Maalisvauvojen kesä!
Hyvää kesän alkua kaikille! Mie en olekkaan kirjoitellut tai käynyt täällä kun ennen synnytystä... josta on jo kuitenki yli 8 vkoa... IHANA lukea muiden juttuja ja tapahtumia! En ole ainut joka "pelkää" tai kyselee tyhmiä.. Olin ainaki viisi vkoa kipeenä synnytyksestä, rankka juttu, ei edes epiduraali helpottanu kipuja kunnolla. Sain siis ihan ensimmäisen lapsen ja ikävä kyllä yksin. Rankkaa on ollut, vauvan, lapsen isän sekä hänen perheensä. Olen silti väsynyt mutta onnellinen! Tyttöni nukahtaa illalla 21-23 väliin, herää yleensä 3-5 aikaan. Nyt kolmena yönä nukkunut jopa 7h! (arvatkaa olenko minä just sillon pohtinu asioita koko yön nukkumatta...) Syö 30min- 1,5h. Nukahtaa hyvin omaan sänkyynsä mut sit unet vähäiset: 2h- korkeintaan 3h. Päivän mittaan nukkuu torkkuja ja yhdet pitkät (max 4h) unet. sit taas ruetaan iltaa myöten iltahommia ym. Me liikutaan paljon. Autolla aika paljon. Siitä yritän nyt koko ajan siirtyä enemmän rattaisiin kun itse rupeen olee kokonaan parantunut ja liikkuminen on jo kokonaan kivutonta. Vähän meinaa laiskuus iskeä... :) Lopetin imettämisen n.5-6vkon ikäisenä. Ihan monista syistä; piti leikkiä rintakumilla koko ajan (nänneistäni ei saanut otetta), ilmavaivat johtuivat minun ruokavaliosta, ja tottahan se on et yh-äippänä en omaa aikaa saanut kahta tuntia pitempään... sillonki rinnat kipeenä... Imetyksen lopettamisen myötä yösyötöt lyheni 2-3h:sta 30min-1h. Hoen silti itselleni terkkarin sanoja: Jos oma jaksaminen lapsen kanssa kärsii ni sillon on parempi syöttää pullosta.
Hyvin ollaan pärjätty. Nyt neiti on opetellut kiljumaan ja hiukka jokeltelemaan.. Illallla nukahtaa syliin ja kun sänkyyn kannan ni seuraavat pari tuntia vain kiljuu.. Sit kun käyt vähän rauhottelemassa ni nauraa niin maireasti et sydämen pohjassa tuntuu! :)
Onneksi tyttöllä ei pahempia suruja ole. Päivittäin ilmavaivoja, mutta ne menee jumpalla ohi. Kaikki kiittelee miten onnekas olen kun noin kiltti tyttö.... Minä kiitän et minulla on tyttö!
Täytyy myöntää et on tämä rankkaa! Kyllä itku päsee usein kun väsyttää ja just sillon on ilmavaivoja. Sen pari tuntisen kun jaksaa ni tulee ne palkitsevat hymyt. Ja onhan oma perhe tukijoukkona.
Oltiin nyt vkonloppu kaverini kans mökillä, tyttö mukana. Ei ongelmia. Piti vaan tuoda omat pesuvedet ja puhtaita pulloja muutama. Tietääkö kukaan minkä ikäisenä voisi vauvaa pestä järvi tai kaivovedellä? Tänä kesänä? Kyllä kesä on mukavaa!
Voiko olla mahdollista et tytölleni olisi hampaita tulossa? Nyrkillä hieroo ikeniä ja semmosia parkasu kohtauksia sillon tällön. Hiukan ien kohonnut vasemman kulmahampaan kohdalta. Ikää siis hiukan yli kaksi kuukautta.
Tulipahan tilitettyä ihan kunnolla! Kiitos teille kaikille äiteille! Helpotitte minun oloani kummasti! :x
Kommentit (35)
Todella hiljaista täällä, enkä kyllä itsekään ole ehtinyt kuin välillä lukemaan.
