Viikon 41 IVF/ICSI:läiset hoi!!!!
 Niin,millaiset olot on kanssapiinailijoilla? Meillä siis toinen ICSI josta saatiin aikaiseksi 7 hedelmöittynyttä munasolua,kaksi siirrettiin torstaina ja 5 pistettiin pakkaseen. Kaikki alkiot lääkärin mukaan hyvälaatuisia,siirretyt 4S2.
 Lugeista huolimatta olossa ei oikeastaan ole mitään mikä herättäisi suuria toiveita onnistumisesta,vähän tuntuu aamuisin kipuilua kohdussa mutta ei väsytä eikä rinnat oo arat tmv. Missä vaiheessa muilla ilmaantuu jotain tuntemuksia? Mulla takana vain pari keskenmenoa rv8 ja rv11 vuosia sitten eli en muista miltä pitäis tuntua vai pitäiskökään vielä tässä vaiheessa.
 Liittykääs muut joukkoon!
 eternal pp6(vai 7,mistäs se lasketaan?)
Kommentit (27)
 Täällä meinaa mennä hermot tämän piinailun kanssa, välissä tuntuu ettei tästä taaskaan tuu mitään ja välissä taas on sellainen olo niinkuin olis jo raskaana. Torstaina siirrettiin kaksi alkoita, ja täälläkin ollaan jo siis puolessa väliä piinailua. Oireita ei oo muita kuin vilunväristyksiä ollut pari päivää, siinä kaikki.  Raskaustestikin on valmiina kaapissa odottamassa, siellä se on ollut jo viimeisen vuoden ajan ja oon päättänyt säästää sen testin plussausta varten. Viime hoidoissa en oo päässyt testaamaan kun menkat on aina ehtineet alkaa ennen testauspäivää, joten tuo testi on sen vuoksi jäänyt käyttämättä.
 En vaan millään jaksa usko että tämäkään hoito onnistuisi, on jo niin monta hyvää hoitoyritystä takana ja niistä kaikista on tullut negaa. :(

eli pp9 ja normaalit kuukautiskivut päällä :(
 Ihanaa, sä oot jo päässy tuohon vaiheeseen asti, että saa jännätä onnistumista!
 Kuulostaa ettei sulla oo ollu mitään isompia ongelmia matkassa, olenko oikeassa? Tai tuo hyperhän sulla oli... millaset oireet sulla siitä tuli?
 Täällä piinaillaan hyvillä mielin - oireita on jonkinlaisia, ei kuitenkaan menkkaoireita vielä. Toisaalta luget aiheuttaa oireita suoraan, joten tiedän entuudestaan, että mihinkään ei juuri voi luottaa.
 Minulle siirrettiin siis yksi 4S2 alkio, ja testipäivä 28.10.

