Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin käytät ETIKKAA?

Vierailija
22.12.2010 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuanlaittoon.

Pesuaineena

+pyttyyn etikkaa ja soodaa, annan liota puolituntia tai yon yli ja harjaus. Lorautan hieman veteen ja ruiskutan raakaa etikkaa suihkepullosta reunoille. Ripottelen soodaa joka puolelle.

+yleispuhdistajana: suihkepulloon puolet etikkaa ja puolet vetta, ja muutamia tippoja eteerista oljya (piparminttua). Raikas tuoksu vessaan! Halpa, toimiva ja ekologinen pesuaine.

+lattianpesuveteen loraus etikkaa, puulattiat tykkaa

+puuhuonekalujen vahaukseen etikan ja oliivioljyn sekoitusta. Muista ravistaa pulloa ennen kuin kastat ratin seokseen! Oljy nousee pinnalle.

ym ym ym!

Hiusten hoitoaineena: minulla on pumppupullossa omenaviinietikkaa, ja laitan pikku kuppiin 4-5 painallusta OVEtikkaa ja taytan kupin vedella. Kaadan hiustenpesun jalkeen hiuksille ja huuhtelen pois. Hiuksista tulee pehmeat ja sileat.

Kokeilkaa.

Vierailija
2/9 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syksyllä kaalipiirakkaan.

En juuri muuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaviilikastikkeeseen ja tsatsikiin.

Vierailija
4/9 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja etikka yhdistelmä avaa viemärit

Vierailija
5/9 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säilöntään, desinfiointiin, huuhteluaineena (väkiviinaetikka).

Hoitoaineena, salaatteihin, ihottumiin (viinietikka).

Vierailija
6/9 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus säilömiseen. Viinietikkaa käytän salaatinkastikkeeseen.

Vierailija
7/9 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushimauste = riisiviinietikkaa+sokeria+suolaa, tämä riisin sekaan ja sitten sushia tekemään :)

Muuhun en käytäkään, se haisee kamalalle, onneksi sushiin pistetään niin vähän, että sitä ei juuri huomaa.

Vierailija
8/9 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viinietikkaa salaatinkastikkeissa, padoissa, keitoissa jms. esim borssikeitossa, tms.

mallasetikkaa ranskanperunoille (joo oon ollut liikaa briteissä)

väkiviinaetikkaa vessan pesuun ja kahvinkeittimen kalkinpoistoon sekä pesukoneiden putsaamiseen (itse asiassa sillä voi putsata mitä vaan, mut yleispesuaineena mä tykkään jostain vähän hajuttomammasta)

Vierailija
9/9 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuhteluaineena, kalkinpoistoon, hajunpoistoon, viemäreiden putsaamiseen/raikastamiseen (soodan kanssa kimpassa) roskiksen pesuun... ainakin.

Ostan aina 3-5 litran kanisterin ni ei tarvi joka viikko ravata sitä kaupasta hakemassa :D Viinietikoita piisaa vähän pienempikin puteli.