Meillä menee hienosti. Ensimmäinen flunssa on melkein selätetty. Muutama yö meni aika huonoilla unilla kun nuo toisetkin on olleet kipeinä mutta eiköhän se tästä. Nenätippoja, valkosipulia ja imua on käytetty ahkerasti. Suppojakin jouduttiin laittamaan kun meinasi kuume kovaksi nousta.
Maanantaina käytiin neuvolassakin pitkästä aikaa. Oli kokonaista kolmas kerta Hermannille ja seuraava on vasta 4 kk iässä. Saa silloin vasta rokotteenkin, mistä olen oikein tyytyväinen. Nyt mitat oli 67cm 7990cm, joten omilla käyrällään menee edelleen. Nyt pituuskäyrä ei enää mene suoraan taivaisiin, vaan menee samaan suuntaan toisten käyrien kanssa.
Nyt kun elo näyttää tasoittuvan vanhoihin rytmeihin, niin meillä ei ilmeisesti syödä öisin ollenkaan! Hermanni nukahtaa 23-24 ja nukkuu ainakin kuuteen, tänäkin aamuna puoli kahdeksaan. Usein jatkaa unia ja herää kahdeksan yhdeksän välillä. Päivä menee parin tunnin sykleissä nukkuen ja hereillä ollen, illalla torkutaan. Mutta nyt mua kutsutaan...
Rentouttavaa juhannusta kaikille!
Maaria ja Hermanni 0304
Heippa!
Juhannus tosiaan saatiin vietettyä. Me suuntasimme mökille ja poika oli ensimmäistä kertaa nukkumassa öitänsä poissa kotoa. Hyvin meni ja unta riitti kivasti matkasängyssäkin. Hyttysetkään eivät päässeet pahemmin tuhojaan tekemään. Matkatkin menivät hyvin nukkuessa.
Nyt on sitten palattu arkeen. Meillä menee mukavasti. Poika tykkää kovasti seurustella ja juttua tulee paljon. Öisin poika syö pari kertaa ja päivisinkin on pitkiä aikoja hereillä. Nykyään kuitenkin nukkuu paremmin muuallakin kuin sylissä. Joskus jopa nukahtaa itsekseen esim. lattialle.
Hermannilla tosi komeat mitat! Kaverini poika on mielestäni iso, mutta hän painoi nelikiloisena vähän vähemmän kuin Hermanni.
Etelässä kova kaatosade. Siitä huolimatta kivaa viikkoa kaikille!
Nakero08 + poju reilut 2 kk
tänään Juholla oli neuvola ja taas on hurjasti kasvanut,uudet mitat ovat 6710g ja 61.5cm..ja ekan rokotuksen sai myös..
Nauraako teijän maalismussukat jo ääneen??täällä poika nauraa jo ääneen on jo noin 1.5kk osannut nauraa..on se niin ihanan kuuloista..
huomenna pitää pojan kaa mennä tyksiin klo 9.00 tuon oikean käden takia kun se revähti synnytyksessä kun hän oli niin tiukassa ja olihan hällä kokoakin syntyessään huimat 4800g ja 52cm,ja huomenna on sitte tarkistuskäynti että onko käsi tervehtynyt kokonaan..
Juhannus ja viikon "miniloma" meni sateessa mökillä, mukavaa oli silti. Tänään pojan 3kk neuvola ja yhdistelmärokotus. Mitat 6450 gr ja 57cm eli edelleen hieman lyhyehkö pullea poika. Mutta niin ihana! Iloinen ja tyytyväinen. Hymyilee paljon, tänään aamusella nauroi ekan kerran ääneen. Nyt vähän itkuinen rokotuksen jälkeen. Isoveli 2v jo tokaisikin että pitäisikö vauva viedä sairaalaan kun noin itkee, pikkuveli on kuulema niin reipas poika, että pärjää siellä sairaalassa kyllä.
Hyvää kesänjatkoa kaikille!!
Mutta rupesi suuresti ärsyttämään muutama kohta kirjoituksessasi..."yh-äippänä en omaa aikaa saanut kahta tuntia pitempään", Meiän vauva nukkuu yleensä päivällä vaan parit 45min päikkärit ja syö noin tunnin välein eikä suostu syömään pullosta, Kaksi tuntia omaa aikaa kuullostaa ruhtinaalliselta..."Hoen silti itselleni terkkarin sanoja: Jos oma jaksaminen lapsen kanssa kärsii ni sillon on parempi syöttää pullosta". Äidinmaidon hyödyt??
