Unelmaelämäni perjantai-ilta:
Tulisin töistä kotiin. Olisin hoikkaakin hoikempi, tukka tyylikkäästi maantienruskea, kiiltävä, hyvänvoiva, tyylikkäällä mutta nuorekkaalla nutturalla takaraivolla. Päälläni musta, myötenmenevä kotelomekko, polviinsaakka ulottuva, päällä 3/4-hihainen beige vyötärölle ulottuva neuletakki. Arvokkaat pienet korvakorut. Yksi arvokas, näyttävä sormus. Hillitty, luonnollinen meikki kasvoillani. Jalassa mustat, klassiset, erittäin korkeakorkoiset korkokengät.
Heittäisin kalliin, klassisen merkkilaukkuni eteisen naulakkoon. Tulisin olohuoneeseen, joka olisi korkea, avara huone, jossa pitkät pellavasivuverhot, mustat hienostuneet nahkasohvat, valkoinen, iso takka, valkoisia korkeavartisia kukkia näyttävässä asetelmassa olohuoneen pöydällä, tummanruskeat kalusteet. Tunnelmavalaisimia nurkissa ja sivupöydillä. Ikkunoista näkyisi kaupungin vilinää ja valoja iltahämyssä. Asuntomme sijaitsisi hyvin korkealla.
Laittaisin jotain klassista musiikkia soimaan. Hakisin keittiöstä lasin hyvää viiniä ja laittelisin naposteltavaa kauniille tarjottimelle, hyviä, erikoisempia juustoja ja hedelmiä. Menisin olohuoneeseen istuskelemaan, laittaisin takkaan tulen, odottaisin miestäni kotiin.
Siinä samassa mies tulisikin töistään kotiin, jättäisi salkkunsa eteiseen, astelisi olohuoneeseen nuorekkaana, komeana, puku päällä. Heittäisi pikkutakin tuolin selkämykselle ja löysäisi kravattia. Ja sitten viettäisimme iltaa yhdessä.
Miltäs kuulostaa? :)
Kommentit (6)
tällä hetkellä unelmastani saavutettuna: olohuoneessa pitkät pellavasivuverhot (tai no, ne ei oo oikeasti pellavaa, mutta näyttää siltä kaukaa katsottuna).
:D
ap
Jäykältä ja teennäiseltä. Siis minun makuuni. Ehkä elokuvissa.
Saanko kysyä, millainen on perjantai-iltasi nykyisessä elämässäsi? :)
Saanko kysyä, millainen on perjantai-iltasi nykyisessä elämässäsi? :)
Sisustus ei ole hirveästi unelmani kaltainen, tosin pikkuhiljaa yritän siitä sellaista tehdä.. rahaa vain on vähän koska en ole vielä työelämässä (hoitovapaalla) joten ei ole varaa sisustaa niin paljon kuin haluaisin.
Nykyinen perjantai-ilta menee siis hyvin arkisissa merkeissä, minä hoivailen lapsia kotona ja mies tulee töistä, tosin ihan toisenlaisissa tamineissa kuin puvussa :D ja mies inhoaa muutenkin pukuja (harmi, musta pukumiehet näyttää ihanilta ;) ), juhliin laittaa jos on pakko.
Illalla saatetaan napostella olkkarissa, tosin tuijotellen jotain typerää sarjaa tai leffaa tai sitten minä olen koneella ja mies telkun ääressä. Takkaa ei ole. Ja naposteltavana on ehkä sipsiä ja karkkia... Mies juo kaljaa, inhoaa viiniä, minä juon harvoin mutta valkoviiniä juon, jos jotain juon. Normaali iltana teetä.
Eikä mulla ole edes kotelomekkoa eikä hoikkaa vartaloakaan, tavallisesti päällä jotkut farkut/mustat housut ja tunika.
Entä mitäs sun perjantai-iltaan normaalisti kuuluu?
ap
että minä odottelen miestä töistä kotiin (olen myöskin hoitovapaalla). Mies saapuu puku päällä mutta vaihtaa aika nopsaan ikivanhoihin verkkareihin. Itse haahuilen ympäriinsä tunikassa ja leggareissa :) Tehdään ruokaa ja lapset riehuu. Sitten kyn lapset nukkumassa minä tulen tänne av:lle ja mies katsoo telkkaa. Ehkä muutama sana vaihdetaan keskenämme ja juodaan lasit viiniä. Kodin sisustus meillä on kompromissi siitä mitä haluaisin sen olevan mutta pikkuhiljaa edetään tässä. Unelmoin pelkistetyn tyylikkäästä kodista jossa on mustaa valkoista hopeaa ja aitoa taidetta seinillä. T. 7
Mutta onneksi meillä kaikilla ei ole samanlaisia unelmia.