Jos sinut on kutsuttu kylään syömään joulun välipäivinä
ja aikuiset lapsesi ovat poika-, tyttöystävineen luonasi viettämässä joululomaa, otatko heidät myös kylään mukaan?
Kommentit (11)
Uskon, että nuoriso on kotona vähän aikaa ilman minuakin mieluusti..
kutsujalta luvan. Miten sen asian voi kysyä niin, että kutsujalla on oikeasti mahdollisuus sanoa, että minua ei kiinnosta sinun lapsesi tyttö- tai poikakaverin seura. Pakkohan siinä on vastata, että joo, tulkaa kaikki vaan, kyllä meillä ruokaa riittää ja halua seurustella ihan ventovieraan kanssa...
tosin en itsekään menisi, sillä viettäisin joulua niiden kanssa, keitä meillä on, en lähtisi "pakoon".
eli jos aikuiset lapset on kotona käymässä, niin enhän mä niitä yksin jätä ja hilpaise johonkin muualle "parempaan seuran". Peruskäytöstavat sentään pitää olla, vaikka omatkin lapset ois kyseessä!
automaattisesti kutsun piiriin, jos heitä ei erikseen mainita.
heidät on kutsuttu, en muutenkaan vie ylimääräisiä vieraita minnekään minne minut on kutsuttu syömään.
Ei voi olettaa, että jostakin löytyy ylimääräiset annokset yllätysvieraillekin.
vielä kotonaan ja hänen poikaystävänsä on tullut lomailemaan luoksenne toiselta paikkakunnalta? Otatteko hänet mukaan myös?
Jos aikuinen lapsi asuu vielä kotonaan, niin tuskin otan mukaan, vaan menen yksin. Lapsi pärjää kyllä yksinkin kotona.
Vain sellaisessa tilanteessa, että kutsuja olisi sukulainen ja sinne olis tulossa paljon muutakin sukua, olettaisin, että kutsu koskee koko porukkaa- tosin tarkastaisin sen toki ensin kutsujalta.
vielä kotonaan ja hänen poikaystävänsä on tullut lomailemaan luoksenne toiselta paikkakunnalta? Otatteko hänet mukaan myös?
saattaisin ottaakin.
Jos kutsu koskee vain minua ja miestäni niin tietenkään en ottaisi aikuisia lapsia mukaan, mutta jos kutsu koskee koko perhettä niin asia on eri.