Monet olivat täällä käyneet 3kk neuvolassa ja niin meidänkin neiti ti. Syntyessään neiti painoi 3202g ja49cm pitkä, niin nyt mitat olivat 61,8cm pitkä ja 5700g. Eli siro tyttö kuulemma on! :) Ja rokotuskin tosiaan annettiin, mutta onneksi ei siitä tullut mitään.
Joku kyseli äänen nauramisesta, niin on meidänkin neiti nauranut ääneen oisko jotain kuukauden kohta. Omalle kuvalle peilistä on niin kiva naureskella ja välillä kun näkee äitin naaman, niin johan kuuluu naurua. On se niin ihana! :)
mutta nyt taitaa neiti kutsua antamaan ruokaa(sitä kun joutuu näin iltasella tiheästi antamaan..vissiin tankkaa yötä vasten)
mut moido ja hyvät viikonloput kaikille!
Enpä ole kerennyt kirjoittaa tänne pitkilleen.. Kiva taas lukea miten muilla menee uusien ihanuuksien kanssa..
Älkää nyt ymmärtäkö väärin, kunnioitan kaikkia jotka imettää. Olisin itsekkin sitä halunnut jatkaa pitempään, mutta siihen tuli niin paljon esteitä mitä en henkisesti tai fyysisesti jaksanut. Hienosti lapset on selvinnyt ilman äidinmaitookin, vaikka se on kuitenkin se parempi vaihtoehto. Jokainen tallaa tyylillään ja eiköhän se loppujen lopuksi ole niin et lapsen parasta ajattelin. Mitä minusta lapselle olisi ollut jos olisin kiukutellut ja äksyillyt ja yhen yhtä kaunista sanaa saanut suustani aikaiseksi... Meille tämä on toiminut PALJON paremmin.
Meillä on ensi vkolla neuvola missä rokotteet saadaan... Pelottaa ja jännittää ihan kauheasti... :/ Tyttöni isäkin on ollut hiukka täs mukana, lämmittää kovasti mieltä! Meillä tyttö on tosi laiska nostamaan päätä! Selällään tai takakenossa ei viihdy yhtään, istumaan on väkisin päästävä. Muutaman kerran päivässä ollaan mahallaan joko lattialla tai sylissä mut hermostuu heti kun niskoja ei jaksa pitää. Nukkuu nykyään hiukan heikommin kun ennen. Unet korkeintaan 4-5 tuntia, syönti ja sit kolme tuntia on jo paljon.
Miten paljon maitoa teillä menee? Meillä yhellä kunnon syötöllä saattaa mennä yli 200 ml. Kaverit ja tutut on jo sanonut et äkkiä velliä kehiin. Olen hiukka maissivelliä antanut mut en ole isompaa eroa huomannut. Yöllä kun herää syömään ni ei enää jaksa syödä kun korkeintaan 40- 100 ml. Siinä ainut ero.
Iloinen ja pirteä tyttö. Kiljuminen on pikkuhiljaa on tasoittunut jokeltamiseksi ja tarttumaotetta rupeaa löytymään. Selällään lattialla kääntyy kylelleen ja jos massulleen kääntyy ni hermostuu.. =) Pyörii selällään jo 180 astetta...
Parempia kelejä odotellessa ja hyviä vointeja kaikille!!!
Heips..
Täällä vielä imetetään, mut ihmettelen kyl et miten tyttö syö siis jatkuvaan.. Yöllä en saa paria tuntia pitempään nukkua.. Syö 20min-2tunnin välein. Maitoa kyl mulla tulee, välillä suihkuaa ja kovaa.. Mut eikö tyty täyty enää oikein mun maidolla? Alotin maistatuttamaan perunaa ja porkkanaa jo.. Ja maissivelliä varmaan kohta, sais toinen mahansa täyteen..Ei tietenkään oikeen syö, mut piti ruveta maistatuttamaan... Pyörittelee suusssaan ja sylkee pois. Onko kukaan muu aloitellut kiinteitä?