niin, minä en enää kovin hyvillä mielillä piinaile vaan tuntuu siltä, että nyt on koko viikonloppu pilalla (tai ei todellakaan pelkkä viikonloppu vaan paljon enemmänkin...). on sellainen olo, että lasta ei sitten tule minulle koskaan...
 mutta en halua masentaa muita enempää joten onnea vaan kaikille asian kanssa edelleen piinaileville!!
 Noh, ongelmia on kyllä ollut, hyperin jälkeen kärsin vatsataudin, ja sen jälkeen olen tässä flunssan kourissa ollut..
 hyperi minulla oireili niin että alavatsaa särki ja vihloi, poltteli yms, kyljet oli tulessa ja pallean kohdalla tuntui painetta.. myös selkä oli kipeä. Olo oli huono ja heikko. Vettä meni helposti 5-6 litraa lääkärin käskystä.
 Mutta eteenpäin sano mummo mäessä ;)
 CC pp8
 Kiva että piinailijoita löyty tähänkin=) Mulla ollu parina päivänä nyt menkkakramppeja mut mitään ei näy eli ei kai ainakaan vielä tapahdu... Oireita ei kyllä varsinaisesti ole,siis mitä ei vois laskea Lugesteronin ansioks,ei väsytä ihmeemmin. No,ei kai auta kun odotella,eiköhän ne menkat maanantaina ala jos on alkaakseen normaalisti,sit voiskin jo alkaa suunnitteleen testausta jos ei mitään näy=)
 MrsB,otan osaa,mutta häntä pystyyn,kyllä se sun vuoroskin tulee vielä!
 -eternal pp8-
 Mitäs kaikille kuuluu? Tuntuu että porukka on ihan unohtanut piinailun ;) Liekö sitten huono juttu? ;) tuskin.
 Ois vaan niin kiva kuulla muiden oireista? Omat kun on vähän omituisia.
 Omia kuulumisia:
 Omituista kyllä, mutta mä olen nuhastani (nenä harvoin auki) huolimatta haistanut ihan omituisia hajuja, esim. mieheni söi eilen illalla ananasrahkaa, ja se haisi minun nenääni margariinilta, enkä pystynyt millään tajuamaan mistä se haju tuli.
 Tänään olen haistanut monta kertaa että meillä haisisi esim. homejuusto yms. vaikka talossa ei ole mitään homejuustoa, eikä mitään muutakaan mikä voisi sille haista.
 Päätä on ruvennut jomottelemaan, menkkojen tapaan, siksi pelkäänkin tämän taas jäävän haaveeksi.
 Viime yönä näin ihanaa unta :) Unessa minulla oli juuri rinnalle opetteleva tyttölapsi, ja en millään olisi siitä tahtonut herätä ;)
 Haaveet siis tulevat uniini.
 Olisiko nämä sitten lugeoireita vai ihan raskausoireita, toivon että jälkimmäistä. Eli punktion jälkeenhän oletin sairastavani vatsatautia, koska vatsani oli todella löysällä, nyt piinapäivien vieriessä eteenpäin olen saanut uudeksi riesaksi ummetuksen, vessassa en uskalla ponnistaa, kun tuntuu munasarjoissa painetta (samalla tavoin kun ennen punktiota). Flunssasta nuhan ja lämmön (normaalilämpö 35,9) 37,3 takia en osaa sanoa onko mikäkin raskausoire, ja mikä vaan normaalia.
 Juosta en myöskään voi, ellen pidä rinnoistani kiinni ;) eli portaidenkin alaspäin kulkeminen sattuu :O
 Jos nyt en ole raskaana, niin onpas oireet. Tiistain jälkeen senkin tietää, viedäkkö minut pian ekaan ultraan vai mielisairaalaan oireineni.
 Hulluko?
 CC pp10
 Eli pientä lämpöilyä (noin 37.0 - 37.2), rinnat vähän aristaa...
 Hajut ei tunnu, mutta mua taas puolestaan väsyttää ihan tajuttomasti - nukkumaan pitää mennä jo puoli kymmenen.
 Luget (tai raskaus!) on pitäneet kyllä kaiken vuodon poissa, joten ainakaan mihinkään tiputteluun tämä vauvahaaveilu ei ole vielä päätynyt :-)
 Untakin näin, että työntelin rattaita ulkosalla - toiveajattelua - ja sen jälkeen kävinkin jo katselemassa vaunuvaihtoehtoja pingpong:ista netistä... Heh, varsin ajankohtaista vai mitä?
 Mulla siis menossa PP11.
 pp10 menossa ja vatsa kipuillut tänään siihen malliin että varmaan menkat kohta alkaa. Tämä päivä on muutenkin mennyt paniikissa juostessa vessan väliä.
 Minäkin näin viime yönä vauvaunia, eli testasin haamuplussaa. Olikohan se enneuni? :=)
 Oireita ei ole minkäänlaisia, ainoastaan niitä vilunväristyksiä on ollut koko viikon. Päätin just että en testaa ennenkuin torstaina, jos siihen asti pääsen ilman että menkat alkaa. En kertakaikkisesti uskalla testata ja kohta en uskalla käydä vessassakaan. Vaikka niin vakaasti päätin että tämän piinailun otan ihan niinkuin ei mitään olisi tapahtunut, niin silti tämä kerta on ollut kaikista piinoista pahin, oikea emäpiina!!

Harmi kun teidän piinailut päättyi lyhyeen :(
 Tsemppiä kuitenkin teille jatkoon, ja uskotaan lujasti siihen että kyllä se teidänkin vuoro vielä tulee!
 Toivottavasti saatte pian uuden mahdollisuuden yrittää. Joskus se on meidän jokaisen vuoro :)
 Omaa napaa viellä sen verran, että meillä tämä piinailu on mennyt kyllä todella vaikeen kaavan mukaan, vaikkakaan mitään piinistä ei ole kerennyt ajattelemaan :( Koira joudutaan lopettamaan, ja vaikeaa on. Mies on kyllä tukenut hyvin, ja onkin mulle sanonut, että josko koira tekee tilaa meidän vauvalle:ö) Ihanasti ajateltu.

