G: Paljonko meni rahaa jouluna?Lahjat ruuat jne.
Kommentit (20)
ja tässä vaan mun osuus. Miehen osuudesta en tiedä, mutta varmaan saman verran jos ei enemmänkin.
Nyt mulla rahat ihan finaalissa ja uudeksi vuodeksi tulossa vieraita :(
se on vähän liikaa näin pienituloisen kukkarosta, mutta joulu on kerran vuodessa vaan:)
Mutta luulen, että joku 3500e on aika lähellä.
Lahjat, joulukorit, kukat, ruoat.
Ihmettelen miten joku voi saada kulumaan noin paljon rahaa jouluun? Ei voi olla totta, yksi nolla pois!
Itsellä meni noin 100 euroa ja matkat ja siinäkin on puolet liikaa, ei olis saanu mennä noin paljon.
- joulukuusi 50 e
- joulukukat kotiin 150e (2 vkon ajanjakso)
- joulukukat sukulaisille ja tutuille 60e
- joululahjat omille lapsille 300e
- joululahjat miehelle 300e
- joululahjat äidilleni 300e
- joululahjat muille 200e
- joulun makeiset 60 euroa
- joulun alkoholi, glögi, Baileys 40e
- jouluruoat 0 euroa - saadaan aina valmista:)
- joulukortit + postimerkit 60e
- lasten jouluvaatteet 120e
Mitä tästä kaikesta tulee? Jotain 1400 euroa kai. Mutta ainakin mulla jakaantuu sekä loka-, marras-, että joulukuulle, eli ei onneksi kaikki mene yhden kuukauden palkasta, ei sellaiseen olisi varaa.
Mutta luulen, että joku 3500e on aika lähellä. Lahjat, joulukorit, kukat, ruoat.
Ihmettelen miten joku voi saada kulumaan noin paljon rahaa jouluun? Ei voi olla totta, yksi nolla pois! Itsellä meni noin 100 euroa ja matkat ja siinäkin on puolet liikaa, ei olis saanu mennä noin paljon.
Puolison lahjaan meni jo yksistään 1000e. Ruoat helposti 500e. Kukkiin muutama satku, tuoksuja ja koruja lahjoiksi. Laadukkaita vaatteita, kodinkoneita, viihdettä.
Mutta luulen, että joku 3500e on aika lähellä. Lahjat, joulukorit, kukat, ruoat.
Ihmettelen miten joku voi saada kulumaan noin paljon rahaa jouluun? Ei voi olla totta, yksi nolla pois! Itsellä meni noin 100 euroa ja matkat ja siinäkin on puolet liikaa, ei olis saanu mennä noin paljon.
Et taida ainakaan kotiasi kovin jouluiseksi laittaa, vai mitä!
Ja kun ottaa huomioon että 600 on laitettu likoon, eikä ruokakaupassa tartte käydä tällä viikolla niin tavallaan siinä on se normi 200 mikä menee kauppaan niin ehkä 400 extraa.
Raketteja tarttee ostaa kylläkin, joten ehkä se 200 menee sitten siihen.. :) Eli laittasin sen 600 sitten kaikkiaan.
sanoisin, että mulla miehen kallein lahja maksoi tänä vuonna 75 euroa, huppari. Lisäksi oli useita 50-60e lahjoja. Ei tolla satasella oikeasti saa mitään muuta kuin joulukortit ja niihin postimerkit...
Miten niin satasella ei laita?
Pipariaineet on kaapissa, lanttu ja porkkanapussit ei paljoa maksa.
Ihme säätäjä olet!
Pelkästään ruuat, alkoholit, kukat, kuusi jne maksoi lähes tonnin.
Lahjoihin toinen tonni. Eikä mitään ongelmaa olisi ollut saada menemään enemmänkin.
Voisitko eritellä, minkä verran menee joulukortteihin, lahjoihin, kukkasiin, kuuseen, ruokiin, makeisiin, alkoholiin jne. Mua oikeesti kiinnostaisi tietää, miten satasella tehdään joulu!
Ei kyllä ainakaan meidän joulua tehtäis :D
Saan ruokaa ja lapsille lahjat! Koristeet on ennestään ja kuusi tuotiin.
Saan ruokaa ja lapsille lahjat! Koristeet on ennestään ja kuusi tuotiin.
Kaikki ei lähetä kortteja tai jos lähettää niin ei kymmenittäin.
Ja kuusio me saadaan omasta metsästä.
Makeisia ja alkoholia ei tartte ostaa viikkokausiksi.
-koristeet + kukat n. 40 e
-ruoka 10 e
päälle vielä miehen osuudet, hänellä lahjoihin n. 50 e, ruokiin varmaan 30 e.
Me söimme vaan aamiaiset ja lounaat kotona, loput vanhemmillamme.
Voisitko eritellä, minkä verran menee joulukortteihin, lahjoihin, kukkasiin, kuuseen, ruokiin, makeisiin, alkoholiin jne. Mua oikeesti kiinnostaisi tietää, miten satasella tehdään joulu!
Ei kyllä ainakaan meidän joulua tehtäis :D
Joulukortteja en laskenut tähän, ne teki yhteensä alle 10 euroa. Alkoholia en osta. Yksi kukka opettajalle, 3 euroa ei ollut mukana.
Pyöreesti puolet ruokiin ja toinen puoli lahjoihin, siis vain lapsille.
Kuusi omasta takaa. En osta älyttömästi makeisia.
lasten jouluvaatteet.. enpä o ikinä ennen kuullutkaan =D
Miten niin satasella ei laita?
Pipariaineet on kaapissa, lanttu ja porkkanapussit ei paljoa maksa.
Ihme säätäjä olet!
Mäkin teen noin silloin kun en ole kylässä. Teen itse laatikot, juurekset eivät maksa paljon.
Perusaineet vaan kaupasta ja kinkku ym.
Mutta luulen, että joku 3500e on aika lähellä.
Lahjat, joulukorit, kukat, ruoat.