Ja vieläkin ei oikeen nuku päivällä n. 20min-40min.. Pari harvaa kertaa ku jopa 2 tuntia... Mut yöllä siis nukkuu melkeen kellon ympäri. Joskus jopa yli.
Pitääkö vauvan tahtista ruokailua ja nukkumista jatkaa miten pitkään? Ois kiva päästä joskus liikkeelle aiemmin, tyty jaksaa nukkua joskus klo.12 asti.. Nytkin vielä nukkuu.
Meillä päätä kyl kannatellaan topakasti ja sängyssä käännytään mahalleen. Kuulin et pikkuveli rupes jo konttaamaan 6kk! Aikas aikasta.. Tietemkin kaikki on yksilöllistä, jotkut oppii taidot aikasemmin ja jotkut myöhemmin.
Mutta hyvää kesän jatkoa kaikille :)
Minä olen nyt pikkuhiljaa vellejä kokeillut. Päivällä maistattanut uutta, illalla ennen yöunia syö sit ittensä vellillä uneen. Maissi- ja kauravelliä. Ja nyt oli toinen yö putkeen kun neiti nukku koko yön heräämättä. Päivällä maistattanut hedelmäsosetta ja heti oppi syömään. Suuttu oikein eilen kun mustikka loppu kesken... =) Pikkuhiljaa maistatellaan mut hyvin tuntuu maistuvan! Meillä kun se maidon juonti rupes oleen oikeen suurkulutusta... (1.5l/pv)
Minä olin ite oppinut käveleen 9kk, sekin kuulemma tosi aikasin. Tuntuu et tämä minun tyty jättää ryömimisen väliin ja rupeaa suoraan kävelee. Ei minkäänlaista mielenkiintoo olla massulleen, vahingossa sängyssä kääntynyt ja kauhia meteli siitäkin. Kai sitä vain on yritettävä vahvistaa niska- ja selkälihaksia pikkuhiljaa, jospa se minunki neiti joskus sitä päätä nostaa.. =)
Onko kukaan muu kokeillut ammeeseen laitettavaa tukea? Meillä se oli huippujuttu. Tyttö polskii jaloillaan ja käsillään mahottomasti ja kiljumaankin välillä innostuu. Eikä maksanukkaan kun jotain 19,90. Kylpeminen on entistäkin parempaa molemmille.Suosittelen!
Toivotaanhan niitä himpun parempia kelejä, vaikka hellettä en nyt niin odotakkaan..
Pikaisesti...
meillä muuten on suuttunut kovasti aina kylvyn jälkeen.. Oiskohan siellä kylvyssä niin kivaa ettei ois halunnu tullu pois.. polskii kovasti jo, kohta äiti on liti märkä aina kylvyn jälkeen :)
Mut nyt kesästä nauttimaan :)
Oli liikuttavaa lukea Septemberin viestiä. Itse en tiedä miten olisin alussa jaksanut yksin lapsen kanssa, kun kaikki oli uutta, lapsi vaati 24/h huomiota, itse oli kipeä ja mieli oli ajoittain kovinkin herkkä. Aplodeja siis sinulle, että olet jaksanut hyvin yksin lapsen kanssa! Kuulostaa, että imetyksen lopettaminen oli sinulle oikea ratkaisu, jos lapsi nukkuu nyt yönsä sikeämmin.
Meilläkin on pikkuhiljaa pikkumies siirtymässä lyhyempiin päiväuniin ja pidempiin yöuniin. Ekat unet iltasella on jo pitkään olleet 22.30-3.30, seuraavan kerran herätty vähän vaille kuusi ja sitten pari kertaa ennen lopullista herätystä kasin maissa. Imetykset kestävät 10-20 min. Ihan kiitettävästi Eliel siis nukkuu ja antaa äidin nukkua myös. Isä nyt nukkuu hyvin joka tapauksessa koska käyttää korvatulppia :-;
Meillä menee kone huoltoon tänään tai huomenna, joten meikäläinen on sen takia täällä palstalla hiljaa seuraavat pari viikkoa.
Katja ja Eliel 3 kk 8.6.
