoutua, ja sekin fiilis sitten tarttuu lapsiin?

Ota joka päivä omaa aikaa liikuntaan ypöyksin, mene vaikka metsään rämpimään, niin et törmää koiravihaajiin. Käy myös saunassa tai kyvyssä yksin, jakakaa miehen kanssa lastenhoitovuoroja.

Jos olet työuupunut, voit joutua muutoksia työhön. Sitten jaksat lomaillakin paremmin. Elämää ei kannata heittää hukkaan.

Vierailija
19/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapset on? Montako lasta,tyttöjä vai poikia? Jossain viestissä mainitsit että et anna pelata pleikkaa rajattomasti,se on hyvä periaate. Jos saavat pelata vaikka 30min kerralla,niin sillä aikaahan ehtii vaikka mitä.. kotitöitä,kahvit jne.. Yritä keksiä lapsille sellasta tekemistä minkä lomassa voit tehä kotitöitä. Esim itse pienenä tykkäsin leikkiä veljeni kanssa "rallikisoja" : ruokapöydälle sopiva kasa jauhoja,niistä saa tehtyä hyvän "ralliradan" pikkuautoille. Äiti laittoi vieressä ruokaa/leipoi/siivosi keittiötä. Leikin lopuksi jauhot on helppo imuroida pois ja autot huuhtoa -> "autopesula"..

Nykyään kun olen itse 1-vuotiaan äiti,niin ollessani kotona kahdestaan lapsen kanssa mulla on muodostunu sellanen rutiini,että kun lapsi on syöny lounaan,laitan kahvin valmiiks (mutta en vielä tippumaan). Sit kun saan lapsen päiväunille (nukkuu yleensä 45min-1h,todella harvoin pidempään) niin napsautan kahvin tippumaan ja sen valuessa laitan itselleni syötävää tai jos en syö sillon niin tiskaan lounasastiat. Sit kuppi kahvia ja vähän lehdenlukua,ja vielä on hetki aikaa - pyykit koneeseen/koneesta narulle,ruoanlaittoa tms..

Itse teen myös aamupalalla aina päivän to do-listan eli pakolliset kotityöt ym.

Tärkeintä mun jaksamisessa on kuitenkin ihana mieheni,joka ei vaan makaa sohvalla vaan tekee kotitöitä,leikkii lapsen kanssa,hoitaa lasta,käy kaupassa ym..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä