Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertoisitteko että kaverin talo on homeessa?

Vierailija
27.12.2010 |

Lapsellakin vähän sellasta pahankuulosta yskää ja allergisen ihottuman näköstä.

Haistan että home haisee, mutta en tiiä oikeen onko mun tehtävä mennä siitä kertomaan, taloudellinen katastrofihan siitä tulee.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten terveys on aina rahaa tärkeämpää

its homeelle altistuneena haistan homeen heti ja saan siitä oireita mm nuha alkaa heti, ääni säreilee, henkeä ahdistaa yms

sano vaan kaverille, jotenkin kuitenki hienovarassesti

Vierailija
2/7 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi jotenkin hyvä asia. Tuo on sellainen arvomaailma, jota minä vaan en ole vieläkään oppinut ymmärtämään. Että ap kuvittelee olevansa jokin jumala, joka päättää toisten puolesta mikä tieto on heille hyväksi ja mikä ei.

Mistä jumala-ap kuvittelee tietävänsä millainen taloudellinen katastrofi siitä tulee vai tuleeko ollenkaan. Ei kaikki homevauriot ole vaikeita korjattavia. Ja joillain ihmisillä on jopa hyvät vakuutukset, jotka kompensoivat hyvin taloudellisia menetyksiä.

Eikä jumala-ap älyä edes ajatella, että ajan mittaan ne terveydelliset haitat, joita home aiheuttaa, voivat tulla vielä kallimmaksi kuin talon remontoiminen tai purkaminen. Eikä lyhyempää elämää voida edes rahalla mitata.

Mitä jos palaisit ap ihan tavalliseksi maalliseksi ihmiseksi, etkä salaisi tutuiltasi tuollaista tietoa, vaan antaisit heidän ihan itse päättää mitä sillä tiedolla tekevät vai tekevätkö mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka talossa haisee home, ja siellä on jossain hometta, sitä ei välttämättä ikinä löydy tai saada korjattua.

En ole AP mutta ymmärrän kyllä hyvin pohdinnan ja suosittelen ainakin olemaan aika varovainen jos ottaa asian puheeksi.

Vierailija
4/7 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä sitä ei ole.

Eikä sitä haistamalla tiedä. Mä olen asunut oikeasti hometalossa. Siellä ei haissut miltään, mutta sen homeen näki ihan paljaalla silmällä kun meni kellariin. Sitten olen asunut pahanhajuisissa taloissa, joissa ei ole hometta ollut edes siinä vaiheessa kun olemme purkaneet koko mörskän (siis ihan palasiksi ja lajitelleet käsin purkujätteen kaatopaikalle uuden talon alta).

Vierailija
5/7 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko puhuneet lapsen yskästä tai ihottumasta? Voithan sanoa silloin ystävällisesti "vihjaisten", tai jotenkin hieman kiertokautta, että "kannattaisiko tarkistuttaa talo ihan kaiken varalta homeen vuoksi, jos sitä vaikka sattuu olemaan. Siitä voi seurata tuollaisia oireita lapselle ja aikuisellekin", tms...

Vierailija
6/7 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka talossa haisee home, ja siellä on jossain hometta, sitä ei välttämättä ikinä löydy tai saada korjattua.

että juuri tuossa talossa korjaaminen maksaa katastrofaalisen paljon?

Edelleen jotkin homevauriot ovat myös kohtuullisia korjattavia rajoittuen vain esim. kylpytiloihin. Ei me voida tietää millaisesta vauriosta tässä on kyse - tuskin ap:kaan sitä tietää.

Vierailija
7/7 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini talossa haisi niin pahasti "kellarin" (siis home) haju, että vaatteita piti tuulettaa pari päivää että niitä pysty ottamaan edes sisälle.

Kaveri purki melkein koko talon ja uusi paikat lattiasta kattoon, mutta haju jäi.

En nyt suoralta kädeltä minäkään suosittelisi mitään tutkimuksia. Mutta jos olisi hyvä tilanne vaikka jostain oireista puhetta niin siinä voisi olla hyvä tilaisuus vihjasta.