Hienosti olet September selvinnyt pikkuisen kanssa! Nostan sulle kyllä hattua, kun itsestä tuntuu, että kahden vanhemmankin taloudessa on välillä aika rankkaa. Tosin meillä on 2 vee esikoinen mutta silti. Itsekin olin synnytyksen jälkeen 4-5 vko niin kipeä, että en olis voinu kuvitellakaan olevani koko aikaa kahdestaan vauvan kanssa.
Mutta sitten kuulumisia... Meillä menee Leevin kanssa hienosti. Viime viikolla käytiin 2kk neuvolassa ja kyllähän poika oli kasvanut: 60,5cm (52cm), 6230g (3570g) ja pipo 39,4 (35). Esikoinen oli näissä mitoissa 4kk!!! Muuten pötkylä (sai tän nimen iskältä synnärillä, kun näytti niin hauskalta kapalossa) on tosi helppo lapsi... itkee vain jos on masuvaivoja tai tosi kova nälkä. Muuten seuraiee isosiskon touhuja ja saattaa olla viisikin tuntia ihan hiljaa sitterissä/lattialla hereillä ja käydä välillä vaan tissillä. Nukkuu myös yöt tosi hyvin yleensä. Nukkumaan mennään n. 22.30, syömään herätään yleensä 4 aikaan ja seuraavan kerran joskus 7-7.30. Viime yönä söi vasta klo 6 ekan kerran! Joten äitikin on enimmäkseen pirteä. Päivällä meillä nukutaan vielä epäsäännöllisesti mutta kuitenkin yleensä kahdet pidemmät päikkärit vaunuissa samaan aikaan kun ulkoillaan esikoisen kanssa.
Itse aloitin jo jumpatkin viime viikolla. Käytiin Leevin kanssa äiti-vauvajoogassa keskiviikkona, perjantaina olin venyttelyssä ja lauantaina jo steppitunnilla (jonne menin vielä rullaluistimilla; matka n 4km suuntaansa). Kyllähän muuten tekee hyvää!
Mutta nyt kuuluu tuolta esikosien huoneesta huutelua, pitänee mennä katsomaan mikä kuumeisella tytöllä on hätänä...
Kyllä täytyy nostaa peukaloa septemberille :) yksinhuoltajan elo on rankkaa..
Itsestäkin välillä tuntuu yksinhuoltajalta kun mies tekee reissuhommia.. joutuu päiviä ja öitä olemaan yksin tytön kanssa. Ja sit ku mies kotona aina menossa jonnekkin :( Sanokin et sit ku siirtyy kiinteään ja pulloon niin on hänestäkin jotain apua.. Ärsyttää ku ei suostu ees vaippoja vaihtaa, niin taitaa jäädä se ns. apu jatkossakin saamatta.. Tyhjiä lupauksia vaan.
Ja minun vanhemmat eivät pidä edes mitään yhteyttä.. ei soittoakaan.. Ristiäisissä käväsivät, sanovat onneksi olkoon ja heti kahvin jälkeen poistuivat vähin äänin.. Kivat isovanhemmat :( Miehen vanhemmat onneksi ovat tosi mukavia ja ovat kiinnostuneita tytön elämästä :)
Sori, nyt on vuodatusta :) varmaan tää keli ja maanantai tekee tän :)
Tyttö täyttää tänään siis jo 3 kk.. Jännittää se eka rokotus, viikon päästä ois. Ei vielä oikeen käänny mahalleen, mut yöllä alamäkeen on jo kääntynyt.. Et jospa se siitä kohta alkaa kääntyilemään muutenkin. Vieläkin nukkuu yöllä sen n.12-14 tuntia.. Heräilee aika usein syömään.. Päivällä 2-3 kertaa nukkuu 20-40 min.. Et päivällä ei jää oikeen omaa aikaa. Juttelee paljon ja jalat on tosi kiinnostavat varsinkin polvet. Tykkäis jo kävellä,mut ei tietenkään saa antaa omalla painollaan olla seisoma -asennossa. Jalat vispaa mahottomasti jo :)
Pitää taas mennä tyty heräilee lyhyiltä päikkäreiltään...
Se sitten pärähti kesäkuu käyntiin, kivaa!