Mä oon ajatellu lykätä testaamisen perjantaiaamuun eli ennen kun aukasen uuden Luge-paketin aion testata onko tarvista,eliihan viralliseen testipäivään. Oireita ei oikeestaan oo mut eipä ole vuotojakaan eli kai se ihna hyvä merkki on,viimeks alkoi menkat ihan oikeeseen aikaansa lugeista huolimatta.
 Välillä alavatsassa tuntuu että menkat ois tulossa mut välillä taas on sellanen painontunne että ois raskaana,ota siitä sit selvää. Lämpöjä en oo mitannu,välillä on vilu ja välillä hikoilen,lienee lugeistakin johtuvaa.
 CC,otan osaa suureen suruun koiran menetyksestä! Meillä on kans koiravanhus joka tosin saa luvan elää vielä monta vuotta kun on ensimmäiseni ja elämänsä kunnossa nyt 9-vuotiaana. Kissavanhukseni 12v nukkuu parasta aikaa sylissä. Voimia CC ja plussaonnea!!
 -eternal pp11-
 Testasin tänään pp12 negan. Kyllä se olisi jo pitänyt näyttää plussaa, joten se siitä sitten. Vuoto ei ole vielä alkanut, mutta alkaa varmaan minä hetkenä hyvänsä.
 Tämä oli jo kolmas Ivf, en enää ymmärrä mitä tässä pitäisi tehdä. Miehelle en vielä kertonut tästä negasta, en millään haluaisi murskata toiveita. Mutta pakkokai se on kertoa. Pakkasessa on muutama satsi alkioita, mutta nyt tuntuu että mitta on täynnä eikä enää jaksa tätä paskaa.
 Itse pelkään että samoin käy :( Aamulla kävin verikokeessa ja nyt toivon enemmän kuin ' mitään koskaan ikinä'  että tulis plussa. Vähän ois semmonen olo että vois tärpätä, kun painontunnetta mahassa on, mutta kun aina kuitenkin haluaa varmistaa että ei leiju liian pilvissä :S
 Odotellen tulosta,
 CC +pikkugee pp12

Teinpä sit kuitenkin eilen testin kun tuli työrupeama loppuviikoksi ja ajattelin josko säästyisi lugejen kanssa ronkkimisella jos ei tarvista ole.... Mutta mutta,eipä ollutkaan oikeesti pissahätä eli tikkuun tuli vain pieni suihku ja kesti kauan ennenkun imeyty edes testi-ikkunaan asti. Osaiskoos joku varmuudella kertoo onko kuinka " must"  että sitä virtsaa tosiaan on riittävästi tikussa? Negaahan se näytti mutta josko siihen ei vaan menny sit tarpeeks? No,nyt käytän lugeja kunnes ehdin käydä ostamassa uuden testin,toi oli viimeinen netistä tilaamani Vilja-testi. Mitään vuotoja ei ole kuulunut eikä olossakaan ole mitään mikä viittaisi kumpaankaan suuntaan,HÖH! No,piinailenpa edelleen=)
 -eternal pp12-
 taidan painua jonnekkin suremaan tätä :' (
 Itkeminen jatkuu..
 Tulin tänne katsomaan tilannettasi, eikä ollut mukavia uutisia, nyyh!
 Vaikeaa on löytää sanoja, tilanne on hirveä. Niin paljon toiveita ja odotuksia, ja sitten vedetään matto jalkojen alta! Jaksamista! Uskon että vielä on teidän vuoro, ihan varmasti  ((lohtuhali))
 Hilmis
 Mulla on tullut todella paha mieli kaikkien nega -uutisista, mutta tämä iski aika pahasti, kun mun oireilut on olleet niin samankaltaisia CoffeeCupin kanssa...
 Syksyn alussa todella rajusti plussanneessa pinossa vedin itse negaa ja silloin tuntui pahalta - nyt tunnen jokaisen nega -kortin saaneen kanssa tunnen mieletöntä surua...  :-(
 Oma piinailu vielä jatkuu. Mun Pregnyl luteaalivaiheen hoidon takia en saisi ottaa testiä vasta kuin PP14 (keskiviikkona) aikaisintaan (lääkärin mielipide). Oikeasti hoitaja haluaisi, että tekisin testin vasta PP19 !! Niin pitkälle en kyllä jaksa odottaa... Varmaan teen sen jossain sillä välillä...
 Ja vielä kerran onnea kaikille plussanneille!!
Meillä siis punktion jälkeen hyperiä, mutta siirto tehtiin silti.
yksi alkio siirrettiin kohtuun. kylmä on kokoajan ja nukkuakkin vois aika paljon, tisseihin en edes minä saa koskea. 17 munasolua, 14 hedelmöitty 7 jatko jakautumista, yksi siirrettiin ja kuusi meni pakkaseen.
pp lasketaan niin, että siirtopäivä on pp 0
CC pp6