Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jälkivuotoa synnytyksestä?

Vierailija
27.12.2010 |

Miten kauan suurinpiirein jatkuu jälkivuoto synnyttämisen jälkeen? pystyykö tamppoonia käyttämään vai joudunko tyytymään siteisiin? ja tuleeko vuotoa paljonkin? Kyselee epätietoinen ensimmäistä kertaa raskaana oleva! :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vuodon kesto. Mulla kesti kuukauden. Tamponia ei saa käyttää, ja side pitää vaihtaa joka vessakäynnillä. Kannattaa siis ostaa reilusti varastoon :)

Vierailija
2/16 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan siteillä kannattaa ehdottomasti mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukauden.unoha tampoonit.ite sain 2 kertaa kohtutulehduksen keisarinleikkauksesta,tosin kuuma kesä varmasti vaikutti.siksi siis kannattaa unohtaa tampoonit,ettet saa tulehdusta.

Vierailija
4/16 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sellaisiakin ihmeitä voi olla, että jotakin voisi työntää sisään,mutta itsellä meni ainakin kolme kuukautta edes ajatella alapäähän koskemistakaan. Isoja siteitä minä käytin 4-6kk lopussa pienempää vuotoa. Olin kyllä aika hajalla.

Vierailija
5/16 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut hirmu runsasta vuotoa, mutta sidettä tarvittiin kuitenkin. Monta pakettia meni. X-tra ja Rainbow -siteet on hyviä ja edullisia :)

Vierailija
6/16 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis päivälläkään - silloin kun olin jo päässyt kotiin sairaalasta... Sairaalassa sai niitä isoja vaippoja käyttää aina 2 päällekäin, ja silti vaihtaa jatkuvasti - ja lakanat sotkeentui useamman kerran... :(

Vierailija
7/16 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotoa kesti kuutisen viikkoa, alkuun ei meinanneet mitkään siteet riittää.

Toisella kerralla meni vain neljä viikkoa, ja niukemmat olivat muutenkin ne vuodot.

Mutta ei tampoonia suositella, en suosittele minäkään, tulehdusriski on liian iso.

Vierailija
8/16 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa kaksi viikkoa siteen kanssa (niukkana silloinkin), ja viikon vielä pidin pikkuhousunsuojaa.

Vierailija
9/16 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varaa erilaisia siteitä, kuin mitä tarvitset normaalisti. Vuotoa voi tulla paljon.

Ja siteitä todellakin varastoon, ei sitä kotiin tullessa kuitenkaan halua ensimmäiseksi sideostoksille...

Vierailija
10/16 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka kerta verinen vuoto ollut jo kotiutuessa niin niukkaa, että "tavallisilla" siteillä pärjännyt hyvin. Vuoto jatkunut n 10 päivää.

Vierailija
11/16 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi sen verran tilava olla tuo alapää ;)

Vierailija
12/16 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jälkivuoto kesti neljästä viikosta kuuteen viikkoon.

Jokaisen synnytyksen jälkeen eka päivä mentiin ihan normi siteiden kanssa, muutoin riitti ihan pikkuhousunsuoja.

Tamponia ei saa käyttää ihan tulehdusriskin vuoksi eli jälkitarkastukseen asti kannattaa niiden suhteen odottaa, vaikka tuntuisi että voisi käyttää.

Vierailija
13/16 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesti reilut kolme viikkoa. Sairaalassa aluksi vuoti runsaammin, sitten parin viikon verran tarvittiin yösiteitä, sitten tavallisia ja lopuksi pikkuhuosunsuojat riitivät.

Kannattaa ostaa siteitä varastooon jo ennalta ja saahan niitä äitiyspakkauksen mukanakin. Meillä mies sai ravata ostamassa uutta pakettia joka toinen päivä, kunnes lopulta toi kunnon arsenaalin kerralla - nyt niitä on varastossa seuraavaakin synnytystä varten :D

Vierailija
14/16 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin nololta kun se voi tuntua Tenojen ostaminen, niin ovat melkoisesti "puuvillaisemman" tuntuisia eivätkä hiosta lainkaan samalla tavalla kun alwayssit ja muut. Nytkin on Tenat odottamassa. Viimeksi vuosin aika paljon ja varmaan kuukauden päivät piti käyttää jotain suojaa, aluksi noita tenoja. Ja ekat menkat olivat infernaaliset. Luulin vuotavani kuiviin kun yösidettä vaihdoin päivälläkin tunnin välein.

Mut kuten kaikki muutkin ovat olleet mieltä, älä laita tamponia edes lyhyeksi aikaa, tulehdusriski on kova. Ja jos olet saanut tikkejä, ei niitä tee mielikään käyttää...

Vierailija
15/16 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhoan käyttää siteitä, koska ne tuntuvat hiostavilta. Mutta ymmärrettävästä syystä tamponit ovat pannassa... Meillä kestoiltiin heti esikoisen syntymästä alkaen, joten hankin samaan syssyyn kestositeitä itselleni. Olen ollut tyytyväinen ja tulen käyttämään niitä myös ensi keväänä, kun kuopuksen on tarkoitus syntyä. Tosin jostain syystä itse tarvin kaikista suurimman koon yökestositeitä, sillä pienemmät eivät meinaa pysyä paikoillaan. Sama ongelma tosin tavallisissakin...

Vierailija
16/16 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla kesti ekasta 3kk ja tokastakin yli 2kk...