Harmittaa kun on allerginen omenalle ;(
Eikö allergioihin ole jotain lääkettä?:s Jotain, mikä estäisi jotenkin niiden oireiden tulon...?
T: Melkein koko ikänsä omena-allerginen ;(
Kommentit (11)
Eli en viitsi edes kokeilla kotona, josko olisi allergia parantunut...
hengitysteiden turpoamiseen estävästi?
terv. astmaatikko ja omena-allergikko
Eikö avaava lääke siis auta turvotuksessa? Kuinka nopeasti heinix auttaa?
Mulle ei käy raakana, mut käsitellyt käy(uunissa paistetut, hillot jne)
Muuten samat oireet...
ja melkein kaikille tuoreille vihanneksille ja juureksillekin.
Voin syödä vihreää salaattia ja tomaattia. Muut pitää kypsentää, silloin niistä tulee vain iho-oireita. Mutta tuoreina hengenlähtö lähellä...
Kaikkeen tottuu, onneksi ei ole pahempaa.
Itse asiassa nielun turpoamiseen saattaa auttaa esim. Ventoline suurina annoksina. Näin ainakin mun astmalääkäri vinkkasi siltä varalta, jos sattuu tulemaan paha kohtaus eikä ole Epipeniä saatavilla.
Jos ap olet allerginen myös siitepölylle (eli omena ns. ristiallergia), siedätyksestä saattaisi olla apua?
Ja omenan lisäksi on muitakin "hedelmäallergioita". Mikä se sellainen siedätys on?
T:Ap
Minä olen myös tuoreelle omenalle allerginen, muun muassa.
Samoin monet muut hedelmät ja kasvikset aiheuttavat tuoreina kaikenlaista häikkää kurkun ja ikenien voimakkaasta kutiamisesta aina silmien turpoamiseen. Saman tekee pähkinät + manteli.
Käsiteltyinä, siis esim. keitettynä, höyrytettynä tai hillona ne eivät aiheuta mitään. Omppu harmittaa minua aika lailla, sillä se on aivan törkeän herkullinen tuoreena. Siitepölylle olen myös allerginen, erityisesti koivun, männyn ja pujon "pölyille". Samoin en voi oleskella kissojen lähellä kauaa ilman oireilua.
Lapsena en ollut allerginen millekään, tämä kaikki puhkesi vasta teini-iässä. =P
Homeopatilla voi päästä allergioista eroon. Kannattaa kokeilla jos auttaa. Hoito on rankkaa kun oireet ensin pahenee, mutta voi jaksaa jatkaa hoitoa niin voi päästä allergiasta eroon. Vähän sama kuin siedätyksessä siis.
mutta en enää harmittele sitä. Olen tottunut ajatukseen näiden 25 vuoden aikana, jolloin en ole omenaa suuhuni laittanut :)