Minäkin tsemppaan sulle September kun oot noikin kivasti jaksanut ja vielä yksin. Itse olen myös kovasti yksinäni lasten kanssa (mies kun on yrittäjä) mutta onhan se silti ihan eri asia olla yksinhuoltaja. Jaksuja vain kovasti jatkoonkin!
Meillä Julia täytti juuri viime viikolla vasta kaksi kuukautta mutta kyllä on aika mennyt todella nopeasti. Julia itkeskelee myös vielä paukkuvaivoja ja on kovin seurankipeä yksilö. Ei viihdy kauempaa kuin parikymmentä minuuttia kerrallaan yksikseen puuhamatolla. Tai eihän hän siinä yksikseen juuri jouda olemaan kun koko ajan olen joko minä tai kaksi sisarusta hänelle seuraa pitämässä tai juttelemassa ;).
Mieskin supsuttelee hänelle aina kun vain kotona ennättää käydä kääntymässä. Harmittaa kieltämättä aika paljon kun hän aloitti tänään taas normaalilla työteholla työt ja heti ensimmäisenä työpäivänä kerkesi kotona piipahtamaan tuossa päivällä vain 1,5 tuntia ja seuraavan kerran palailee vasta keskiviikkona päivällä. Kieltämättä vähän mietityttää oma jaksaminen mutta onneksi osaan tunnistaa itsestäni väsymisen merkit. Jostain syystä vain se avun pyytäminen on minulla niin kovin suuri kynnyskysymys.. :/ Kait sitä ajattelee vain että "minähän näytän että pärjään". Hölmöä..
Mutta kivempiin aiheisiin. Julia juttelee oikein kovasti ja hymyilee mahdottomasti! Hän on aivan valloittava hampaattoman hymynsä kanssa!! Kovasti odotan että hän alkaisi nauramaan koska mikään ei voita sitä ihanaa naurua :DDD
Julia nukkuu parit pidemmän päiväunet ja illalla ottaa yhdet torkut. Yöunille hän alkaa hyvin vaihtelevasti vielä, mutta pääsääntöisesti siinä 21-22:30 aikaan.
Ja niinpä hän nyt näyttääkin jo heräävän joten palaan taas!
Ansku78 ja Julia 2kk
Heippa kaikki maalikset!
Poika nukkuu parvekkeella, joten hetki aikaa kirjoittaa kuulumisia. Minusta tuntuu, että meillä oli viikon ajan sama rytmi ja sitten se muuttui täysin. Tällä hetkellä ei ole taas mitään tietoa, nukkuuko poika 20 minuuttia vai kolme tuntia. Viime viikolla nukkui aamupäivät, mutta aamupäivät ovatkin nyt paljon katkonaisempia.
Iltakukkumisiin olen nyt päättänyt, että en itse juo kahvia enää puolenpäivän tai iltapäivän jälkeen. Kun aloin miettiä, niin tuntui, että aina, kun join kahvia vielä illemmalla, poika saatiin yöunille vasta puolilta öin. Oletteko muut huomanneet vastaavaa?
Septemberille minultakin kovasti tsempitystä yksin jaksamiseen! Samoin teille muille, joilla mies vähän kotona tai ei muuten osallistu. Meillä mies tekee ihan päivätyötä, mutta kaikenlaista muuta puuhaa on riittämiin. Toivoisin hänen aina olevan enemmän kotona, mutta täytyy kyllä sanoa, että kun hän on kotona, hän osallistuu kotitöihin ja vauvanhoitoon kiitettävästi. Meillä aina mies vaihtaa pojalle aamulla vaipan ja illalla tekee iltatoimet. On apuna myös nukkumaan laittamisessa, jos siinä hankaluuksia.
Meilläkin kasvetaan kovasti. Eilen oli neuvola. Pojalla nyt ikää 7,5 vkoa ja painoa 5480 (3400) ja pituutta 57,8 (50). Kovasti on hymyileväinen ja seurusteleva lapsonen, joka virkeänä ollessaan viihtyy myös sitterissä katsellen vaikkapa pyykin ripustusta. Välillä tuntuukin, että kotitöitä saa paremmin tehtyä vauvan ollessa hereillä! Nyt taidan kuitenkin mennä hommiin, vaikka poika onkin nukkumassa! : )
Kivaa viikon jatkoa kaikille!
