Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1,5 vuotiaan hampaiden harjaus = ongelma

Vierailija
23.12.2010 |

Ollaanko me ainoat epäonnistuneet vanhemmat, kun ei saada 1,5 vuotiaan lapsokaisemme hampaita harjattua. Aamuin ja illoin taistellaan ja omasta mielestä kaikki konstit on kokeiltu. Suu ei vaan yleensä aukea ollenkaan ja huuto on valtaisa. Onko muilla samanlaista? Ihan tulee huono omatunto, kun miettii miten lika pääsee muhistelemaan suussa. Antakaa vinkkejä, miten teillä on homma ratkaistu!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten meillä on ollut käytössä hammaslaulu, siis lapsi saa valita laulun ja minä hoilaan ja harjaan samalla.

sitten saa tyttö näyttää keijun hymyn ja poika merirosvon hymyn kun on puhtaat hampaat.

Vierailija
2/9 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasharjaa ja tahnaa kutsutaan "hauskoilla" nimillä esim niissä olevien kuvien tai hahmojen mukaan. Sitten lähdetään siis "tervehtimään Niiskuneitiä" tms kun pitää mennä hammaspesulle. Sanotaan hei-hei jne :)

Lapsi pitää itse kädessä hammastahnaa tai toista hammasharjaa. Joskus myös katsellaan peilistä miten hassulta peseminen näyttääkään.

Joskus laulelen hassulla äänellä hampaidenpesulaulua jotenkin näin: "rapsutan rapsutan rapsutan raps" ja pesen siis samalla yhdeltä puolelta hampaat. Sitten tauko ennen kun jatketaan pesua toiselta puolelta. Lopuksi toivotellaan hammasharjan ukkelille hyvää yötä/päivää....

Varmista myös että harja on pehmein mahdollinen ettei johdu siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi haluis harjata koko ajan hampaitaan :)

Vierailija
4/9 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleeni että hampaiden puhkeamisen aikaan on aina vaikeampaa tuo pesukin, joten saattaa johtua teillä ne vaikeudet myös juuri puhjenneen hampaan ja ikenen aristamisesta. Kyllä se siitä ajan kanssa...

t. 3

Vierailija
5/9 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä meillä auttii oli lapsen kasvaminen vanhemmaksi.

Vierailija
6/9 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tapana päättää päivä mukavasti tarran laittoon tarravihkoon. Ehtona tarran saamiselle juurikin, että hampaidenpesun on sujuttava taisteluitta.

Toimi meillä siis.

Vierailija
7/9 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vähän sama ongelma. Kun mitkään maanittelut ei auttaneet, pesin hampaat väkisin. Eihän siinä ole muuta vaihtoehtoa - enhän mä voi jättää lapsen hampaita likaisiksi sen enempää kuin jättäisin lapsen muutenkaan pesemättä vaikka hän ei siitä pitäisikään.

Lapseni tappeli aikansa vastaan ja sopeutui sitten. Nykyään lapsi 2v 3 kk ja hampaiden pesu sujuu kuin tanssi vain - lapsi harjaa ensin itse hampaansa ja minä harjaan sitten lopuksi purupinnat.

Älkää antako periksi - kurjaahan se on väkisin harjata mut jotkut asiat on pakko tehdä.

Vierailija
8/9 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hampaiden pesu on tällä haavaa sitä helpompaa, mitä kovempaa tenava huutaa... (= suu pysyy auki :P) Saa sitten omaan käteen sen harjan kun on ensin saatu jotenkin hinkattua ne hampaat vanhemman toimesta.

Kyllä se siitä. 4v ja 7v antavat jo ihan reippaana pestä hampaansa ilman uhkailua, lahjontaa tai kiristystäkin....

Vierailija
9/9 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vähän sama ongelma. Kun mitkään maanittelut ei auttaneet, pesin hampaat väkisin. Eihän siinä ole muuta vaihtoehtoa - enhän mä voi jättää lapsen hampaita likaisiksi sen enempää kuin jättäisin lapsen muutenkaan pesemättä vaikka hän ei siitä pitäisikään.

Lapseni tappeli aikansa vastaan ja sopeutui sitten. Nykyään lapsi 2v 3 kk ja hampaiden pesu sujuu kuin tanssi vain - lapsi harjaa ensin itse hampaansa ja minä harjaan sitten lopuksi purupinnat.

Älkää antako periksi - kurjaahan se on väkisin harjata mut jotkut asiat on pakko tehdä.

Ei tullut mieleen jättää hampaita harjaamatta vain sen takia ettei lapsi halua. Toinen piti kiinni ja toinen harjasi (jos pidät nenästä kiinni niin suu on pakko avata). Karmeeta tappeluahan se usein oli ja lapsi huusi kuin syötävä mutta sitten ajan kanssa alkoi homma luistamaan. Nyt on 3 v ja osaa pestä hampaat ihan itse loistavasti, itse putsaan vielä päälle varmuuden vuoksi.

Sama juttuhan se on esim. lääkkeiden antamisen kanssa, pakko mikä pakko. Väkisin annettava jollei mitkään muut keinot auta...