Nakero08 + poju 7,5 viikkoa
Johan oli maaliskuisten pino tippunut alas.. eli nyt ryhdistäydytään kaikki!! (tosin minä itsekkin olen välillä tuolla enskoissa, kun täällä niin hiljaista ajoittan..)
Septemberille paljon tsemppi ja jaksamisia arkeen! Eikös lapsen isä ole kuvioissa ollenkaan mukana?? Joo, kesä on kivaa aikaa! :D
Nekku aloittanut jo jumpat! Oot kyllä reipas! itsekkin ois kyllä kiva aloittaa, mutta tuntuu, että ei aika sellaisiin riitä.. kun tuntuu, että ei edes kotihommia saa kotona tehtyä..milloin lie täällä viimeksi siivottu kunnolla..ainakin pari viikkoa sitten. Kun mulla mies vuorotyössä :( ja meillä paljon pihan laittoa ja talon maalausta, niin niitä tekee sit vapaa-ajalla..
Minzulla inhottava tuo tilanne vanhempien kanssa, jotka eivät pidä yhteyttä.. tosi kummallista kyllä, eikö niitä kiinnosta teidän ja varsinkin lapsen lapsien elämä ollenkaan vai mistä on kyse? onko sinulla monta sisarusta ja miten heidän kohdalla? Mutta tsemppiä sullekkin ja ole kuitenkin onnellinen niistä miehesi vanhemmista! :)
kun nuista appivanhemmista tässä ollut puhe, niin mun anoppi siis neidin mummo on aivan ihana hössöttäjä, mutta appiukko onkin sitten ihan toista maata! Siis on hänkin ihan mukava, jos sille päälle sattuu, mutta hän luulee omistavansa koko maailman ja olevansa herra vähän kaikille. ja loukkaantuu, jos ei tehdä niinkuin hän tekisi.. puhuminen hänen kanssa ei auta, kun hänen mielestä hän on vain oikeasssa.. itse myös laukoo mitä ihmeellisempiä "vitsejä" ja neuvoja, mutta hänelle ei saa neuvoja tai muuta sanoa, kun loukkaantuu.. olen tosi monesti pahoittanut mielensä hänen takia, mutta lapsen vuoksi pakko olla väleissä ja kun anoppi on aivan ihana..
mutta joo, kivempii asioihin.. eli neitiin, joka on siis kohta 2,5kk! :) aivan ihana pakkaus tämä on ja kovasti porisee, lähinnä vielä vain äitille(tosin lääkärille 2kk neuvolassa innostu porisemaan.. :D ) ja jalat ja kädet vispaa sitterissä ollessaa hirveetä vauhtia. omassa sängyssäkin öisin monesti on kääntynyt ihan poikittain..
Öistä puheenollen. niin Minea nukkuu yöt onneksi aika hyvin. eli herää kerran yössä syömää ja imetän n.10-15min, jonka jälkeen siirrän hänet jatkamaan unia omaan sänkyyn. päivisin nukkuu vielä miten sattuu, mutta yleensä ottaa kerran päivässä yhdet pitkät unet ja monet lyhyemmät. milloihan sitä saa vauvalle jonkinlaista rytmiä?
mutta nyt pakko mennä, kun minea kaipaa seuraa.. miten aika useastikin...
aurelia ja minea n.2,5kk
Heippa!
Kirjoittelen nyt vain pinoa nostaakseni. : ) Meille ei kuulu kummempia. Kello on puoli kymmenen ja nyt ollaan jo kaksi kertaa käyty ulkoilemassa. Poju kun saa parhaiten unen vaunuissa ja ulos onkin nyt näppärä lähteä, kun ei tarvi mitään pukea päälle.
Meillä on yötkin nyt kovin vaihtelevia. Varsinkin aamuyöstä poika alkaa heräillä usein tunninkin välein. Ensimmäinen unipätkä on 3-6 tuntia ja sekin nyt viime öinä ollut lähempänä tuota kolmea. Vieressä tuntuu nukkuvan vähän pidempiä pätkiä, mutta en vaan millään tahtoisi kovin paljon vieressäkään pitää. No, ainakin pari pätkää nukkuukin poju joka yö omassa sängyssään. Vieressä nukkuu silloin, kun äitikin sattuu syöttöpuuhaan nukahtamaan. Kakkaako muuten teidän vauvat vielä öisin? Meidänkin poju oli jo muutaman yön kakkaamatta, mutta nyt on ähissyt taas öisinkin. Tuntuu, että tuo kakan tekokin aina vähän häiritsee pikkuisen yöunia.
Mulle on iltapäivällä tulossa kaveri ja ollaan menossa picnicille. Huomenna on luvassa kyläilyä. Lauantaina on vuorossa äidin urheilupäivä (poika pidempään isin hoidossa) ja sunnuntainakin taas kyläillään. Mukava loppuviikko siis luvassa!
Kaikkea hyvää kaikille maaliksille - äideille ja vauvoille!
Nakero08 + poju 7,5 vkoa
niin minun omat vanhemmat ei kyllä liiemmin oo kiinnostuneita vaavista.. On mulla 3 sisarusta ja sisko ja veli käyvät harvakseltaan mun luona.. Varmaan pitävät mun pikku siskoon enemmän yhteyttä, äitini ostelee kait sillä sillon tällön vaatteitakin.. Oikee lellikki.. niin on aina ollu. On sentään jo 21 Wee :) ja mun pikku veljeä sanoo äiti vieläkin vauvakseen :) On jo kohta 17 Wee.. Et näin meillä, lapset ovat näköjään eriarvosia.. Voi se olla sekin ku muutin jo 16-vuotiaana kotoa pois.. oon pärjänny omillani sen jälkeen...
Meillä muuten kääntyillään vain öisin mahalleen.. Pelottaa et ei saa henkee,mut kylhän tuo osaa kääntää päänsä sivulle.. Herää jos meen kääntää takas selälleen. Kovasti kasvaa, maanantain neuvolassa sit saa kuulla miten paljon joten enemmän sit ens viikolla.
pääsen käymään täällä harvoin kun tällä hetkellä ei ole tietokonetta itselläni mutta toivottavastyi pian saan hommattua sen niin pääsen tänne kirjottelemaan useammin.
vauvani painoi syntyessään 2,700g ja pittuutta oli 47cm..nyt eilen käytyämme terkkarilla painoa oli 5,800g ja pituutta 62cm...
eilen vauva sai myös ensimmäisen rokotteen ja äitinä mun piti kattoa muualle en pystyny kattomaan kun pientä vauvaa piikitetään.. mutta hyvin meni.vauva rauhottui nopeasti..
vauva syö pelkästään rintamaitoa ja hyvin sujuu syötöt,, päivisin euokaillaan 3tunnin välein ja yöllä syödään ekaksi klo,23.00 sitten 5.00 ja aamulla 8.00
päivällä nukutaan 4tunnin päikkärit ulkona rattaissa jolloin mä voin keskittyä puutarhatöihin..
meillä on ktona 2 koiraa ja niistä vauva tykkää valtavasti,varsinkin meidän dalmatialaisesta korkeesta uroskoirasta..sekarotusesta koirasta se ei niin välitä varmaanki sen takia kun se on musta...
hyvää kuumaa loppuviikkoa kaikille!
Linnea ja Eliel synt.3.3.08 klo.16.00
mukavaa kun on toinenkin maaliskuun vauva Eliel
Nostellaanpas meitä ylös :)
Täällä selvitty rokotuksesta.. Tytölle tuli lämpöä ja karseen kiukkunen oli ja samalla ku annettiin se rota rokotekkin niin massu kait kans hieman kipeä.. nukkumaan menot tosi hankalia ei nuku oikeen.. Ja nyt on päikkäreidenkin nukkuminen hankalaa ja sit taas kiukkuaa ku väsy. Ei oikeen huvita lähtee minnekkään jussinakaan kun elo aika hankalaa ja möksällä ois niitä itikoita niin tuhottomasti ja kun on luvattu vesisateita, taitaa tää jussi mennä vaan kotona grillatessa.
Mutta kaikille hyvät juhannukset!